IUI in eigen cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dora26, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hoe gaat iui in eigen cyclus in zijn werk?

Woensdag hebben we een afspraak om een behandeling te starten, maar dan zal ik al op cd5 zitten en dus te laat om met de hormonenbehandeling te kunnen starten...
    Graag zouden we deze cyclus toch 'verder' willen en daarom zou ik aan mijn arts willen vragen om een iui in eigen cyclus te doen deze maand, dan kunnen we volgende maand met de hormonen starten.

Hoe volgen ze je eisprong op? Gaat dit via ovulatietesten en temperatuur thuis? Of wordt dit gevolgd in je bloed of misschien toch één dosis pregnyl om de eisprong wat te kunnen timen?

Indien iemand me hier meer over kan vertellen, alle info is welkom!

2. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Als het zo gaat als bij mij zul je na de tiende dag van je cyclus om de twee dagen echo's krijgen (follikel opmeten en baarmoeder slijmvlies opmeten). Als dat allemaal goed gaat en je follikel is boven de 18 mm en je bms rond de 10 mm krijg je een bepaalde tijd, iom je fertiliteitsarts, te horen wanneer je een spuit ovitrelle of pregnyl moet zetten. Dan heb je ongeveer twee dagen erna IUI tp.

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik werk gewoon met ovulatie testen van CB. Bij smiley bel ik voor de IUI.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij deden ook met cb digitaal ovulatie testen. Die moest ik S ochtends met de eerste urine doen en als ik een smiley had, bellen en dan was een dag later de iui.

We hebben ook gehad met echo's en pregnyl, vanaf dag 9 een paar echo's (ik meestal rond dag 9 en dag 13) en dan pregnyl bij een eitje van 17/18 mm.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Toch heel verschillend van aanpak dan, nog even afwachten!
    Hebben jullie succes gehad met iui in eigen cyclus? Of eerder succes met de hormoongestimuleerde iui's?

6. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hier werken ze niet met ovulatietesten, ook vanaf dag 10 echo's voor follikelmetingen, en bij eitje >18 mm pregnyl en afspraak voor iui.

Hier geen succes de eerste ronde maar dat wist je al:D

7. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ovutesten en echo's. Ligt eraan wanneer ovutest positief is, daarna meestal de volgende dag de inseminatie. Soms bloed prikken erbij, dan weten ze aan je hormoonwaarden hoever je bent in de cyclus.

Wij hebben eerst drie pogingen in eigen cyclus zonder hormonen.

8. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    In het ziekenhuis waar wij onder behandeling zijn deden ze het als volgt:
    Op dag 10 voor een echo en dan om de dag of minder vaak terugkomen voor een echo. Op het moment dat je eitje groot genoeg was, spoot je pregnyl en 36 uur later vond dan de inseminatie plaats. Zowel in eigen cyclus als gestimuleerde cyclus leidde hier niet tot een succes. Pas na de eerste ivf-poging werd ons dochtertje geboren.

Deel Deze Pagina