Ik heb altijd al wel eens last van aambeien. Meestal smeer ik het even een paar dagen in en dan verdwijnt die wel weer. maar sinds begin deze week, maandag had ik ineens 3 mega grote aambeien naar buiten zitten die ook nog eens heel erg pijnlijk waren. Bij het lopen, zitten, liggen slapen alles deed zeer. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt... Dinsdagmorgen ben ik naar huisarts geweest, zij heeft geprobeerd om er eentje leeg te maken. het blijken getromboliseerde aambeien te zijn. Ze heeft er eentje opengesneden en getacht leeg te knijpen..en dit zonder verdoving.... Ik schreeuwde en huilde het uit. Zij heeft mij toen direct doorverwezen naar de spoedeisende hulp van het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Daar aangekomen werden de andere 2, wel nu gelukkig onder plaatselijke verdovingen ook opengesneden en met succes leegegmaakt, propjes bloedstolsels kregen ze eruit. (sorrie voor details) Met gaasjes tussen mn billen en nog veel pijn kom ik de dag nu door. Gisteren mijn verhaal ook bij de VK gedaan. Zij heeft me CURANAL (zalf en tabletten) voorgeschreven. ik hoop er vanmiddag zodra de post er is, mee te kunnen beginnen. Ik ben nu 37 weken zwanger en ga steeds meer op zien tegen de bevalling, het persen.... nu komt mijn vraag: (eindelijk...)Er komt nog altijd een klein beetje troep/bloedspoortjes uit een aambei; hoelang mag dit aanhouden? Ik draag wel inlegkruisjes ook omdat ik ook zo nu en dan wat afscheiding heb. De zalf mag er dan nog niet op toch als het open is?? Vanuit het ziekenhuis heb ik ook METAMUCIL gekregen; hier reageren mijn darmen best heftig op, en ik moet dus wel 3x per dag (dun is het dan) Het billen-afvegen is totaal geen pretje en zeer pijnlijk, afspoelen onder de douche 'helpt' nog het meeste dan... dus vandaag neem ik maar even geen zakje...pff..het valt allemaal niet mee. Ik hoop dat jullie raad/tip/suggesties hebben... hoelang blijven die aambeien zitten met Curanal, pijn verlichting, snelle genezing... ik heb altijd het vermoeden gehad dat mijn kleintje zich eerder zal aandienen dan uitgerekende datum, maar nu hoop ik toch echt dat het nog ff binnen blijft... (en stiekem wens ik zelfs een keizersnee, dan hoeft het die uitgang niet te nemen...erg he..maarja daar is geen medische aanleiding voor) ik hoop snel iets van jullie te vernemen... een wanhopige aanstaande mama Diana
HOi diana, Ik zit met geknepen billen te lezen, auw! Ja heel lastig zeg! Ik hoop dat de curanol zijn werking goed zal doen! Het is neit erg dat er nog wat troep uit een wondje komt, het moet er toch allemaal uit! Ik snap dat je hierdoor opziet tegen de bevalling en ik vermoed dat je in je kraamtijd nog wel even last zal hebben. En het zal misschien ook wel een zwakke plek blijven. Blijf door gaan met de curanol ook in je kraamtijd. Je kan de zakjes ook om de dag nemen als je er te heftig op reageert. En het onder de douche spoelen is juist goed dan spoelt ook het open wondje lekker schoon! Heel veel sterkte! Imke Ps de verloskundige kan tijdens het persen tegen druk geven op de aambeien dit kan iets helpen