Soep

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Soms heb ik van die dagen dat er gewoon niks uit mijn handen komt qua het koken van een overheerlijke avondmaaltijd. Dan wil ik het liefst gewoon een blik soep lostrekken, soep eten en ermee klaar zijn.

Echterrrrr.... heb ik een stomvervelende flauwerik als partner die zegt: soep met brood is geen maaltijd :x En die gaat vervolgens stierlijk vervelend lopen doen.

Wat eten jullie bij de soep (behalve brood) ? Ik ben alweer verplicht om een paar rot-pannenkoeken te gaan bakken - waar ik dus helemaal geen zin in had, want er kwam niet voor niets niks uit mijn handen.

Soep met brood en....?

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Een lekkere salade.

3. minon

minon Niet meer actief

ik doe altijd macaroni door de soep een mok ongeveer. Krijg je heerlijke maaltijdsoep van.

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Wij deden gewoon soep, afbakbroodjes of stokbrood met kaas..

Soep kan ook gezien worden als voorgerecht maar uh.. meestal word het hier alleen gegeten als we ziek zijn :p.

5. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Een salade!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat maakt voor hem niet uit, hij vind een kom soep per definitie geen maaltijd - al gooi je er een halve zak cement in. Het vult volgens hem niet en hij vind het kaal, er hoort volgens hem nog iets bij.

@HabibiAna; koud en warm door elkaar heen? Klinkt wel lekker :D
    Is alleen een beetje teveel werk op dit moment.

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij eten elke week soep met brood. Vaak worstenbroodjes bv of pistoletjes met zalm of iets dergelijks er op. Mijn vriend vind dat dan echt wel een maaltijd en hij is een grote eter. Gewoon zeggen dat hij dan maar twee keer moet opscheppen :p

8. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    soms ciabatta en een plakje kaas, soms met extra balletjes of croutons... het is maar net hoe gevuld de soep is die je open trekt.
    Ik ben gek op de tomaten creme soep in zak van Unox, maar als je kijkt naar de maaltijdsoep van Struijk, vult dat wel veel meer.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij eten toevallig soep met gehaktbal op brood .
    Anders vaak brood met beleg er op .

Verder geen idee wat er bij te doen.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    saucijzenbroodjes

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Erwtensoep of dikke tomatensoep als voorgerecht? Dat is wel erg machtig dan :D Wat eet je daarna dan???

Stokbrood met iets vind ik wel een hele goede tip!

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Gevuld stokbrood! Ook kant en klaar te kopen (hier bij de slager en die maakt ze heel lekker!

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha, ja het gaat er hier wel altijd in.
    Maar ik maak wel stevige soepen, niet uit blik.
    Doe er dan groenten / vlees/ aardappel/ vermicelli etc in. Zit je meestal wel vol van.

Je kan ook bladerdeeg hapjes erbij doen. Maar dat is nu waarschijnlijk ook teveel werk;)

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad sop met gehaktballetjes en brood..

Kruidenstokbrood..

15. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Wij doen vaak broodjes met kruidenboter, ham en kaas in de oven. Hoeft voor mij niet, maar hier ook zo'n vent...

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik doe ik meestal stokbroodjes erbij, met lekker beleg ofzo...
    En bij echt koud weer een kom erwtensoep en een zacht puntje met braadworst :D dat doet me zo aan thuis denke :)

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ciabatta met pesto, ham, kaas, tomaat en rode ui.

18. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Zeg je dat ie dan lekker zelf gaat koken! Stevige soep met broodjes staat hier ook wel eens op het menu hoor.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo'n stokbrood met kruidenboter.. Ik vind het eigenlijk ook geen echte maaltijd, heb daarna heel snel weer honger, maar ben toch echt niet zo'n grote eter.. :) Maar af en toe heb ik gewoon geeeeen zin of voel ik me belabberd, en dan neem ik het maar voor lief. :p

20. Tosti? ;)

Deel Deze Pagina