1e kerst als alleenstaande moeder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Brilli, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brilli

Brilli Actief lid

23 okt 2014
    293
    57
    28
    Even in het kort mijn verhaal....

1 jaar geleden ontdekt dat mijn ex vreemd ging met een vriendin van mij. Heb hem toen toch een kans gegeven ('het is echt voorbij tussen haar en mij'), maar in de praktijk deed hij weinig zijn best.

Afgelopen zomer besloten een time-out te nemen, hij zou tijdelijk ergens anders gaan wonen. Helaas kwam ik er enkele maanden later achter dat hij in zijn 'time-out' vrolijk verder ging met die vriendin.

In oktober heb ik zelf de knoop doorgehakt, hij zei letterlijk dat hij geen keus kon maken tussen haar en mij. En hoe erg ik me ook tegen een scheiding heb verzet (wilde perse een gezin blijven voor onze 3 kids), na zoveel bedrog kon ik niet anders.

Nu zit ik midden in een scheiding, wat gelukkig soepel verloopt, want ondanks alles kunnen we het nog wel goed met elkaar vinden en hebben we boven alles het beste voor met onze kids. Ik kan gelukkig in ons huis blijven wonen, ik koop hem uit. En zodra hij een huurwoning heeft gevonden gaat de omgangsregeling in (co-ouderschap). Op dit moment is het nogal rommelig qua wie er wanneer bij de kids is.

Ik dacht dat het best wel goed met me ging, ik ben sterk, ik ga door voor mn kinderen, heb fijn werk... Maar ik voel me zo onwijs klote... Ex heeft direct de relatie met die vriendin officieel gemaakt en ik heb het daar zo vreselijk moeilijk mee. Ik kan het op een bepaalde manier gewoon niet accepteren. Ben door hen beide zo bedonderd. En nu zowel mijn man als een vriendin kwijt.... En dat met de feestdagen op de stoep....

Wilde even mijn verhaal kwijt, het zit me erg hoog..

2. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hi,
    Ik wil je graag even sterkte wensen! Wat een heftig verhaal.
    Zeker omdat je eigenlijk gewoon je gezin bij elkaar wilt houden. Dat en je bent niet alleen je man kwijt maar ook je vriendin. Ik vind het sterk van je dat je uiteindelijk voor jezelf en je kids hebt gekozen.
    Het is wel fijn om te lezen dat jullie voor jullie kinderen nog goed door één deur kunnen.. Ik kan mij voorstellen dat je je heel rot voelt:(

Ondanks dat jou situatie absoluut niet te vergelijken is met de mijne kan ik je wel vertellen dat het slijt. Ik ben onderwijl 1,5 jaar verder. Dit word mijn 2de kerst "alleen" -ik kan mij de kerst van vorig jaar nauwelijks meer herinneren- maar het word steeds makkelijker. Eerst tel je al de eerste keren nog.. Dat gaat over.

Groetjes

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wat een situatie. Logisch dat je je rot voelt. Maarreh, hij 'kon niet kiezen' dat klinkt niet erg sterk. Ook niet echt als basis voor een nieuwe relatie trouwens. Verstandig dat je voor jezelf kiest. Sterkte!

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jeej wat een klote situatie! Sterk dat je hem eruit heb gezet maar kan me voorstellen dat je zonder je vriendin, je eenzaam voelt. Wat een gemene actie zeg :( vind het echt klote voor je

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Pfff wat pijnlijk herkenbaar........ Zit nu huilend in m'n bed....Alleen thuis......de kinderen logeren een nachtje bij hun vader die tijdelijk bij z'n ouders woont.
    Afgelopen zomer gaf hij aan ws te willen scheiden. Sindsdien heb ik keihard gewerkt om te proberen de brokstukken bij elkaar te rapen. In oktober vertelde hij mij dat hij de knoop definitief had doorgehakt en als laatste vertelde hij verliefd te zijn op zijn collega..... En dat het wederzijds is en dat ze samen verder willen.......

En nu ben k al maanden in m'n eentje met de meiden aan het ploeteren om m'n hoofd boven water te houden. We hebben afspraken over wanneer hij de kinderen ziet. Dat gaat in redelijk overleg.
    Vandaag zag ik op onze gezamenlijke rekening dat hij cadeautjea heeft gekocht voor z'n vriendin. Hij maakt de laatste weken zoveel verwijten naar mij toe dat je bijna zou denken dat ik degene ben die vreemd is gegaan ipv degene die nog steeds de samenwerking zoekt om alles goed te regelen met het belang van mijn kinderen voorop.
    Nu mag k ze na de kerst dienst op eerste kerstdag bij m'n schoonfamilie brengen..... De o zo heilige eerste kerstdag voor m'n schoonmoeder........ En k kan in m'n eentje op weg gaan naar Friesland (2,5u rijden) om nog iets van kerst bij mijn ouders zonder m'n kinderen te vieren. En dan rijd ik tweede kerstdag weer naar het midden van het land om m'n meiden overgedragen te krijgen op een carpoolplaats........Dan gaan ze met mij mee naar m'n ouders.
    En k dacht het allemaal redelijk te handelen.... Maar nu......stort ik even in........ Wat een ellende...... Wat zijn m'n dromen en toekomst plannen mij afgenomen door hem. Voel me zo ontzettend besodemieterd en aan de kant gezet.
    En nu zie ik op Facebook nog even voorbij komen hoe gezellig m'n hele schoonfamilie gezamenlijk vanavond een kerstwandeling heft gemaakt, zo fijn iedereen bij elkaar.....stond erbij. .......

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat een rotsituatie Mirjam! Kan me zo goed voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt op zo'n moment. Het wordt echt beter. Het zegt alles over hem en hun en niks over jou (makkelijk gezegd natuurlijk). Hang in there! Dikke knuffel!!

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Dankjewel Zinaa, je hebt helemaal gelijk. Het zegt alles over hen en niets over mij. Ik probeer dat mezelf ook voor te houden en k kies er ook voor om met een eerlijk en oprecht hart door te gaan. Maar pffff had even niet ingecalculeerd dat de komende kerst zo ontzettend confronterend is.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sterkte. Het gaat voorbij! Trek je mooiste kleren aan, leg een mooie cd (oid) in de auto en een doos bonbons voor jezelf...

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Dankjewel Uuz! Verstand op nul is idd wijs! Jij ook fijne dagen!

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Lijkt me vreselijk moeilijk...
    Dikke knuffel....! En hopelijk lukt het om nog een beetje van de kerst te genieten

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik vond mijn eerste kerst alleen ook verschrikkelijk. Wat een leegte. Ik had het wel gezellig gemaakt hoor. Maar toch. Dit jaar is het de tweede keer en heb ik oude tradities een nieuw leven ingeblazen. Mijn ex vond alles prima en veel hoefde niet. Dan leer je het zelf ook wel af om te "shinen" tijdens dit soort dagen. Maar dit keer is het anders. Ik geniet er echt van..samen met mijn dochter onder de boom pakjes gedaan. Gezellig gourmetten. Ijs na. En ze mag lekker bij me in bed slapen.

Maar de eerste keer was bagger. Sterkte en weet je? Baal maar gewoon..jank maar gewoon, want het is gewoon niet leuk. En wees trots op jezelf dat je gekozrn hebt. Hij kon het niet en is dus voor het gemak maar door gegaan naar de volgende. Daar kun je ook geen oorlog mee winnen toch?

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    @justme1974 Nee daar kan ik zeker geen oorlog mee winnen! Zo'n onwerkelijke situatie nu. K sta te wachten op een carpoolplaats in het midden van het land op m'n kinderen. Hij brengt ze hierheen en dan neem ik ze mee naar Friesland, om kerst bij mijn ouders te vieren. En dan gaat hij terug om kerst met z'n nieuwe liefde te vieren vandaag, ik walg van hem!!
    Maar goed, zo zijn mijn meiden een paar dagen bij mij en daar ga ik volop van genieten. Ik ga ze omringen met al m'n liefde en geborgenheid.... Die hebben ze nu zo hard nodig!

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hoe is het gegaan? Kun je er een beetje van genieten, ondanks de vervelende situatie?

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb een leuke tweede kerstdag gehad met m'n meiden en m'n familie. Al was het wel een moment confronterend toen ik me realiseerde dat tussen m'n broers en hun gezinnen zat als alleenstaande moeder....
    Maar goed daar probeer ik maar niet te lang bij stil te staan.
    Gisteren bij een grote kringloop winkel geweest. Twee nette bedden gevonden voor m'n meiden (k ben op zoek naar woonruimte, ex blijft in ons huis straks) pfffff dat is ook weer even slikken zeg! Een besluit wel of niet kopen zelf nemen, zonder even samen met (ex) man te overleggen. En dan is het ook wel erg echt als k al bedden klaar heb staan voor m'n meiden in m'n nieuwe huisje. Maar ja, wel de realiteit dat het noodzakelijk is. Gelukkig steunen m'n ouders mij hierin met beslissingen nemen.
    Nu nog 1 dagje met m'n meiden hier, ga lekker met ze zwemmen vandaag, en dan morgen brengen ik ze weer naar de carpoolplaats zodat ze met hun vader in ons eigen huis ook wat tijd door brengen. Logisch..... Maar moet er nog erg aan wennen om ze zo steeds een paar dagen niet te zien.
    Oudejaarsdag ga ik weer naar huis dus dan ben ik weer fijn bij m'n meiden ❤

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier was het ook de eerste keer zonder de oudste. Ik had er meer moeite mee dan ik dacht. We hadden kerstdiner en kerstontbijt gewoon wat naar voren geschoven. Eigenlijk gewoon gevierd dat het vakantie was met een kersttintje. Normaal als oudste bij haar vader is loop ik met de jongste en de honden naar mijn ouders voor een bakkie en vaak eten ik daar dan ook.. Maar die waren er een weekendje tussenuit. Heb alsnog gewoon die wandel gedaan, heb tenslotte de sleutel. Tweede kerstdag kwamen mijn zus, zwager met kids, mij broer en mijn moeder als verassing bij mij gourmetten. Dus die kwamen compleet met schotels bij mij binnen. Dus dat was wel leuk ..... nu wachten tot het zaterdag is....

Deel Deze Pagina