hallo alemaal, naar de huisarts geweest maar deze test gaf ook aan dat ik niet zwanger was... de dokter zei kijk het even aan als je het niet vertrouwd kom dat even terug.... dus ja ik wacht weer effe een weekje en dan wil ik een verwijs brief naar de gynocoloog want straks heb ik iets dat ik nooit meer zwanger kan worden... ik haal me natuurlijk van alles in mijn hoofd... dus afwachten maar weer
Hallo meiden, Ik heb afgelopen donderdag mijn Mirena late verwijderen. Het viel me echt 100% mee. Ik heb ook geen last van krampen gehad of bloedverlies op de dag zelf. Vanochtend bleek ik dus ongesteld te zijn! Pfff, weer even wennen hoor na drie jaar! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt en wanneer mijn volgende menstruatie dan weer komt! grtjes, Marcella
ik ben zwangergeraakt met de mirena van mijn 3de wondertje met recht een wonder dus... ik had hem bijna 2 jaar en de dag na mijn zoontje zen 2de verjaardag kon ik naar het ziekenhuis met veel pijn in mijn buik daar kwamen ze er achter dat ik al 8 weken zwanger was...
Halo allemaal. Ik heb mijn mirena 2 november laten verwijderen.. 1 november was ik ongi geworden. gisteren voelde ik mn eisprong dus ik hoop stiekem ook dat het heel snel zal gaan en dat ik deze maand al zwanger ben.. Ik heb mijn mirena 2 jaar gehad waarbij ik gewoon ongi geweest ben. ik ben erg ongeduldig!
hallo allemaal, na 2.5 jaar mijn mirena op 4-11 laten weghalen, de dag er na was ik ongi maar wel 2.5 week. Nu ben ik nog niet ongi en vanmorgen een test gedaan maar ja... die was niet echt goed gelukt. wil eigenlijk even wachten met testen maar denk niet dat het me lukt! Zie wel dat er uiteenlopende verhalen zijn over de cyclus na een mirena, ik ben gewoon altijd ongesteld geworden met de mirena en altijd rond de 20ste van de maand. Maar nu snap ik er dus echt helemaal niets van hahaha Even afwachten dus! Zodra ik iets weet laat ik het hier even weten! Succes allemaal met het afwachten! En hopelijk allemaal positief!
Ik heb 7-11 mijn mirena laten verwijderen na 2 jaar. Diezelfde avond werd ik nog ongesteld... Na 24 dagen weer.. Dus dat was best vaak, nu zit ik in ronde 2 en ben benieuwd of ik wederom zo'n korte cyclus heb of dat ik nu meer geduld moet hebben. Ik vraag me nml af of ik de eerste keer wel echt ongesteld ben geweest. Het duurde toen 3 dagen..
@Elegance: ik heb ook zo'n krote bloeding gehad, wist ook niet of ik het als ongi moest zien, de HA zei dat het ook een bloeding kon zijn vanwege het verwijderen, ik werd na 24 dagen weer ongi, maar heb toch maar mijn cyclus aangehouden van voor mijn mirena, en die is redelijk gelijk gebleven, merk ik na 2 rondes. Succes met zwanger raken hoop voor je dat het snel raak is
Dames... Ik (de TO) heb mijn spiraal 16 sept laten verwijderen, zoals reeds eerder vermeld, direct een bloeding, nar 14 dagen wederom een bloeding. Daarna keurig na 28 dagen en nu ben ik zwanger Is dus supersnel gegaan! Veel sucses voor jullie allemaal!
Lees nu eigenlijk je verhaal pas goed. Ben jij zwanger geworden terwijl je je mirena nog had? Of lees ik dat verkeerd? Wel gefeliciteerd (weet niet of ik dat al had gezegd)
Kent er misschien ook iemand verhalen over dat het langer duurt dat alles weer op gang komt? Ik heb na 5 jaar de mirena laten verwijderen, had gelijk een vrij regelmatige cyclus, maar na 6 maand nog niets. Nu weet ik wel dat het niet zo heel lang is, maar toch, het voelt wel lang hoor. In onze omgeving vragen mensen wel eens of we nu niet eens een tweede willen en sinds kort vertellen we dus dat we het proberen. Krijgen we van iedereen te horen dat we er vooral niet mee bezig moeten zijn. Lekker makkelijk. Hoe kun je daar nou niet aan denken dan. Kijk, als je de hele dag nergens anders aan denkt zal dat vast niet goed zijn, maar je kunt mij niet vertellen dat mensen er niet toch bij stilstaan. Ik ben in die 5 jaar niet ongesteld geweest, dus nu probeer ik uit te zoeken of het dan logisch is dat je lichaam weer moet wennen. Waar ik ook wel een beetje mee zit is dat voor mijn mirena ik redelijk veel vloeide, en nu heel weinig. Mag zichzelf nauwelijks menstruatie noemen, zo weinig. Weet iemand van jullie misschien of dit betekent dat je ook verminderd vruchtbaar bent. Zo, das mijn verhaal, sorry voor het lange stuk maar ben erg benieuwd naar reacties. Groetjes Laura
@laura44: er zijn hele verschillende verhalen, dus het is lastig om te bepalen wat normaal is. Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon toch even naar de HA gaan en het aan hem of haar voorleggen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Wat betreft het er niet mee bezig zijn, dat is makkelijker gezegd dan gedaan en ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik las dat jullie voor de tweede bezig zijn, we hebben een leuk clubje hier op het forum en daar kun je gezellig mee kletsen, er zijn allemaal verschillende vrouwen, sommige ook al wat langer bezig, en sommige al zwanger. We kletsen over van alles en natuurlijk ook over het feit dat het niet leuk is als het wat langer op zich laat wachten. Hier vind je ons clubje: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?p=3987714#3987714