dentinox werkt hier ook neit echt, dat spulletje van vsm doet veel beter zijn werk. Verder word er hier paracetamol gegeven bij pijn, dus ja als dat toevallig 4x per week is krijgt ze het 4x per week
Ik geef gewoon paracetamol als ze het nodig lijkt te hebben. Ivm oorontsteking op oorontsteking (voordat ze buisjes kreeg) heeft ze wel eens 3 a 4 weken achter elkaar elke dag 3 paracetamol gehad. Dit uiteraard in overleg met de huisarts die dit geen probleem vond, nou dan ik al helemaal niet. Ga niet met een kind zitten die pijn heeft en t dan geen paracetamolletje geven. Dus als je 3 a 4 keer in de week een paracetamolletje geeft lijkt me dat geen probleem. Hartstikke sneu dat ze er zo'n last van heeft! @B&N: voor de operatie heeft ze waarschijnlijk diclofenac gekregen. Die duurt wat langer voordat i werkt. Wat bij paracetamol wel zo is, is dat je er een spiegel mee opbouwt. Dus 3x per dag zorgt voor betere pijnstilling dan zomaar 1 als ze pijn hebben. Gelukkig was het bij je niet nodig, maar er is dus een reden voor waarom ze 3x (of 4) per dag adviseren.
Hier precies hetzelfde hoor Chantal! Ze krijgt weer tandjes en het duurt gewoon even een paar dagen. Dentinox helpt niet lang genoeg (na een uur weer wakker) en is dan 's nachts zo zielig en verdrietig: dikke tranen, zere billen, zere tanden en zooo moe! Ik geef haar dan gerust een zetpil, zonder moeite! Het is echt niet zo veel, en ik heb zelf gisteren en eergisteren ook in totaal 6-8 paracetamol op. Dat doe je geen weken achter elkaar, maar je krijgt er ook niks van. Liever een beetje meer paracetamol dan een ziekig meisje wat ook nog weinig slaapt (en papa en mama ook!).
Hai, Wij hebben eigenlijk nog nooit pcm gegeven, omdat dit tot voor kort niet nodig was. Maar de afgelopen weken komen er idd veel tandjes door en wordt Daniel 's nachts vaak wakker en heeft hij er duidelijk last van. Ik heb er alleen niet zo bij stil gestaan dat ik voor de nacht pcm kan geven. Nu ik dit zo lees valt bij mij dus eigenlijk het kwartje ... Hmm... Waar zp al niet goed voor is Het lijkt me alleen best wel eng om zo'n ding in te brengen. Doet dat geen zeer en hoever moet dat ding erin? Even goed de bijsluiter lezen dan maar... Gebruiken jullie de 60-versie? Groetjes, Jem
zelden, alleen als ze echt hysterisch is van de pijn. mila gemiddeld 1 x per 2/3 maanden, fenne nog nooit. heb trouwens een fobie voor zetpillen, dus mila krijgt vloeibare sinaspril.
Hier nog nooit een pcm oid gegeven. Het is ook nog nooit nodig geweest. Ze is nooit ziek geweest of verkouden en van tandjes en kiezen heeft ze nooit last.
Hier gelukkig ook nog niet hoeven geven. Maar ze heeft ook nooit zoveel last van tanden/kiezen. Ik denk idd dat je gewoon op je gevoel af moet gaan. Als ik zie dat ze echt pijn heeft zou ik het wel geven.
Je geeft de zetpil alleen even een duwtje, hoeft niet je hele vinger erin te stoppen hoor! En de sluitspier sluit meteen dus dan zit ie goed. Verder gebruik ik hier 120mg. zetpillen (die van 60mg zijn volgens mij tot 2 maanden of zo?).
Ik dip die zetpil altijd nog even in de vaseline en dan hop er in. Hier ook gewoon bij pijn bij tandjes 's nachts een zetpilletje, ik vind het belangrijk dat hij goed slaapt en uitrust. Overdag is het meestal daarvoor niet nodig.
Onze dochter had met de boventanden meer pijn. De andere tanden gingen soepel. Maar bij de boventanden hebben wij twee keer gegeven. Dat is over ongeveer twee weken tijd gezien. Zelf geeft ik het zo min mogelijk. Maar dat is omdat ik bij mezelf ook niet zo snel iets naar binnen doe. Gelukkig was ze niet iedere nacht wakker.
even ter informatie.. mocht er een zetpil dooridden moeten. dan moet dat in de LENGTE. zetpillen worden op zijn kop gevuld en alle paracetamol zit in de kop van het pilletje dus in de lengete door randjes even glad maken met je vinger.
Als Sterre niet kan slapen door tandjes krijgt ze paracetamol. Ik geef het dan in eerste instantie gelijk een week achter elkaar (alleen 1 voor het slapen) en dan probeer ik het zonder. Ik ben er niet moeilijk mee, ik begrijp het ook niet zo goed dat sommige mensen daar zo over in zitten, als je kindje pijn heeft en een paracetamol helpt, gewoon geven.
Onze dochter had ook behoorlijke last van haar boventandjes en heb haar toen vloeibare sinaspril gegeven (ze is allergisch voor zetpillen). Zou mijn meisje echt niet "onnodig" veel pijn laten lijden! Heb het toen 3 dagen achter elkaar gegeven, maar als het een week echt nodig zou zijn had ik dat ook gedaan.