Ik dacht altijd dat het werd afgeraden door verloskundige om het te doen zolang je vloeit. Net als zwemmen of in bad gaan Maar blijkbaar vloeit de een ook langer dan de ander en vinden sommigen het geen probleem om het dan te doen als je nog vloeit. Ik ben ook benieuwd hoe een nieuwe zs wordt ervaren( vooral lichamelijk) zo direct na de bevalling. Je hoort of leest ook wel dat je moet ontzwangeren erna, maar waarom zou je lichaam dan toch alweer voor een eisprong zorgen? Dan kan het toch niet zo slecht zijn voor je lichaam? Ik denk er nu serieus over na om geen anticonceptie te gebruiken na mijn bevalling.
Mijn verloskundige zei als je zwanger wordt dan vind je lichaam dat het het aan kan. Zitten verder geen risico's aan verbonden. Het is lichamelijk natuurlijk wat zwaarder doordat je bekken nog weker is en je constant met een baby op de arm loopt. Maar het voordeel vind ik dat mijn peuter van 3,5 zichzelf nu goed vermaakt en mijn dreumes van nu net 12 maanden nog 2x per dag slaapt waardoor ik ook even kan dutten op de bank. En als mijn zoontje naar de peuters gaat 3x oer week duik ik rustig even mijn bed in met ochtend slaapje van mijn dochter.
Ik dacht ook; waarom zou je anders gewoon weer een eisprong krijgen, dan is je lichaam er toch blijkbaar weer klaar voor. En mij lijkt het juist omdat je nog zó in de zwangerschapshormonen zit, dat je dan gewoon in 1 moeite doorgaat met het zwanger zijn. Maar misschien denk ik er te licht over.
Na 6 weken en met anticonceptie. Toen ik gestopt was met borstvoeding weer aan de pil gegaan. En daar zit ik nog steeds aan tot we met nummer 2 gaan beginnen
Na 6 weken was ik weer ongesteld, toen ben ik weer met de pil begonnen, de eerste strip hebben we het nog veilig gedaan.
Na 8 weken weer, vanwege keizersnede en lang bloedverlies vond ik eerder niet prettig. Inmiddels is mijn baby ruim 6 maanden en nog steeds niet ongesteld geweest. Heeeerlijk!
Hier na ongeveer 2 maanden pas, terwijl ik een ks had. En ook maar om de week ofzo Door lang bloedverlies (6 weken), lekkende borsten en slaapgebrek echt totaal geen libido verder was het ook totaal droog "daar". Ongesteld werd ik pas na ca 7 maanden weer. 1 maand daarna was ik gepland zwanger
Na de eerste met 8 wk zoiets.. bewust onbeschermd. Resultaat was dat ik zwanger testte met 3.5 mnd. Maar goed heel bewust want Door hormonaal probleem kon ik eerst niet zwanger worden. En het ziekenhuis zeI al dat kans op zwangerschap zeer aanwezig is de eerste tijd na de zwangerschap omdat alle hormonen nog Door je lijf gieren . En Daar Hadden Ze Gelijk In Het enige zware tijdens zwangerschap van de tweede was de enorme misselijkheid dag en nacht spugen. Buiten dat nergens last van gehad. Tsja na de geboorte is het aanpoten twee kleintjes , tandjes, sprongetjes you name it.. superleuk en superdruk
Nou dat is natuurlijk niet helemaal waar. De kans dat je (nu of op latere leeftijd, als in na de overgang) meer klachten gaat krijgen is groter na meerdere zwangerschappen kort na elkaar. (Baarmoederverzakking, incontinentie, osteoporose, diastase) Ook de kans op miskramen/vroeggeboortes wordt groter (lichaam wordt zwanger, maar bedenkt later toch te zwak te zijn en stoot de vrucht af). Uiteraard verschilt het per vrouw in de hoedanigheid. Mijn vk adviseert juist minimaal 1,5 jaar te wachten tussen zwangerschappen vanwege bovenstaande.
6 weken met de minipil, zou het nooit onveilig doen, daar dus ook op gewacht en tot de hechtingen weg waren... zeker gezien ik geen kinderwens meer heb, maar zo snel op elkaar lijkt me voor je lichaam ook niet echt gezond... je kan direct weer zwanger worden (ook met borstvoeding!)
Na 6 weken (wel veilig), ging prima! Expres zo lang gewacht ivm infectiegevaar en omdat ik zeker wilde weten dat de knip helemaal genezen was omdat ik bang was anders nog verder van huis te zijn... voor de 6 weken trouwens ook geen behoefte aan seks gehad... Haha
We deden het na 6 weken weer maar vond het niet fijn.. Heb een knip gehad. Weet eigenlijk niet meer precies maar ik neem aan dat we iets gebruikten, werd na 8 weken ongesteld dus zal toen met de pil begonnen zijn. Zou er niet aan moeten denken zo snel weer zwanger te worden.. Het ontzwangeren duurt toch echt wel even. Had bij mijn eerste veel last van mijn bekken dus dat leek me sowieso niet handig. Deze zwangerschap heb ik maar weinig kwaaltjes Zou gewoon minimaal een jaar wachten hoor, tenzij je 40 bent of zo?
Na 6 weken weer seks, maar wel voorbehoedsmiddel. Had een totaal ruptuur gehad, dus was wel even weer gevoelig, maar wende snel. Zonder voorbehoedsmiddelen, toen dochter 1 jaar en 4 maand was ,heel bewust voor een 2e
Bij mijn oudste : pas na 11/12 weken wel beschermd. Wij/ik hadden al eerder zin hoor maar het heeft echt een tijd geduurd voor het van onder genezen was. Vacuüm bevalling en een knip gehad. En nog was het nog niet fijn en dit heeft maanden geduurd helaas. Mijn jongste is net geboren en nog geen seks gehad , maar zal nu niet zo lang meer duren .
War waren jullie snel allemaal zeg! Zag een x 2 weken staan, nou toen sprongen mijn hechtingen af en toe nog open en seks was wel t laatste waar ik aan dacht! Na 2,5 maand weer voorzichtig geprobeerd en was meer om mijn man tegemoet te komen... haha. Ging best goed trouwens, daarna wel wat last van een zwaar gevoel daar beneden.
Volgens mij met 4 weken. En daarna naar ha geweest voor minimal ivm borstvoeding. Maar ik moet zeggen vond het nog niet erg fijn ofzo.(ik was niet uitgescheurd of iets dergelijks maar het wad wel erg gevoelig)
Wij waren na een week weer actief. Met voorbehoedsmiddelen. Maar toen deze een keer scheurde hebben we het verder bij handwerk gelaten. Na 9 weken een spiraaltje laten plaatsen. En sindsdien weer als vanouds.
Na 4 weken, maar wel gewoon veilig, wil niet weer meteen met zo'n buik zitten Was toen ook totaal geen probleem meer met hechtingen of iets.
Hier pas na 3 maanden weer. En zelfs toen nog met flink wat last.. Eerste was wel veel eerder. Een week of 6 geloof ik. Echter ook met wat pijn... Nu stellen we het nog maar even uit.