Ik weet dat er hier meer onderwerpen over zijn, maar toch wil ik ook heel even mijn verhaal doen. Mijn dochter is nu 8 maanden en ik heb haar tot 7 maanden volledige borstvoeding gegeven. Toen ben ik langzaam af gaan wisselen met kv. Ze wilde zelf namelijk niet meer aan de borst! Ze dronk steeds een paar slokjes en had vervolgens alleen maar oog voor alles wat om haar heen gebeurde. Met het resultaat dat ze de hele nacht moest drinken om alles weer in te halen wat ze overdag te kort kwam. Heb alles geprobeerd: voeden op telkens dezelfde plek, in het donker, maar het lukte niet. Ik raakte er echt gefrustreerd van en was doodmoe van het 3x voeden per nacht. Inmiddels krijgt ze overdag kv en krijgt ze alleen 's nachst nog 1 x bv. En ik geniet zoooo van dat allerlaatste moment!!! Samen lekker warm onder de dekens.... Stiekem hoop ik dat ze nog heel lang wakker wordt 's nachts, want ik wil het eigenlijk nog helemaal niet opgeven. Het is zo bijzonder om mijn meisje zelf te kunnen voeden! We hebben 2 kindjes en hoogstwaarschijnlijk komt er geen derde, dus ik vind het wel moeilijk te bedenken dat ik hierna nooit geen bv meer zal geven. Ik had het mijn meisje minimaal een jaar willen voeden, dus ik vind het jammer dat het zo is gelopen... Maargoed, het is misschien ook maar beter zo. De laatste weken verliepen zo moeizaam mbt de bv dat ik er echt geen leukere moeder op werd.... Wie vond het ook zo moeilijk om deze fase af te sluiten?
Ik.. ben bij nader inzien dus ook nog niet zo ver en voed mijn zoontje voorlopig in ieder geval nog 's ochtends en soms ook tussendoor. Knuffel, klinkt als een pittige beslissing!
Niemand zegt toch dat jullie niet lekker op deze manier door kunnen gaan tot ze een jaar is? Probeer ook eens op andere momenten of ze belangstelling heeft in een slokjetussndoor, dat houdt je productie wat stabiele. Zolang jullie het allebei prettig vinden kunnen jullie doorgaan hoor.