Me kleine meisje doet het overdag redelijk ze heeft wel mama honger dus loop ik veel met haar. Me probleem is vooral in de avond en nacht. Ze is eerst heel erg moerlijk inslaap te krijgen steeds huilen bijna krijsen ik ben dan de enige die haar een beetje rustig kan krijgen. In de nacht gaat ze spoken komt wel voor haar fles maar zit dan ook vol met slijm we hebben van de dokter neuspray gekregen maar dit helpt niks. Opzich is dit nog wel te doen maar ze kan ook heel erg eng gaan doen ze zit dan zo vol met slijm dat ze geen lucht meer krijgt gaat heel eng met haar hoofd naar achter gaat erg piepen en happen naar lucht. Dit duurt dan een paar min en dan is het weer weg. Ik neem haar dan op me arm en klop op haar rug tot het weg is maar ik vind het zo eng als ze het doet. Ik heb zelf een keer de nood tel gebelt van de verloskundige die is toen gekomen ze noemde het een voedings incident. Maar volgens mij is dit niet normaal ze is morgen pas 4 weken en heeft nu al zo moerlijk. Weet iemand wat dit is ? En wat we er tegen kunnen doen? Ik ben zo bang dat we er een keer niet wakker van worden en dat ze dan stikt. Haar voeding komt ook soms uit haar neus wat ik ook erg raar vind. Morgen moeten we ook naar de kinderarts in het ziekenhuis maar dat is voor wat anders kan ik dit dan gewoon bespreken?
Zou er nog even mee naar de ha gaan. Ze klinkt als een reflux baby. Mijn dochter spuugde ook en dan kwam het uit haar neus om hoog. Bedje schuin zetten voeding in dikken kleinere flesjes geven en als het niet helpt naar de huisarts om kma en misschien medicijnen te krijgen voor het spugen.
Ik zou ook langs de huisarts gaan. Even naar longen laten luisteren en bespreken mogelijkheid van reflux. En vraag ook naar de mogelijkheid van RS virus... voor ons onschuldige verkoudheid maar bij baby's slaat het op de luchtwegen. Ik zou niet wachten tot morgen. Alleen al omdat ik het idee heb dat je je heel veel zorgen maakt (en dat snap ik heel erg goed!)
Klinkt mij als reflux... Kindje van vrienden heeft dit als sinds de kraam week daar is zelf de ambu en trauma helikopter voor opgeroepen omdat ze ''aanvallen'' had. Kindje is nu 17 maanden en het is nog steeds niet over kinderarts heeft het zelden zo heftig gezien.
Verborgen reflux klinkt het als, gaat samen met veel slijm uit de maag en sommige kinderen krijgen dit niet goed weg en hebben inderdaad van die stikneigingen, had mijn dochter ook. Naar de huisarts of kinderarts en om Nexium vragen. Bed schuin, lang rechtophouden na voeding (wipstoel in box), goed laten boeren en ingedikte voeding gebruiken als het kan. Sterkte, C
ik denk dat je effen naar de ah moet gaan of naar de eerstehulp. onze zoontje was nog 10 dagen oud en heeft het rs virus opgelopen plus longonsteking. heeft dus in ziekenhuis gelegen. drinkt ze normaal of helemaal niks? als ze naar lucht hap is dat niet goed, ons mantje ademde heel raar. en de r is weer in de maand. dat is van september tot maart, hoop dat je me beetje snap.
Ons meisje had precies hetzelfde. Één keer werd ze gillend wakker en bleek dat haar hele mond vol slijm zat, ze stikte er bijna in! De volgende dag meteen naar de HA geweest en die heeft ons Zantac voorgeschreven tegen (verborgen) reflux. Daarna was het een totaal ander kind. Nergens last meer van. De HA zei me ook dat Reflux op een gegeven moment ook de luchtwegen gaat aantasten waardoor veel symptomen van verkoudheid voor kunnen komen.