Baarmoedermond laag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Esjes, Feb 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esjes

Esjes Lid

Aug 30, 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 9 weken zwanger en een aantal weken geleden merkte ik tijdens het vrijen dat mijn baarmoedermond heel laag zit. Mijn man vertelde mij dat dit bij mijn vorige zwangerschap ook zo was. Ik weet dit niet meer en hij kan het zich niet meer heel goed herinneren.
    Hij blijft laag zitten en daardoor durf ik eigenlijk niet meer te vrijen, bang iets te beschadigen. Over twee weken ga ik weer naar de verloskundige en dan zal ik er over beginnen, maar tot die tijd zou ik graag wat informatie willen hebben. Hoort dit, kan vrijen kwaad?
    Ik heb er geen last van, mijn bevalling (jaar geleden) was goed.

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Esjes,
    Het lijkt erop dat je baarmoedermond een beetje verzakt is. Dit kan komen ten gevolge van de verslapping die optreedt tijdens de zwangerschap. Geslachtsgemeenschap kan hierdoor onaangenaam zijn omdat je partner tegen je baarmoedermond aan stoot. In principe kun je hier niet veel verkeerd mee doen. Wel is het raadzaam om naar een bekkenbodemtherapeut te gaan om erger te doen voorkomen. Je krijgt dan oefeningen voor je bekkenbodem. Je verloskundige kan je hierin waarschijnlijk wel adviseren. Succes!

Groetjes Gea

Share This Page