Eerste echo-1.5 week teruggezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Evasophie8, 4 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evasophie8

Evasophie8 Nieuw lid

4 mrt 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij misschien tips kunnen geven voor mijn gemoedsrust.

Ik ben volgens mijn eigen telling nu 6 w 6 d zwanger, al heb ik een onregelmatige cyclus (tussen de 30 en 37 dagen). Ik heb mijn ovulatie gevonden, de test was op 29 en 30 januari positief (dus ergens in die week ovulatie gehad).

Nu hebben we net een echo gehad en zei de vk dat dit er minder goed uitzag dan verwacht, want zij denkt dat ik 5.5 week ben. Het hartje klopt wel (maar traag, wat past bij beginnende hartactie zei ze), en het ligt in een hoekje van mijn baarmoeder. Ze zegt dat de kans er dik in zit dat het een miskraam gaat worden, maar dat het ook zo kan zijn dat we het volgende week (dan heb ik weer een echo) er allemaal veel beter uit ziet. Alleen ze zegt dat als ze realistisch is, dit geen goed teken is. Het vruchtje zou nu +-3 mm zijn zegt ze.

Ik ben nogal een stresskip en maak mezelf helemaal gek (nu al). Ik mag aankomende vrijdag ook al langskomen van haar voor een echo, alleen ze zei wel dat het kan dat ze dan nog geen verschil ziet, maar ik vind het zo moeilijk om deze onzekerheid een week door te maken. Ik heb een filmpje van de echo bijgevoegd, hopelijk kunnen jullie hem zien. Zelf heb ik nog de ‘hoop’ dat het gewoon goed zit en dat ik 6 weken ben (ivm onregelmatige cyclus en het lastige meten voor haar vanwege vroege zwangerschap + het vruchtje zit helemaal in de hoek), maar misschien maak ik mezelf dat wijs om hoop te houden.

bedankt voor jullie hulp/tips :)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Een week verschil vanwege te klein gemeten kan op dit termijn prima.
    Hopelijk laat de echo een volgende keer een gegroeid beeld zien.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Bij mij was dit helaas geen goed teken... Ik had mijn eerste echo met 7+1 weken, het vruchtje werd toen gemeten op 6 weken. Er klopte een hartje, maar te traag. Week erna had ik weer een echo en toen was het hartje gestopt...

Een meetfoutje is in dit stadium idd zo gemaakt, dus dat hoeft niet perse iets te betekenen. Hopelijk heb je volgende week goed nieuws ❤️

Deel Deze Pagina