Slijmprop verloren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tjejfromsverige, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben nu 36.5 weken zwanger en deze morgen mijn slijmprop verloren.
    Ik weet dat dat nog niets zegt en het nog wel een week of meer kan duren voordat de bevalling daadwerkelijk begint.
    Alleen is het niet te vroeg om nu al de slijmprop te verliezen? Zouden jullie de verloskundige hierom bellen? Vaak zeggen ze dat je geen contact hoef om te nemen als je de slijmprop verliest.

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap de slijmprop op een vrijdagavond verloren, zaterdagnacht de eerste weeen en zondagmiddag is onze zoon geboren. Ging dus ook 3 dgn overheen, maar toen ging ik wel 6 dagen overtijd.

Begin nu beetje zenuwachtig te worden, want ik dacht ik ga ook overtijd en dus nog geen vluchtkoffer klaargezet. Zelfs nog niet eens de babykleertje en spulletjes gewassen en gestreken. Dus dat ga ik vandaag meteen doen. Gelukkig heb ik wel alles en hoeft er niks gekocht te worden. Ik wacht alleen op een draagdoek die online heb besteld.

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Helaas wil het inderdaad niks zeggen, ik ben met 34 weken mijn slijmprop verloren en loop sinds die tijd rond met rommelende weeën die niet doorzetten en 2cm ontsluiting..

Ik zou het gewoon even melden bij je volgende afspraak

3. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Mij is ook door het ziekenhuis verteld dat het het minst betrouwbare teken is, kan makkelijk 2 weken (bijv) van te voren gebeuren. Zou het wel melden bij de vk zodat ze het weten :)

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik zou me niet druk maken. Stel dat de bevalling nu begint dan doen ze toch niks om het te stoppen.

Zou zorgen dat je de laatste dingen regelt en verder is het afwachten ;)

5. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, ik heb volgens mij as woensdag een afspraak staan bij de verloskundige.
    Zal het dan eens aankaarten en voor nu gewoon de laatste puntjes op de i zetten zodat ik straks toch niet geheel onvoorbereid ben zonder vluchtkoffertje. En rugzakje klaarzetten voor mij zoontje die naar zijn tante gebracht moet worden dan.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Slijmprop verloren met 34 weken en met 38 weken is ze pas geboren

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Toevallig gisteren bij een infoavond over bevallen gehoord dat de slijmprop er inderdaad al weken van te voren uit kan komen.
    Hopelijk blijft je kindje nog eventjes zitten tot na de 37 weken :)

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ik ben hem ongeveer met 30 week verloren.
    Er is mij toen verteld dat ze ook weer aan kunnen groeien.

9. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Klopt. Ik ben hem met 29 weken (deels) verloren en met 32 weken weer.:( En toen ik met 40+6 ging bevallen kwam er weer één...:D

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben hem nooit verloren. Wel bevallen overigens ;)

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier met 36 weken verloren en bevallen met 39.5

12. ikke1978

ikke1978 Niet meer actief

Bij mij was het wel een teken, alleen zette dat niet door. Bij de derde ben ik hem verloren met 35,3 en had daarbij ook krampen en bloedverlies.
    Verder niets, dus maakte me geen zorgen. Ik had wel vaker last van urineverlies daarna. Een week later voor controle in het ziekenhuis en daar bleek dat het geen urine was, maar vruchtwater. Opgenomen tot ik 37 weken was en toen ingeleid. Mijn zoontje had een flinke infectie daardoor en moest 2 weken in het ziekenhuis blijven.
    Op zich is het inderdaad niet erg om je slijmprop te verliezen, maar hou in de gaten dat je geen vocht verliest.

13. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Bij mij zegt het niks, 3x ingeleid...

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier staat ook dat je niet hiervoor hoeft te bellen. paar dagen voor de bevalling dat verloren en later nog een keer? of waren 2 delen. geen idee.

15. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Slijmprop kan zelfs gewoon weer teruggroeien, even als aanvulling op wat hier al staat...

Deel Deze Pagina