hoe snel kregen jullie ontsluiting?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy25, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij af hoe snel je ontsluiting kan krijgen
    Ik ben bijna 40weken en ik zou vandaag gestript worden
    Maar dat lukte niet omdat ik nog helemaal dicht zit.
    Nu heb ik al ruim twee weken voorweeën.

Nu vroeg ik mij af hoelang het kan duren voordat je ontsluiting krijgt.

Ik heb zelf nu een gevoel dat ik nog wel twee weken moet volhouden.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Een vriendin van mij zou ook gestript worden en zat nog potdicht. Konden ze dus niet doen. Twee dagen later had ze het kindje in haar armen. Bevalling was dus van het ene op het andere moment spontaan begonnen.

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoe lang het duurt voor je ontsluiting krijgt kan niemand voorspellen, dat heeft niks te maken met hoe lang je voorweeen hebt o.i.d. Hoe lang het duurt voor je van 1 cm naar 10 cm gaat is tevens ook niet te voorspellen.

4. nancy25

nancy25 Lid

29 apr 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ja dat is idd ook moeilijk maar vroeg het meer ook omdat mijn verloskundige had gezegt van dat het binnen een week nog niet gaat gebeuren.

Maar ze was er ook op tegen om mij.Te strippen strippeN

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zat 1,5 week voor de bevalling in het ZH en had toen een krappe cm ontsluiting. De VK zei dat ze mij dat weekend nog wel terug zou zien (het was vrijdag). Ik helemaal happy natuurlijk, maar uiteindelijk pas 1,5 week later de bevalling begonnen en de eerste uren bleef ik best lang op die ene cm (die ik al had) hangen.

Als jouw lijf besluit dat het tijd is, dan is die verweking zo gebeurd, en ontsluiting ook. Mijn oudste was een sterrenkijkertje en de onsluiting vorderde eerrrrrrrg traag (11 uur gedaan over de eerste 5 cm), maar bij de tweede duurde die eerste cm's ook erg lang. Misschien is dat mijn manier van bevallen ;)

Je lijf kan een heleboel, wat de VK kan niet kan voorspellen!

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb wekenlang met 2cm ontsluiting gelopen. Een paar uur na het laten breken van mn vliezen ging ik binnen anderhalf uur van 2 naar 4cm en binnen 7 minuten van 4cm naar volledige ontsluiting en persen. Bij mn eerste ging het ook zoiets, maar dan iets minder extreem. In ieder geval gaat het begin bij mij vrij traag, maar als het eenmaal begonnen is gaan alle trossen los kan de vk maar beter haar honkbalhandschoen aantrekken om de baby op te vangen ;).

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dat kan heeeeel snel gaan. Ik zat pot en potdicht, maar 16 later lag ze in armen

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met 41+1 zat ik ook nog potdicht. Een dag later kreeg ik weeën. Na een uur weeën had ik 3 cm ontsluiting, na nog 1 uur had ik er 4. En nog 10 minuten later had ik een baby. Dus het kan snel gaan...

Bij mijn eerste bevalling had ik na 2 uur weeën 8 cm ontsluiting. En bij de laatste had ik na 2 uur serieuze weeën 6 cm ontsluitingn (daarvoor al wel een paar uur gerommeld).

9. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Met 40 werd ik gestript en toen had ik al 3cm
    00.30 begonnen de weeën, 2uur 6cm... om 3uur 9 cm en om 5uur (na 1.5uur persweeën) is hij geboren

10. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ik had al een compleet verweekte en bijna verstreken baarmoedermond met 26 weken en al 1-2 cm ontsluiting. (weeën remmers gehad)
    Uiteindelijk is mijn kleine man met 36.1 geboren.. Lag al in het zkh ivm gebroken vliezen drie dagen eerder, werd wakker van de weeën, zat toen op 3 cm, 45 minuten later op 6 cm, 3 uur later volledige ontsluiting, uur persweeën wegzuchten en vervolgens is hij niet veel later geboren...
    Je kan uitgaan van ongeveer 1 cm per uur.. (eerst cm's kunnen wat langer duren natuurlijk als het je eerste kindje is..)

11. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik had met 35 weken een bloeding en 2 cm ontsluiting. Woensdagnacht braken mijn vliezen met 38,2 weken en had ik om 7 uur 1 cm ontsluiting. Om 9.30 kwamen ze opnieuw controleren en had ik 8 cm. om 9.50 mocht ik persen en om 10.10 is ze geboren. Blijkbaar kan het dus heel snel gaan.

12. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik had bij het strippen met 39weken 2cm ... Toen mijn bevalling 4 dagen later begon met het breken vd vliezen om kwart over 3 was ik om half 5 in het zhuis met 4cm en om half 6 6cm, daarna bleef ik steken op 9,5cm rond een uur of half 9 en heb ik de persweeen nog een half uurtje moeten onderdrukken en daarna bijna 3 kwartier geperst.

13. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hier de dag voor de bevalling aan het einde van de middag geprobeerd te strippen, ging heel moeilijk omdat ik nog vrijwel dicht zat. Maar omdat mijn vk kleine handen en dunne vingers had, deed ze wel een poging.
    De volgende dag zou ik om 12.15 weer langs komen, zou ze nog een poging doen.
    Tegen de tijd dat ik die afspraak had, had ik ongeveer om t kwartier wat krampen.
    Nou vk voelen, had nog geen ontsluiting maar de bmm was al wel platter aan het worden.
    12.30 uur waren we weer thuis en toen kwam ik ineens in een weeënstorm terecht met weeën om de 3 minuten, ineens pats boem. Wist niet wat me overkwam haha.
    6 uur (weeën om de 2/3 min!!!) later zat ik op 10 cm en na nog een uur persen was ie er! Dus bij mij alle 10 de centimeters in 6 uur, wat toch redelijk snel is bij een eerste bevalling.

14. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Om 20.45 braken mijn vliezen een uurtje later om 21.45 had ik de eerste wee en drie uur daarna was onze eerste geboren.

15. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier niet zo snel helaas. Van 0 tot 10 cm 15 uur over gedaan en daarna 2 uur geperst.

16. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Bij mij ging het erg vlot. Geen voorweeën gehad...
    07:00 - eerst pijnloze krampjes
    11:30 - de weeën werden erg pijnlijk
    13:30 - 4 cm ontsluiting + weeënstorm
    15:15 - 9 cm ontsluiting
    15:57 - zoontje geboren (wel met knip en vacuümpomp)

17. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bij mij zat het met precies 40 weken ook helemaal dicht. Echt strippen kon daardoor niet. Met 40+2 was er niks veranderd en kon ze ook niet strippen, alleen masseren. In de nacht van 40+3 naar 40+4 begon het toch, terwijl de verloskundige dacht dat het voorlopig nog niet zou beginnen.

18. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Duurde ongeveer 3 uur. Hele heftige weeen, ze waren niet te tellen gewoon continu pijn.

19. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje, ben wel jaloers op diegene die heel snel op de 10cm zaten. Bij mij duurde het enorm lang!!! donderdag nacht had ik een scheur in mijn vliezen waardoor ik vruchtwater verloor, hele dag onregelmatige weeën, in de avond uren had ik regelmatige weeën 1cm ontsl. Vrijdag middag 3cm. Uiteindelijk de weeënopwekkers gekregen en in de avond 21.57 na een half uurtje geperst te hebben was mijn dochtertje geboren. Behoorlijk lang geduurd bij mij!

20. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier erg snel, met 39 weken besloten om me de dag erna internet leiding ivm een te hoge bloeddruk. Toch maar even gecheckte of ik ontsluiting had. Zat om 11 uur om 1 cm en ben toen gestript.
    Om 18 uur vliezen gebroken. Gelijk naar ziekenhuis ivm stuitligging. Pas om 21 uur eerst wee. Om 22 uur al op 3-4 cm en toen kreeg ik een weeenstorm. Binnen een uur zat ik op volledige ontsluiting. Helaas moest ik wachten tot de gyn vanuit huis kwam. Ze hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan.. Half uur persweeen moeten wegzuchten.
    Nu zwanger van de tweede, zou nog wel eens sneller kunnen gaan!

Deel Deze Pagina