Hoe snel ''mag'' je weer zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dieseltje2, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Wat leuk! Nou...ze worden nog wel wat drukker hoor! Wat fijn dat ze al zo mooi gegroeid is. Aardig gewicht trouwens ook voor 35 weken zwangerschap. Mijn dochter was 3330 g bij haar geboorte na precies 40 weken! (ja, ze is op de uitgerekende datum geboren!). Mijn zoon was trouwens bijna 4000 gram, maar ja...jongens zijn altijd wat groter bij de geboorte he!
    En weet je wat? Als ze drukker worden, ga je vanzelf wat minder klussen ;) Dan ben je blij als je 's avonds in je bed ligt!

Veel plezier met je kindje en geniet ervan! Ik ga maar eens wat te eten maken voor dat gezinnetje van mij! Mijn kids zijn erg aan de koekjes op dit moment, dus moet er gauw wat gezonds in gooien! ;)

Liefs Tezzz

2. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ja, ze was voor 35 weken flink aan de maat. Moet er achteraf niet aan denken dat ze was blijven zitten tot 40 wkn :oops: (ach, was er ook wel uitgekomen hoor ;) ). Ze is gewoon een heel tevreden meisje wat zich alleen meldt als ze honger heeft of wil kroelen. Ze heeft geen krampjes, spuugt niet of andere ongemak....
    Haha.... ja we zullen best wat minder klussen dan voorheen :cry: :D .

Leuk dat er een 3e op komst is!

3. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Hoi Dieseltje, ik snap jullie gevoel helemaal. Gefeliciteerd met Katja!
    Je gelooft niet dat het weer zo snel raak is als je voor jullie eerste kindje zoveel moeite hebt moeten doen.
    Ik heb ook met mijn vriend afgesproken dat ik na de geboorte van een kindje niet meer aan de pil ga. Geen gerommel meer in mijn lichaam. Maar ja, we zullen op dat moment wel de afweging maken of het ook goed zou zijn als ik weer direct zwanger zou worden.

4. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Tja, ik ben zelf nog nooit bevallen maar als ik jou verhaal zo hoor is mijn eerste ingeving: ga ervoor. Als je de eerste keer zo moeilijk zwanger kon worden zou ik nu zeker niet aan de pil gaan. Laat de natuur zijn werk doen. Er zijn wel meer vrouwen die binnen een jaar twee kinderen op de wereld zetten en er niks aan overgehouden hebben Ik vermoed wel dat je als je net bevallen bent nog meer vruchtbaar bent omdat je de hormonen nog in je lichaam hebt. Zo werkt het namelijk ook na een curretage.
    Geniet lekker van elkaar en ik hoop dat je op de natuurlijke manier zwanger kunt raken.

Groetjes Kolibri

5. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hoihoi
    allereerst van harte met jullie kleine meid..
    ik kan helemaal niet oordelen natuurlijk en ik weet ook niet of het van toepassing is na een volledige zwangerschap maar toen ik mijn miskraam gehad had, zei mijn verloskundige dat je lichaam echt niet eerder weer zwanger word dan dat het er klaar voor is.. snap je wat ik bedoel? misschien is dat bij een goede zwangerschap anders dan bij een miskraam hoor, maar ik vond het wel heel logisch klinken.. vandaar dat ik het ff meld hier..
    heeeeel veeel succes en een dikke knuf aan jullie prinsesje

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik ben 26-6 bevallen en nu hopelijk weer zwanger.

Ook ik heb nagedacht over de reacties van anderen. Ik heb ook niet onder stoelen of banken gestoken dat we nog snel weer een kindje wilden.
    De reacties waren heel wisselend. De een zei alleen : nu al....nou respect. Anderen kijken je alleen maar vragend aan, vragen of je het wel zeker weet of zelfs zeggen...kun je het niet gewoon bij 1tje houden?

Ik was zelf altijd heel vatbaar voor de mening van anderen, maar nu kan het me echt gestolen worden. Dit is iets wat wij, en alleen wij, beslissen!

Voordat je cyclus weer begint kun je al zwanger worden, of je nou borst- of flesvoeding geeft maakt niet uit! Als jullie het graag willen al snel....gewoon deon hoor. Laat de omgeving kletsen. Er zei eens iemand tegen me:"als ze over je praten ben je belangrijk" en dat heb ik me ook maar eigen gemaakt. Ze praten toch wel, of je nou snel of niet snel een tweede (of 3e, 4e enz) wilt. Het is jou/jullie leven, dat moeten jullie invullen zoals je wilt en hebben anderen helemaal niks mee te maken!

Heel veel geluk met je kleintje en alles wat er nog gaat komen ;) .

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland

8. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Tja.... ;) ;) verleidelijk hoor ;)

@wiesje: Daar zit ook wat in.... Als je lichaam niet kan, zal het toch ook niet zwanger worden......

@merel: Bedankt voor je reactie, hier word ik vrolijk van ;)

9. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    bedankt voor alle reacties.
    Het zwanger worden staat voorlopig even op een laag pitje.
    Op 29 november (toen onze katja 19 dagen oud was) is mijn moeder op 59 jarige leeftijd totaal onverwachts voor ons EN voor haar overleden aan een zwaar hartinfarct. Ze was daarvoor (voor zover we weten) gezond. Ze heeft er niets van gemerkt. Mijn vader heeft haar (toen hij wakker werd, na 3 keer de wekker uitgedrukt te hebben) dood naast hem gevonden.
    Ons leven is in 1 klap heel anders geworden..... Nooit gedacht dat dit kon gebeuren.....

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    :sad: Gecondoleerd, en heel veel sterkte!

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Gecondoleerd Katje, wat heftig dit....

Heel veel kracht en sterkte de komende tijd.

Liefs Snoozie

12. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    :cry: gecondoleerd..

Ik ben ook bevallen op 10 nov. van een meisje (Lynn) maar heb mijn vader op 27/12/2003 verloren.. Ook onverwachts.. Dus weet misschien wel een beetje hoe je je voelt... sterkte meis.. :(

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @didi: Allereerst gefeliciteerd met Lynn! Jeetje meid, wat vreselijk dat je vader zo plotseling is overleden. Ook jij nog gecondoleerd, ook al is het alweer 4 jaar geleden..... Het gemis zal er zeker nog steeds zijn.
    Zie dat jullie (rustig aan) alweer begonnen zijn voor een 2e kindje.
    Wij wilden dit ook graag na katja. Wij zijn mbv clomid (hormonen) zwanger geworden en willen nu kijken of we ook zonder medicatie zwanger kunnen worden (cyclus zou in principe best weer regelmatig kunnen worden na de bevalling, maar kan net zo goed weer net zo'n drama zijn als voor mijn zwangerschap). Ik slik nu geen anticonceptie meer en om de reden dat ik de cyclus misschien wel weer verstoor met de pil, ga daar ook niet aan beginnen, maar denk dat het bij ons nog wel even duurt voordat we weer aan een zwangerschap toe zijn. Voorlopig moet ik niet aan sex denken, dus lopen we ook geen ''risico'' ;) We zien wel hoe het loopt. Mochten we binnenkort toch zwanger zijn zijn we daar hartstikke blij mee natuurlijk. Dus we hebben geen haast, en als het zo is, zijn we de koning te rijk, maar het mag ook best nog even duren.
    Ik wens jullie veel succes met klussen, en hoop dat je weer zwanger zult worden.....

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik hoop ooit gehoord 9 maanden zwanger.. en ook 9 maanden ontzwangeren... dan "mag" je weer zwanger worden...

Gefeliciteerd met je babytje...

Deel Deze Pagina