Sterrenkijker nog draaien?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fristi2012, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Kom net terug uit het ziekenhuis, had verhoogde bloeddruk dus alles weer gecontroleerd. Gelukkig was bloed, urine, ctg en echo allemaal goed.
    Bloeddruk nog wel aan de hoge kant.

Maar bij de echo bleek dat kleine man als sterrenkijker ligt. Bij mij dus direct alle alarmbellen. Langzame ontsluiting, knip, vacuumverlossing, totaalruptuur. Of alsnog keizersnede omdat de ontsluiting niet wil vorderen. Allemaal dingen waar ik natuurlijk niet op zit te wachten.

Het zou mooi zijn als hij z'n hoofd nog even omdraait. Kan dit ook nog? Zit nu op 39+1. Of kan dit zelfs tijdens de bevalling nog gebeuren?

2. Alva

Alva Niet meer actief

Bij mij kwamen ze er bij de bevalling pas achter dat ze een sterrenkijker was. Ik moest op handen en knieeen gaan zitten in de hoop dat ze ging draaien, dat deed ze gelukkig, ik kreeg gelijk pers weeen en daar was ze :)
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat het de 3e bevalling was en dat ze het daarom niet als probleem zagen als ze als sterrenkijker geboren werd.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Bij mij kwamen ze er tijdens de bevallen (persen) pas achter. Ik moest op mij zij liggen en volgens mij hebben ze toen iets gedaan maar ik heb geen idee wat. Geen kunstverlossing, knip of wat dan ook gehad, alleen drie schrammetjes. Was ook een klein poppetje (2800 gram). Wel blaasverzakking gekregen maar of dat iets met sterrenkijker te maken heeft..?

4. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ja, ze kunnen nog draaien. Bij mij is dat twee keer niet gebeurd. Eerste keer een ks (omdat de baby niet in het geboortekanaal bleef zitten, pastte niet), tweede keer ingeleid met 38.3 en toen met een knip gelukt. Denk er vast over na wat je wel en niet wil en bespreek dit met je verloskundige of gynaecoloog. Echt hoor, je kan beter voorbereid zijn.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Veel tijd om te denken heb ik niet meer, kwart voor 5 begonnen m'n weeën, zat een half uur geleden al op 5 cm ontsluiting. En dat terwijl ik niet het idee heb dat de weeën heel heftig waren, dus gaat goed.
    Nu begint het wel heftiger te worden, ben benieuwd wat er komen gaat.

6. Alva

Alva Niet meer actief

Wow spannend, succes !!

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Spannend zet hem op !!

8. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Jeetje spannend! Veel succes! Zet hem op. :)

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Vannacht om 3:02 is onze zoon geboren. Hij had z'n hoofd nog niet helemaal recht liggen, bleef dan ook steken. Uiteindelijk met knip en veel gedruk op de buik er toch uitgekomen.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.394
    113
    Vrouw
    Broek
    Gefeliciteerd! Mijn 1e was ook een sterrenkijker, na 23 uur, een knip en een vacuumpomp is ook hij "gelukt"! Hopelijk doet nummer 2 het smeller :).

11. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ligt eraan of hij/zij volledig is ingedaald en 'vast' ligt.. mijn baby (39+3) is nog niet ingedaald en draait nog meerdere malen per dag om haar as..

Edit .. haha had niet verder gelezen. Van harte met de geboorte van je kindje!!!

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !! Fijn dat het uiteindelijk toch nog allemaal goed is gekomen !!

Deel Deze Pagina