Hoi, Ik was vandaag bij het CB voor de 14 maanden consult. Bij het wegen bleek mijn zoontje iets afgevallen te zijn ten opzichte van de vorige keer in de lengte is hij wel goed gegroeid...( ter info, hij is nu 76 cm en 8.850 gram) De arts maakte zich geen zorgen. Sinds de vorige keer is hij erg actief geworden (kan ineens kruipen, klimmen, optrekken en langs de tafel lopen en zit geen seconde meer stil) en is ziek geweest. Verder ziet hij er prima uit is goed actief en zie je niet aan hem dat hij te licht is, een slank gespierd ventje dus. en hij kan eten als een bouwvakker en krijgt ook eigenlijk al meer als dat de standaard richtlijnen zeggen. Wel moeten we over twee maanden even extra komen om nogmaals te wegen en meten en na te checken omdat ze de periode tot het 18 maanden consult te lang vind duren, waar ik het ook helemaal mee eens ben. En toch zit het me niet helemaal lekker, maar oogt hij absoluut niet ziek, ofzo en het is een groot liefhebber van eten, dus daar zit het probleem ook niet echt. Klinkt dit herkenbaar bij iemand? En heeft iemand gezonde tips om hem aan te laten komen?
Ik denk dat het komt omdat hij actiever is. In die periode groeien kinderen minder hard of niet kwa gewicht. Ik zou me er niet druk om maken meid.
Mijn zoon is één keer enorm afgevallen, toen hij ongeveer 2,5 jaar oud was en een paar weken ziek. Hij had enorm veel pijn met slikken, dus hij wilde niet meer eten en ook eigenlijk niet drinken. Hij is toen in die paar weken afgevallen van 14,5 kilo naar krap 12. Dat kon je erg goed zien. Het heeft even geduurd voor hij weer op gewicht was, maar dat ging eigenlijk vanzelf. Zodra hij weer beter was, hebben we hem weer normaal laten eten en drinken (tijdens ziekte mocht hij drinken wat hij wilde, ook toen dat alleen nog chocolademelk was). Ik zou me er dus ook niet druk over maken. Wel goed dat je een keer extra kunt komen.
Ik heb het rond die leeftijd al vaker gehoord. Ineens gaan ze kruipen, lopen en veel meer ontdekken dan daarvoor, dat vergt veel energie en dan komen ze dus minder aan of vallen zelfs een beetje af. Zeker in combinatie met ziek geweest zijn. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als je het zelf een beetje bij wilt houden kun je ookom de 2 weken wegen op je eigen weegschaal op zelfde tijdstip steeds.
Ik zou me geen zorgen maken. Eigenlijk verwacht ik ook nauwelijks gewichtstoename bij onze dochter. Over 3 weken weet ik dat pas want dan is de 14mnd afspraak. Ze is wel in de lengte gegroeid (duidelijk te merken aan de broeken!) maar de luiers zaten wat losser. Zoals je zelf al zegt: ze worden zo actief deze periode! En dat kost veel energie. Mocht het echt niet lekker zitten, kan je altijd eerder dan die 2 maanden tussendoor laten wegen bij het inloopspreekuur.
mijn is dat ook bekend met mijn meisje. Mijn meisje is vandaag bij de ka in het zh geweest en woog vandaag nog maar 8580 gram dus ook erg licht en dat terwijl ze met 5 mnd oud al 9 kilo woog. Ook zij valt steeds af,heeft ook al 5 dagen diaree gehad. Vind mijn meisje ook erg licht,ik geef fantomalt 2 schepjes in elke fles melk die ze krijgt. Je kan dit alleen op recept krijgen van ka. Mijn meisje is lichter dan je knul en ook langer. Dus mijn meisje is helemaal smal. De fantomalt werkt nog niet.
Dank jullie wel voor de reacties... Geen zorgen maken dus. Afgelopen maanden is hij ook erg actief geworden, dus zo heel raar was het ook niet. @biancamv2 ik zie dat jou dochter idd erg licht is, heeft dat ook een medische oorzaak?
Ik ben van de week ook geweest na cb. En mijn zoontje 14 maanden oud was ook wat afgevallen maar dat is normaal als ze meer actiever zijn. Hij liep al vanaf 10 maanden en zit geen moment stil. Als hij goed eet en een gezonde blik heeft zou ik me er niet druk over maken. Succes
mijn jongens ogen niet mager, maar zitten ook onder de grens qua gewicht. broeken kopen is drama! maar ze zijn erg actief! gewone tot goede eters. Tja het is zo, maak mij er niet zo druk om. Als het echt als mager en achterstand benoemd wordt en je was gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis is het anders. Maar wat ik doe, is de oudste volle melk geven en even wat extra;s. maar bij mij zijn ze hele dag buiten spelen!
dnek niet dat je je zorgen moet maken . waarschijnlijk komt t omdat hij nu meer beweegt en dus meer verbrand . en hij is natuurlijk ziek geweest. idd een keer extra wegen kan geen kwaad , maar als hij actief is en verder niet ziek dan zou ik me geen zorgen maken
Mijn beide jongens zijn op het punt dat ze gingen kruipen/lopen en actiever worden qua gewicht gezakt in 'de lijntjes' van het CB en qua lengte omhoog gegaan Zo lang hij goed eet, lekker speelt e.d. zou ik me geen zorgen maken. Misschien is is het voor je eigen gemoedsrust goed om nog een tussentijdse afspraak te maken maar nogmaals, ik zou me er niet zo'n zorgen over maken
Ik zou me geen zorgen maken, en ook niet gaan vetmesten. Waarschijnlijk is z'n energie even in de lentegroei gegaan.
Niet erg. Me zoontje heeft dat ook. Die arts begon wel vervelend er over te doen en moest maar meer boter op zijn brood doen.. nou ja ben niet gek, dus doen we niet. (was een vervangende arts, de ik normaal heb is heel relaxed.) Na een paar weken, had ik zoiets van, wil hem toch even wegen, dus nara cb gegaan en de verpleegster die ons altijd helpt, hielp ook en alles verteld, ze schrok eerst, of zij het had gezegd, ik zei nee, die en die en toen wist ze alwaar ik het over had. Ze vond het onzin, gewoon lekker doen hoe wij het willen en als hij goed oogt, lekker actief is geen pobleem, het komt veel voor rond deze leeftijd, omdat ze gewoon actiever worden.
Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en heeft precies hetzelfde. Loopt sinds een maandje en ze is superslank... Eerst maakte ik me zorgen ivm het eten... maar als je dat de hele dag optelt, eet ze nog meer als mij Ze zit geen moment stil... Iemand zei tegen mij, Is dit T. nog wel? Of is het haar grote zus? zo is ze dus verandert. Het baby achtige is er helemaal af...en het is nu een meisje....zo leuk T. is 79 cm en weegt 9.9
Toen de mijne net kon kruipen en staan is hij ook afgevallen. Was heel logisch volgens het CB. En volgens mijn moedergevoel ook Ik zou me er niet te druk om maken en ook niet meer laten eten, want je geeft aan dat hij al goed eet. Mocht je gevoel je zeggen dat je hem wel echt wat meer wil laten eten, dan zou ik kijken naar zijn normale maaltijden en hem dan misschien een half boterhammetje meer geven tussen de middag. En 's avonds misschien wat meer groente en wat meer yoghurt als toetje. Maar nogmaals; ik vind het heel logisch als een kindje afvalt in een periode dat het veel beweeglijker wordt en zou niet extra eten gaan toevoegen. Ik heb mijn zoontje ook niet meer eten gegeven en hij was het CB bezoek erna alweer flink aangekomen
ze kunnen bij mijn meisje niets vinden,ze is nog te jong voor verdere onderzoeken,ze is 9 maanden oud. Ze loopt ook nu een halve maand los,sinds ze dat doet valt ze af. Als je ziet wat ze eet snap je niet snel dat ze slank is, volgens ka in het zh ligt ze precies op de gemiddelde lijn kwa gewicht voor haar 9 maanden oud. Maar omdat ze zo erg lang is,is ze zo slank. ze ligt ook op de 0 lijn kwa gewicht alleen is ze gewoon veel te lang voor haar 9 maanden.
Idd wat Bianca zegt is ook belangrijk. Mijn zoontje is ook bovengemiddeld lang. Zijn gewicht is voor zijn leeftijd precies gemiddeld. Maar in verhouding met zijn lengte is hij te licht Ja, kan er niks aan doen hoor. Als ie maar gezond is
Dank je, ben al een stuk gerust gesteld. We gaan gewoon verder met wat we al deden, want hij krijgt echt wel genoeg binnen. Maar is gewoon altijd in beweging.