Hoe snel herstel je na een bevalling? Mijn bevalling duurde 10 uur en ging vrij goed. Het heeft mij alleen volkomen uitgeput. Na de bevalling moest ik nog naar het ziekenhuis voor hechtingen. Misschien heeft de narcose er ook iets mee te maken.... De eerste dagen was ik volkomen van de wereld, nu na twee weken overdag gewoon op. En tussen 1 en 3 even slapen. Maar na het opstaan, aankleden, voeden, eten etc. ben ik alweer ligt in mijn hoofd. Gisteren voor het eerst wat boodschappen gedaan met man en zoon. Werd in de kruitvat niet zo lekker en helemaal emotioneel. Was ook zo weer over. Daarom ben ik benieuwd hoe dit bij jullie (gaat) is gegaan.
Dat verschilt zo per persoon. De een voelt zich de dag na de bevalling al het vrouwtje en de ander voelt zich pas na 9 maanden weer de oude. Heb je veel bloed verloren bij de bevalling? Dan kun je ook extra vermoeid zijn. Elke dag floradix innemen kan dan helpen, dat is een natuurlijk ijzersupplement (kan als drankje en als tabletten). Verder moet je gewoon heel rustig opbouwen. De eerste weken heb ik ook alleen maar heel klein stukjes gelopen. Ik was trouwens pas met bijna 2 weken voor het eerst weer buiten en heb toen 10 minuutjes buiten gelopen. Was daarna helemaal op. Dit kun je steeds wat meer opbouwen, maar verwacht niet dat je ineens helemaal fit rondloopt. Ik merk bij mij vooral dat ik snel last van mn rug krijg. Mn buikspieren zijn lekker uitgerekt en hebben hun functie nog niet helemaal weer terug ingenomen waardoor mn rugspieren al het werk moeten doen. Inmiddels gaat het wel beter en kan ik gewoon lange stukken lopen en winkelen (je bent ook niet voor niks 6 weken kraamvrouw)
Dank je voor de reactie cupcakes. Fijn dat het met jou nu weer beter gaat! Ik ben ca 800 ml bloed verloren, volgens mij valt dat nog wel mee. Ik drink elke dag een glas ferro voor het ijzer en eet echt best veel, merk dat ik de energie nodig heb. Ben gewoon een beetje ongeduldig, ik weet niet of ik juist alle rust moet nemen of af en toe even bikkelen om er snel weer bovenop te raken.
Dat verschilt zo. Na de bevallig van mijn dochter stond ik de volgende dag alweer in de Albert Heijn en had ik energie voor tien. Was zo blij niet meer zwanger te zijn Na de geboorte van mijn zoon, via keizersnede, heeft het zeker een week of 3/4 geduurd voordat ik me weer een beetje mezelf voelde. Op zich ging het lichamelijk herstel snel, maar geestelijk was ik nog echt niet toe aan de normale dagelijkse dingen. Veel rust genomen en toen ging het vanzelf beter.
Ik heb zelf 36 uur weeen gehad na een uur persen een vacuumverlossing, dus was vrij uitgeput. Ik heb daarna een trombosebeen en longembolie gehad. Ook heb ik bloedarmoede. Nu zijn we 6 weken verder en ik kan het huishouden redelijk aan, een wandelingetje maken en visite ontvangen. Langzaam komen de hardloopkriebels weer. Mijn hechtingen zijn eruit en heb nog 1 wondje, waar het knoopje zat. Dit komt denk ik door de bloedverdunners. Ik ben afgelopen vrijdag een dagje naar Amsterdam geweest, naar de 9 maanden beurs. Ik kom uit Groningen, dus best een onderneming, de kleine was gezellig mee. Ik kan je vertellen, ik was kapot! Zaterdag echt moe, zondag ging het wel, maandag weer een dipdag en nu alles weer ok. Dus ja.. je moet zelf je grenzen weer gaan opzoeken, maar zou het wel rustig opbouwen. Je hebt niet voor niets verlof, en slaapgebrek maakt meer kapot dan je lief is haha Ik was maar 400 ml verloren, maar mijn ijzer was echt heel laag. Als je straks heel moe blijft, zou ik even langs de dokter gaan om je hb te prikken.
Dit is zo verschillend per persoon en van zoveel dingen afhankelijk. Type bevallig, bloedverlies, lichamelijke conditie, etc etc Mijn dochter is een weekje geleden geboren. Sinds gister ben ik weer de hele dag uit bed. Ook niet meer hoeven rusten tussen 1 en 3. Wel wat moe maar dat heeft vooral met de nachtborstvoedingen te maken. Ik voel me lichamelijk ook goed. Ik ben gister voor het eerst naar buiten geweest, rondje gewandeld naar de bieb. Dus kheb geen klagen .
Dahlia, heb ongeveer vergelijkbare bevalling gehad als jij incl. hechtingen op OK en zelfde bloedverlies en herken je klachten dan ook precies. Herstelperiode viel mij ook vies tegen en eigenlijk voelde ik mij pas na 2 maanden weer een beetje mezelf. Voor die tijd supersnel licht in mijn hoofd met name na douchen en wandelen. Ook heel snel buiten adem enzo. Maar na die twee maanden ging het ineens heel snel beter! Dus geduld, het komt goed
oh ja, en nog een tip... vooral aan de moeheid toegeven, want ertegen vechten helpt niks en maakt alleen maar vermoeider. Dus als wandelend boodschappen doen nog teveel is, dan begin je gewoon met 1 blokje om het huis... Beterschap!
Ik weet dat het voor iedereen verschillend is, maar toch fijn om jullie verhalen te horen. Hier in de omgeving lijkt iedereen een bevalling van 2,5 uur gehad te hebben en een herstelperiode van een dag
Beide bevallingen meteen weer op de been, nergens last van. Was allang blij dat ik van die buik af was. Na de bevalling van Liv stond ik 3 weken later weer te voetballen.
Mijn herstel was redelijk snel voor een keizersnee Bevalling was niet echt gezellig maar herstel wel weer goed. Kon na een week eigenlijk heel veel weer maar was wel snel moe
Ik had beide keren dat ik me direct na de bevalling (en douchen, aankleden etc) echt weer top voelde. Heb ook nooit een terugval gehad. Heb zware bi gehad, dat was bij de eerste direct na de bevalling over en bij de tweede na een kleine maand.
Bevalling van 12 uur, vacuumverlossing, en in de kraamweek werd ik steeds zwakker, kraamvrouwenkoorts + volledig gesprongen knip. Na vijf weken kon ik buiten een rondje lopen, maar vervolgens heeft het echt nog máánden geduurd voor ik echt weer fit was. Ik kon me wel redden thuis, maar was ook echt wel doodmoe aan het eind van de dag telkens. Bij de tweede ga ik voor herstel in 1 dag
Ik voelde me ook kiplekker na de bevalling, maar heb wel gemerkt dat je lichaam je wel terug roept als het te veel is, ook al denk je zelf meer te kunnen. Op tijd stoppen en je rust nemen. Over 2 weekjes is het allemaal al weer heel anders
Op de 3e dag heb ik denk ik wel enkele kilometers gewandeld maar dat was meer van het moeten. Maar door dit te doen werd ik wel snel mezelf (lichamelijk) Bevalling/inleiding duurde 24u maar de weeen zelf 12 uur. Ben geknipt geweest en hun raar opgevolgd dus bewegen en goed op die knip gaan zitten. Doet pijn en ik trok de gekste bekken maar het genas wel snel Pacarectamol was wel mn beste vriendje de eerste dagen
Vlotte heftige bevalling gehad . Werd ingeleid en binnen 5 uur werd zoontje geboren. Zoontje had t moeilijk en gyn heeft nogal hardhandig op m'n stuit geduwd die echt knak zei Ben ingeknipt en mijn onderhuidse hechtingen gingen ontsteken kreeg flinke koorts. De BI wAs na de bevalling heftiger dan ooit. Ik ben echt n half jaar aan t herstellen geweest. En pas na n jaar was ik weer min of meer de oude.
Jeetje wat heftig! Dan valt het bij mij wel mee. Het ging mij niet snel genoeg vandaar deze vraag gestart. Nu na vijf weken gaat het wel weer wat. Wel nog erg moe wanneer ik 's middag niet echt geslapen heb. Gisteren bij de gynaecoloog geweest en de hechtingen zijn mooi aan het genezen, dus eigenlijk mag ik (niet meer) klagen.
Na een bevalling van ruim 28 uur en dus nog veel langer niet geslapen was ik helemaal hyper. Heb na de bevalling nog 2 dagen nauwelijks geslapen en voelde me top. Stuiterde de hele tent door! Herstel was ook eigenlijk direct. Na de bevalling voelde ik me top en het is ook niet meer anders geweest. Was ook gelijk actief met van alles. De hechtingen had ik ook geen last van. Alleen de bevalling zelf was geen pretje