en je wilt later dezelfde anticonceptie, heeft dit dan dezelfde 'reactie' op je lichaam? Want nu heb ik dus de mirena, maar als we ooit voor n 2e willen, gaat ie (uiteraard ) uit. Ik wil dan na de bevalling deze weer laten plaatsen. Nu ben ik totaal niet ongesteld.. wat n weelde, maar ben bang dat ik, als ik m ooit opnieuw laat plaatsen, wél tussendoor ongesteld word. Hopelijk snappen jullie m'n verhaal.. Wie heeft hier ervaring mee?
Daar is maar 1 manier voor om achter te komen Hoe je lijf een 2e keer op Mirena reageert is niet te voorspellen, net als het niet meer vloeien tussendoor, de een heet regelmatig nog bloedverlies en de ander heeft het geluk om helemaal schoon te blijven. Ik had gemerkt dat naarmate de Mirena langer zit, komt het bloedverlies weer vaker. De hormoonafgifte is blijkbaar lage geworden en niet meer genoeg om een menstruatie (ontrekkingsbloeding) tegen te houden. Ook heeft gewichtstoename ofafname invloed op hoe je lijf op Mirena reageert. Als het spiraal je nu goed bevalt, dan kun je toch gewoon weer deze nemen? Vind je het toch niks, dan kan hij elk moment weer verwijderd worden. Groetjes van Kiki
Ik heb nu voor de derde keer de mirena en eigenlijk geen andere dingen op gemerkt. Ik heb zo af en toe een doorbraakbloeding maar verder.......Ik vind het super. Net wat Kiki zegt, het is gewoon afwachten wat je lijf er mee doet.
Mijn eerste Mirena heb ik bijna 5 jaar gehad. Tegen het einde had ik wel bloedingen, volgens de gyn doordat het baarmoederslijmvlies erg dun was en dan is bloeden een reactie. De eerste 3 a 4 jaren heb ik nooit bloedingen gehad. 12 weken na mijn eerste bevalling heb ik weer een Mirena laten plaatsen. Ook weer geen menstruaties, net als bij de eerste. 30-10 heb ik hem laten weghalen, 1-11 begon mijn menstruatie en ik ben nu aan het wachten op de tweede menstruatie. Ik had het eigenlijk al verwacht ... heb de hele tijd een ongi gevoel, maar elke keer is het toch weer niet zo. Erg frustrerend ... ik wil nu eindelijk wel eens onze échte eerste ronde voor nummer 2 ingaan. Zijn er dames die hier ook dezelfde ervaring mee hebben, dat ongi gevoel, maar nog een bloeding ? Groetjes, NikkiF
ik heb 7-11 mijn spiraaltje laten verwijderen. Diezelfde dag heb ik 2 dagen lang gebloed.... en 1 dec werd ik weer ongesteld.. De hele maand heb ik last gehad van steekjes in liezen en ook soms rond mijn baarmoeder.. Dat ik dus ongesteld werd was toch een verassing aangezien het pas de 24de dag van de cyclus was... Ik vraag me daarbij af, moet ik dan mijn cyclus als 24 dagen tellen, of was na het verwijderen het geen ecte ongesteldheid was :S dat kan ik ook nergens teruglezen..
Voor Elegance: Ik heb mijn Mirenaspiraaltje laten verwijderen en had aansluitend geen bloeding. Een paar dagen later wel en toen heb ik de huisarts gebeld met de vraag: is dit spotting na het verwijderen of is dit mijn eigen cyclus? Volgens de assistente is het zo dat als je een directe bloeding hebt na het verwijderen, het dan van het verwijderen komt en dat dit géén ongesteldheid is. Bij mij was het pas een paar dagen later en was het hoogstwaarschijnlijk dus wel ongesteldheid (ik weet verder niet hoe mijn cyclus is gegaan, want ik ben meteen met de pil verder gegaan ter overbrugging tot de bruiloft) Succes verder!