Hoe snel/hoe vaak geven jullie paracetamol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte heeft erg veel last van haar tanden en kiesjes, de ene na de andere komt door. Felrode wangen, zure luiers, rode billen, koortsig en vooral huilerig. Vaak 's nachts wakker en ook in de avonden wordt ze huilend wakker uit haar slaap. Dentinox helpt wel iets maar niet voldoende, ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. Ik geef haar redelijk vaak een paracetamol zodat ze wat kan slapen, nu ongeveer 3-4x per week. Wat doen jullie? Ben gewoon een beetje bang dat ze een 'overdosis' of zo krijgt? :)

2. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

gelukkig deed de chamodent hier haar werk goed en heb ik haar tot nu toe nog geen paracetamol hoeven geven.
    geen idee eigenlijk of 3 a 4x per week een paracetamol veel is...denk het niet echt hoor.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben er niet huiverig voor om het te geven. Je moet het niet elke week 3-4 hele dagen geven natuurlijk. Maar voor tandjespijn en als ze zich helemaal niet lekker voelt dan geef ik het meestal voor het slapen gaan. Overdag probeer ik zo min mogelijk.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier bij slapeloze nachten ( kwam dan door tandjes) wel elke nacht 1 gegeven hoor.
    Nu al weken weer niet!! Maar dat hielp teminste en als je ten einde raad ben dan geef je die wel!!

En je kan heus geen overdosis geven. In de bijsluiter staat 1 per dag!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja sorry, even voor de duidelijkheid: met 3-4x per week bedoel ik ook 3-4 stuks, geen hele dagen door. Overdag heeft ze ze ook zelden nodig, ook met haar ochtend/middagslaapje niet.
    Ik vind het gewoon zooooo moeilijk, wil haar niet laten huilen, ze is ook echt verdrietig, maar steeds maar troosten, uit bed, paracetamol, doe ik het wel goed, pfffff word er zo onzeker van!!

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wij gaven ze ook echt alleen snachts!

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Overdag volstaat de chamodent. En anders voor de nacht een zetpilletje.

Je kan haar denk ik niet zo snel overvoeren met paracetamolletjes hoor. Dan moet je het wel heel gek maken. Je wilt niet dat je kindje pijn heeft en daar kan je een beetje aan helpen door een zetpilletje te geven. Dat is prima toch?

Sterkte hoor. Zit momenteel in hetzelfde schuitje.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Bij pijn gewoon geven hoor... Als wij pijn hebben pakken we er ook 1 dus...

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja inderdaad!
    Ben echt blij met jullie antwoorden, dacht even dat ik vreselijk onverantwoord bezig was...:(
    En fijn te lezen dat ik niet de enige ben die in deze (rot)periode zit :)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    huisarts zei hier ook altijd (ging over koorts): Alléén paracetamol bij pijn, of als ze niet kunnen slapen snachts door de pijn en de klachten. Slaap is zo belangrijk.

Dus gewoon doen hoor. Als het iedere avond echt nodig zou zijn 1 of 2 weken lang dan zou ik het ook doen denk ik.

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Hoi Chantal

Je bent niet slecht bezig hoor :)
    Kirsten heeft nu ook nachten dat ze ineens krijsend wakker wordt van de pijn en dan krijgt ze een pcm.

Hopelijk komen ze snel door bij Charlotte.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 1 die al een week hangerig en ziek is, die krijgt er snachts ook zeker 1 hoor, dan slaapt ze tenminste goed (en is ze een beetje te genieten hahaha)

als je kindje pijn heeft van haar kiesjes gewoon geven

13. adi

adi Niet meer actief

Toen hier bij Aldin het eerste tandje doorkwam, ging hij door een hel. Had echt veel pijn en koorts. Toen heb ik hem 2 dagen echt 4 paracetamols per dag gegeven (mocht van de HA). Ik wilde mijn zoon geen pijn zien lijden.

Maar 3 paracetamols per week vind ik echt niet veel hoor (zolang je het niet structureel doet zeg maar ;))

Maar de antwoord op je vraag:
    Ik geef een paracetamol bij koorts > 39 graden en als de baby duidelijk pijn heeft.

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als Quinn pijn heeft, kiesjes ofzo of koorts waarbij hij echt niet lekker is
    Hij ligt nu ook in bed met 39,2 maar hij was redelijk vrolijk, dus nee geen zetpil gegeven, ik volg mijn gevoel hierin

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef ook regelmatig voor de nacht een pcm, nu met de tandjes als ik merk dat ze er echt last van heeft of echt koorts heeft.Danique is heel veel ziek geweest waardoor ze al behoorlijk wat pcm heeft gehad en ik heb ook een keer de ha gebeld omdat ik bang was om "teveel"te geven, maar volgens de ha geen probleem, bij pijn of koorts gewoon geven dus!

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk dat een paar nachten slecht slapen ongezonder is voor mijn kind dan een paar paracetamolletjes. Ik heb er dus ook nooit een probleem van gemaakt om het te geven. Als ik denk dat hij pijn heeft of zich niet lekker voelt, geef ik hem een zetpilletje voor hij naar bed gaat.
    Overdag geef ik bijna geen paracetamol...behalve als hij écht heel beroerd is. Dat is tot nu toe 2 x voorgekomen.

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    als jayla met de tandjes bezig was gaf ik haar ook s;avonds n paracetamolletje hoor! maar verder is ze echt nooit ziek of wat dan ook (ff afkloppen :D) dus ik doe wel n half jaar met 1 pakje :D

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Inderdaad, als hij zich niet goed voelt en hoge koorts heeft, geef ik ook vrijwel altijd een paracetamol voor de nacht. Anders blijft ie spoken. Overdags doe ik dat iets minder vaak, maar ook dan komt het wel voor als hij zich echt zwaar beroerd voelt. Mijn huisarts zegt het ook altijd tegen ons 'je mag hem gerust paracetamol geven'.

Trouwens, hij heeft volgens mij nog nooit echt pijn gehad bij doorkomende tanden en kiezen. Maar dan had ik het vast en zeker ook gedaan.

19. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk dat je echt heel erg naar je kindje moet kijken en dat alleen mama (en eventueel papa) ;) weet of het kindje een pijnstiller nodig heeft.

Dus als jij het gevoel hebt dat je er goed aan doet dan moet je het gewoon doen (helemaal als je het bij die 3 tot 4 keer per week kan houden).

Ik luister niet zo vaak naar de adviesen maar gewoon naar mijn moeder hart, zo is ons meisje gisteren geholpen aan haar neusamandelen en moest ze sochtends voor de operatie een zitpil deze heeft ze dan ook gekregen. Maar na de operatie moesten we haar ook nog iedere 3 uur een zetpil geven maar dat heb ik dus niet gedaan.
    Op heel veel bloed uit haar neus leek ze nergens last van te hebben en gaf ze niet aan dat ze pijn had oid dan ga ik dus ook geen pillen geven.
    En ben blij dat ik naar mezelf heb geluisterd want ze heeft de nacht gewoon goed doorgehaald en werdt gewoon vrolijk wakker.

Succes met de tandjes en hopelijk zijn ze snel allemaal door!

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Met tandjes gelukkig nooit paracetemaol hebben hoeven geven, maar als hij verkouden is en koorts heeft (38,5 deze week) en er duidelijk niet lekker van is dan geef ik gerust een paracetamol, zeker voor de nacht.

Deel Deze Pagina