Hoe snel na 1ste kindje 2de gekregen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chantallcindy, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Gewoon even nieuwsgierigheid haha

Hier nu uitgerekend in mei en manlief heeft het er nu al over om in januari voor een tweede te gaan.

Hoe snel waren jullie na de de eerste weer zwanger of na de tweede?

Ben wel benieuwd hiernaar

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wellicht handig om dit topic even te laten verplaatsen naar zwanger of een ander subforum.

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Na 3 jaar weer zwanger en zelf voor gekozen.

4. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Ow ja dacht dat ik dat had gedaan foutje

5. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Ik wou graag 3 jaar ertussen en dat is ons 2x gelukt. :)

Ik zou eerst eens kijken hoe het is als dit kindje geboren is. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om zo weinig leeftijdsverschil ertussen te hebben. Ik zie het bij vrienden (die er wel voor gekozen hebben en er wel blij mee zijn), maar ik ben blij dat zoontje 3 was toen ik de tweede kreeg. Ze begrijpen dan meer. 2 van die hele kleintjes is mij veel te zwaar.

Maar kijk eerst eens hoe het gaat. Dan zegt je gevoel vanzelf wat voor jou goed voelt

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er is een soort gelijk topic in baby en dreumes!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Ik zou eerst wachten totdat de baby er is. Misschien valt het hartstikke mee, misschien valt het erg tegen. En stel dat je bevalt met een keizersnee, wordt het bijv ook aangeraden om minimaal een jaar niet zwanger te raken.
    Ik zou er dus niet nu al een maand op pinnen.

Wij zijn begonnen toen het voor ons weer begon te kriebelen, en er zit 2 jaar tussen de kindjes. Best pittig. Maar vond het fijn dat de oudste al liep. Maar het waren met recht de tropenjaren te noemen.
    Nu zit er een stuk meer tussen en ik geniet ook een stuk meer van de zwangerschap. Kinderen zijn een stuk zelfstandiger. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ok ben 10 maanden na de geboorte van onze zoon weer zwanger geraakt. De kindjes zullen 1,5 jaar schelen in leeftijd.

9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik vind dit juist wel een prima topic voor hier. Bij baby en dreumes kom ik bv niet meer...

Mijn zoontje is nu bijna 2,5 jaar en wil eind 2015 - begin 2016 aan een tweede beginnen. Op dit moment ben ik blij om weer adem te kunnen halen, weer hobby's op te pakken, rustig van mijn zoontje genieten. Mocht ik voor een derde willen gaan wil ik er weer genoeg ruimte tussen hebben.

Ik begrijp dat mensen snel achter elkaar kinderen willen hebben omdat ze dan "uit de kindertijd" zijn, maar ik vind het juist heerlijk en zou het verdrietig vinden om snel uit de baby fase te zijn, om te weten dat het baby-gedoe 'op' was.

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik had in gedachten om er 3,5 tot 4 jaar tussen de kindjes te hebben. Maar ben al zwanger dus als deze goed gaat dan zal er ongeveer 3 jaar en 2 maanden tussen zitten! Wilde sowieso niet minder als 3 jaar!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    3 minuten, flauw want de eerste twee is een tweeling.

Wij willen zsm door voor nr 3, thuis oefenen we al maar de kans dat dat lukt is zo minimaal. Met 6 maanden weer ivf, mag prima ondanks dat ik een sectio gehad heb. Als ik niet in de vervroegde overgang zat had ik het wellicht rustiger aan gedaan maar goed, dat weet ik dus niet zeker omdat dit voor ons nu eenmaal realiteit is.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben eind juli bevallen van nr. 1 en in november was ik zwanger van nr. 2. Van hem bevallen begin september en toen weer zwanger in november en van haar bevallen begin augustus. Tussen de oudste en de jongste zit 2 jaar en 4 dagen.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier was ze 15 maanden toen ik zwanger werd van nr 2. Er zouden 24 maanden tussen zitten, dat werden er 21

14. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Onze oudste dochter was 3,5 maand toen ik weer zwanger bleek te zijn. De jongste is een maand geleden geboren en ze schelen nu dus iets minder als 13 maanden.

Het was niet gepland maar we zijn er heel erg blij mee. Als ik een keuze had, had ik liever wat langer (een paar maanden meer) ertussen gehad, maar dat is vanwege het lichamelijke gedeelte.

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier bewust 3 jaar tussen 1 en 2 (en 45 min. tussen 2 en 3 ;)) Toen de oudste net een jaar was heeft het wel even gekriebeld maar ik ben toch blij dat we gewacht hebben tot na haar 2e verjaardag: binnen 3 maanden was ik spontaan zwanger van een tweeling die 11 dagen voor haar 3e verjaardag geboren is. En wat ben ik blij met die 3 jaar al is het soms nog steeds best hectisch om werk/kinderen/huisdieren/huishouden etc. te combineren.

Sluit me aan bij degenen die zeggen dat je je niet nu al moet vastpinnen op wanneer je aan nummer 2 begint, kijk eerst maar eens hoe het met nummer 1 loopt.

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hoop verschil dus! Wil het idd sowieso eerst afwachten haha Miss wil ik wel helemaal niet meer.

3 jaar ertussen zou ik zelf teveel vinden denk ik.

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies als ze een jaar zijn door voor de volgende hier :D

Toevallig hoor... welaten gepland in de zin van icsi, maar bellen naar het ziekenhuis deden we gewoon als het weer ging kriebelen

18. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    tussen mijn eerste en mn 2e zit 7 jaar.... tussen mn 2de en 3 e zit 2 jaar en tussen dit kindje en mn jongste zit straks 3 jaar :)

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom staat dit topic hier ?

20. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Hier zit er 20 maanden tussen, druk maar leuk:D

Deel Deze Pagina