Hoe snel je zwanger bent? ( erfelijk )

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gewoon1meisje, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    ja bij mij ouders heeft het 1,5 jaar geduurd voordat me moeder zwanger was, en nu zijn wij bezig, nu een half jaartje maar ook nog niet zwanger. terwijl me schoonmoeder, hup in 1x zwanger was en van de 2e ook.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Mijn moeder was altijd vrij snel zwanger, volgens mij zelfs meteen of ronde 2. Een keer ronde 4 en dat vond ze lang duren.
    Mijn zus in 1 keer.
    Ik ben al 3 jaar bezig.

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik denk het ook.. In mijn familie is iedereen snel zwanger.. Ik ook.. Maar schoonouders weet ik niet, maar schoonzus heeft 4 jaar op een kleintje moeten wachten...

4. Suzemama

Suzemama Lid

10 mrt 2013
    33
    0
    0
    Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder waren bij elk kindje zo zwanger, dus ik had stiekem wel wat verwachtingen over hoe het bij mij zou verlopen. Helaas zijn wij inmiddels een jaar verder, maar nog zonder resultaat...volgens mij is er weinig over te zeggen.

5. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    mijn moeder deed er 8 maanden over .. Ik zit ook in maand 8 .. hoop het zo

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn moeder raakte niet zo makkelijk zwanger. Heeft op mijn oudste zus 2 jaar moeten wachten. Mijn schoonmoeder was poepievruchtbaar. 5 kids in 4,5 jaar!
    Ik ben ook heel snel zwanger. Nr. 4 zelfs door de pil heen.

Ik denk dat het ook wel scheelt dat wij tegenwoordig ook wat beter op de hoogte zijn hoe eea werkt qua cyclus. Mijn moeder en schoonmoeder waren daar nl totaal niet van op de hoogte. Als je dan toevallig net geen gemeenschap hebt op je vruchtbare dagen, wordt het wat lastig natuurlijk;)

7. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Bij ons loopt het niet zoals bij onze ouders.

Mijn moeder was altijd heel snel zwanger, ook door de pil heen.
    Bij mijn schoonouders duurde het wel iets langer maar altijd ong een half jaar.

Wij wachten nog steeds op ons eerste wonder.

Bij mij in de verdere familie zijn er wel een aantal die niet via de normale weg zwanger konden raken.

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn moeder, en 3 zussen waren bij alle zwangerschappen (in totaal 12) en de eerste ronde zwanger. Ik zit inmiddels in ronde 6. Nog niet zo heel lang bezig, maar toch wel een verschil met in de 1e ronde raak.

9. djoon

djoon Niet meer actief

Wij mij niet maar ik heb ook pcos. Dus mankeer wat! Me moeder werd heeeel snel zwanger! En mijn souders niet zo snel!
    Bij ons uiteindelikk in de mmm de 2e ronde! Dus dat is wel snel!

10. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn moeder heeft 2 jaar op haar oudste moeten wachten(ze heeft PCOS). Zij is ook de enige in haar gezin die er zo lang over heeft gedaan. Al mijn tantes waren heel snel zwanger. Toeval of niet, maar mijn zus en ik hebben beiden ook PCOS en ik ben al bijna anderhalf jaar bezig.

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Mijn moeder heeft 13 maanden moeten wachten op kindje nr. 1, daarna wat minder lang hoeven wachten, zo'n half jaar. De laatste heeft 1,5 jaar op zich laten wachten. Uiteindelijk heeft ze er wel 4 gekregen. Mijn schoonmoeder was meteen zwanger van de 1e 2, bij de 3e heeft ze ook een half jaar moeten wachten (mijn man).

Wij waren in ronde 5 zwanger. (gemiddelde van onze ouders ;) )

12. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hoihoi :) mijn moeder was elke keer zomaar zwanger, ronde 1 of 2.. en zelfs door anticonceptie heen! Ook mijn schoonmoeder was zomaar zwanger.. en broer en zus van mijn man ook binnen no time..en ja hoor ook ikke in ronde 1.. (moah theoretisch in ronde 2..maar in mijn vruchtbare dagen in ronde 1 was ik weekendje weg met vriendinnen dus telt voor mij niet ;))

13. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    #33 GwoonAn, 9 nov 2013
    Laatst bewerkt: 9 nov 2013
    Het is best bizar om dit te lezen, en ben gaan nadenken, mijn moeder was na het stoppen met de pil gelijk zwanger, eerste was een mk geworden, schoonmoeder ook binnen 3 maanden zwanger die had ook een mk me oma weet ik niet, maar nichten wel ook binnen de 3 maanden en ook allemaal een mk gehad, en nu ik binnen 2 maanden zwanger en ook een mk echt heel bizar nu ik er over na denk!! :$

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Das inderdaad erg bizar!!

15. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mijn moeder was iedere keer binnen een paar maanden zwanger.
    Mijn zus bij de eerste een maand, bij de tweede 2 maanden en bij de 3de een jaar.
    Ikzelf heb pcos en was na de eerste eisprong ook meteen zwanger (50 en 100 mg reageerde mijn lijf niet op, 150 mg goede eisprong en zwanger)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maakt volgens mij niets uit ... mijn moeder en mijn zussen zijn normaal zwanger geworden, mijn schoonzusje ook en wij hebben er een eeuwigheid op moeten wachten.

Deel Deze Pagina