Antibiotica, hoe geven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Manuela79, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Vanochtend ben ik met Louise weer naar de ha geweest, ze heeft nu voor de tweede keer een loopoor en haar andere oortje is ook al erg geirriteerd (bijna ontstoken). De arts heeft me nu toch een recept voor antibiotica gegeven en daar ben ik vanochtend meteen mee begonnen.

De eerste keer dacht ze dat ze iets lekkers kreeg maar keek me heel boos aan en slikte het pas na een tijdje door. Zonet weer geprobeerd (ze moet 3x per dag een dosis krijgen). Maar het was drama! Huilen, gillen, krijsen! Toen ik het toch in haar mond deed liet ze het er gewoon uitdruppen...

Hoe kan ik nu het beste (op een niet al te traumatische manier) zorgen dat ze haar medicijnen binnenkrijgt en houdt?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Welkom bij de club.. Jelle zit ook aan de Ab alleen hij vind het lekker... :) Raar kind heb ik, hij vind zelfs de Sinasprildrank lekker, hardstikke bitter dat spul... :)

Kun je het niet mengen door wat drinken of een beetje vla? Eventueel flink zoete diksap? Het ruikt best sterk vind ik zelf, al kan dat ook aan mij liggen, ik ruik alles 10 keer beter nu ik zwanger ben.

3. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    hier gelukkig ook geen problemen, geef het met een spuitje spuit het richting wangzak, maar meestal zuigt hij het spuitje gewoon leeg, zit echt te smakken, en te kijken vanw aar blijft de rest. geef het altijd net voor de fles aan.

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wat wij deden was, had een spuitje gekregen.
    eerst deed ik het bij haar pop/beer/knuffel.... (zogenaamt) En toen bij mijn dochtertje ging prima later.
    Later zelf, als ze het spuitje zag liggen pakte ze hem en deed ze zelf aan haar mond ( zat wel niks nik maar goed) en zei van zo klaar.....

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh wat heerlijk moet dat zijn dat ze het lekker vinden... nou ja, niet echt want het is natuurlijk niet voor niks dat ze ab krijgen maar toch...
    Ik heb de apotheek gebeld en ik mag het idd gewoon mengen maar dan is het risico dat ze niet alles opdrinkt en dus ook niet alle ab binnenkrijgt.

Ik denk dat ik het vanavond maar meng met haar toetje ofzo...

@bluesky; het ruikt idd heel erg sterk! Ik krijg weer herinneringen van toen ik zelf klein was boven terwijl ik niet eens weet waarom ik ab heb gehad vroeger ;)

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje vond het heerlijk, keek echt of hij een snoepje kreeg een likte de lepel af!

wel lastig zo, als ze het niet lusten. inderdaad door wat eten mengen lijkt me het beste, misschien appelmoes of iets wat ze lekker vind, met een sterke smaak. En dan zo weinig mogelijk erbij mengen zodat ze het zeker allemaal opeet.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja die van mij vind het ook lekker met een pipetje gewoon maar likt het ook van de lepel af.

Je ozu het met wat kunnen mengen inderdaad wat ze HEEEEEL lekker vind maar het MOET toch erin dus als uiteindelijk niets werkt dan maar even niet miepen en mondje dichthouden en daarna natuurlijk feestje bouwen! Voordoen bij een beer of pop werkt wel heel vaak heel goed inderdaad...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij kregen er ook een spuitje bij. En dan in de wang spuiten. Dan is uitspugen al lastiger.
    Maar C vond het spul ook lekker. Dus niet echt een probleemgeval.

Je mag het spul ook wat mengen met aanmaaklimonade (de dikke siroop dus, zonder water), maar ik vond het al zo eng-zoet ruiken. Dus weer niet of dat zou helpen..

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb Louise zonet met het spuitje laten spelen, een beetje water erin gedaan en ze vond het erg interessant... stopte het ding ook meteen in haar mond enzo dus hopelijk reageert ze ook zo als er ab inzit ;)

Bedankt in ieder geval voor alle tips!

10. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ik ga het altijd met iets van 10 ML van zijn flesje. En dan meteen de gewone fles erachteraan. Werkte prima. Hij leek het niet heel erg te vinden dat ie eerst gefopt werd met iets dat niet melk was.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Met een fles melk gaat niet meer lukken want ze krijgt alleen sochtends nog een (pap)fles.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    heb je zo'n vloeibaar goedje? Dat hebben wij ook al een paar keer gehad. Ymke wordt helemaal blij als we ermee aan komen, want ze vindt het lekker. Wij geven het gewoon met de lepel.

13. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    fenna wordt ook al blij als ze me aan ziet komen met het spuitje. Hup, dan gaat haar mond wijd open. :)

Ehm. we mengen het idd ook vaak met haar fles melk. Maar dat is bij jou dus geen optie.

Ik zou idd voor het toetje gaan, of misschien de limonadesiroop truc.

Succes!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Guppie; we hebben idd het vloeibare spul.

Nou vanavond kwam ik met het spuitje aan, beetje gek doen net als vanmiddag toen er water inzat en ik heb alles in haar mondje kunnen doen en ze slikte het nog door ook! Niet gehuild of gekrijst dus mama is helemaal blij, hopelijk gaat het de rest van de week ook zo goed!

15. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    we moeten youame echt in de houdgreep houden en nu met een spuitje in der wangzak sspuiten dan heeft ze het zo doorgeslikt

maar euh hebben ze al oorsmeer op kweek gezet omdat ze dit vaker heeft?
    youame heeft dit nu ook voor de 2e keer en heeft 2 bacterien in der oorsmeer

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    volgend mij krijgen alle kindjes vloeibaar, dus een drankje...hoe moeten ze het anders wegkrijgen...ik zou het idd wel in iets doen dat je zeker weet dat ze opdrinkt/ op eet want ze moet wel alles binnen krijgen..succes!

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Bedankt meiden maar ook vandaag ging het met het spuitje helemaal goed! Ik heb me een beetje druk gemaakt om niks hihi

18. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik gaf/geef mijn dochter aan de ene kant van haar mond het spuitje en aan de andere kant laat ik haar tegelijkertijd drinken uit een rietje.

Share This Page