Kraamtijd baby op de IC

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Anita1983, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Na de bevalling zal onze baby direct opgenomen worden op de IC, in totaal zal hij minimaal 6 tot 8 weken in het ziekenhuis moeten blijven en in die tijd wordt hij minimaal 1 keer geopereerd. Zelf wordt ik 48 uur na de bevalling ontslagen uit het ziekenhuis. We wonen ongeveer 20 minuten rijden bij het ziekenhuis vandaan en mogen na die 2 dagen dus heen en weer gaan rijden. Verder hebben we nog 2 kindjes thuis dus dat het een pittige tijd gaat worden staat wel vast. Zijn er hier dames die in een min of meer vergelijkbare situatie hebben gezeten? Ik zie er erg tegen op en zou graag wat ervaringen uitwisselen.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ah, dat is inderdaad geen fijn vooruitzicht. Heb geen ervaring, maar wil je alvast sterkte wensen!

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Is er geen Ronald Mac Donald huis? Natuurlijk wil je ook graag bij je andere kinderen zijn, maar misschien is het voor af en toe een paar dagen, vooral net na de bevalling wel helpend?
    Wij hebben dat wel gedaan maar was m'n eerste kind dus dan is het heel anders natuurlijk.
    Sterkte!

4. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie!
    Ja er is wel een Ronald McDonald huis en we overwegen dit ook wel voor een paar dagen. Alleen zou ik daar dan wel alleen zijn omdat mijn man toch ook de kinderen naar school moet brengen e.d. Toch is dat voor m'n eigen herstel in de eerste dagen misschien wel handig, nog maar eens goed over nadenken.

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik vond het super, ben in een paar geweest. Je kinderen mogen er ook komen, je kan dus bv als gezin eten. Misschien kan je vooraf eens gaan kijken? En als het niet bevalt ben je zo weer weg toch?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zelf 4 weken in het Ronald McDonald huis 'gewoond' ivm prematuur op de neonatologie. Daarvoor al 6 weken van huis omdat ik zelf opgenomen was. Mijn moeder nam het grootste deel van de zorg op zich en deed dat daarna ook tot we thuis kwam. Doordeweeks zat ik daar overdag alleen en een aantal avonden kwam mijn vriend heen en weer 50 km heen en 50 terug (bleef werken om de dagen te sparen voor als ze thuis kwam).
    Mijn oudste is al die maanden gewoon 1x pw naar het kinderdagverblijf gegaan voor haar eigen regelmaat en ik moet zeggen idaal is het niet om grscheiden te zijn maar we maakten het van vrijdag tot zondag helemaal goed.
    Alvast veel sterkte gewenst!

Deel Deze Pagina