Uitgezette darmpjes

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Unicorn83, 6 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unicorn83

Unicorn83 Nieuw lid

6 mrt 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger van een eeneiige tweeling en het gaat supergoed! De dames wegen ieder 2 kilo, dus ze liggen voor op groei (ongeveer 2 weken) wat fijn is omdat het een tweeling is.
    Vanwege protocollen krijg ik elke 2 weken een echo en worden de dopplers, de doorbloeding vanuit de hersenen en de navelstreng, nauwkeurig bijgehouden.
    Vorige week viel het de echoscopiste op dat de darmpjes bij beide kindjes wat opgezet zijn, nog net binnen de marges van 1 cm. Ze hebben continue de hik en zitten in veel vruchtwater, dus het kan zo zijn dat ze veel drinken en daardoor volle darmpjes hebben.
    Maar toch moest ik naar het AMC om het te checken en hier zeiden ze weer precies hetzelfde. Dus eigenlijk net iets te groot voor dit termijn, maar verder niets verontrustends.
    Om alles uit te sluiten moest ik prikken op taaislijmziekte (gen) en infecties.
    Ik maak me zelf niet enorme zorgen, maar leuk vind ik het ook niet. Ik vraag me af of meer van jullie dit hebben meegemaakt?
    Het gaat dus niet om echodense darmen (wit), maar meer vocht (vruchtwater) in de darmen dan normaal wordt gezien rond dit termijn.

Deel Deze Pagina