lieve dames, Nog een 8 weekjes ongeveer voor ons 2e zoontje zijn opwachting gaat maken op deze wereld Nu is het zo dat mijn eerste bevalling zoooooo snel en gemakkelijk ging! Om half 1 snachts begonnen de weeën en om 8u smorgens was hij geboren. Ik heb ook helemaal geen knip gehad en ook geen scheur of niks...Het ging allemaal zoooo perfect. TE perfect want nu denk ik: NOOIT ga ik nog zoveel geluk hebben... Denken jullie dat ik nu meer kans heb om geen knip of scheur te hebben bij de bevalling?? Volgens de gyn is onze baby-in-buik mooi gemiddeld qua gewicht en grootte, net zoals zijn grote broer. Die was 3,220 kg en 48 cm...
Nou dat heeft denk ik niks te zeggen. En ken iemand die al 2x ingeknipt is en de 3de keer niet. En iemand die bij de eerste niet geknipt of gescheurd is en bij de 2de wel. Dat is het zelfde bij een 2de kwa duur van de bevalling. Heb bij zoonlief ook een normale bevalling gehad,ben benieuwd deze keer.
Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar je weet in ieder geval dat je het ook zonder zou kunnen! Nu alleen de omstandheden mee hebben en dan komt het vast goed!
Dat had ik ook heel erg toen ik zwanger was van Lisa. Nu had ik bij Eva wel persdrang vanaf 5 cm omdat ze een sterrenkijkertje was, maar ze is goed gedraaid en alles is eigenlijk super verlopen. Was erg bang dat het de 2e keer misschien wat minder goed zou gaan. Maar niets was minder waar, de bevalling van Lisa was echt een eitje! Ik heb maar 5 minuten geperst en toen was ze er al, en dit keer ook weer zonder knip of scheur. En Lisa was niet de kleinste, 4490 gram
Ik hoop het voor je, maar zeker weten doe je het nooit... Bij mijn eerste was ik geknipt en gescheurd en wilde heel graag zonder scheuren of knippen de tweede x Dat leek te gaan lukken, totdat hij bij de laatste perswee eruit kwam met zijn handje naast zijn hoofd... Toen was er opeens meer ruimte nodig, ze is 45 min bezig geweest om het weer n beetje toonbaar te maken... Nu bij de derde 2 ieniemienie hechtinkjes, stelde niets voor...
ik had bij de eerste wel een knip, maar ook een geen grote baby, mijn zoontje woog bij de geboorte 2915 maar het ging zo snel, ik mocht eigenlijk nog niet persen maar ik kon het niet stoppen ging allemaal automatich , dus de grote van de baby zegt niet zo heel veel denk ik, ik was spontaan bevallen met 36,4 weken ik ben ook benieuwd hoe het bij mijn 2e bevalling gaat
Mijn eerste bevalling verliep ook zonder problemen; ik had geen knip en geen scheur. Het herstel ging echter moeizaam. Ik heb lang pijn gehad met lopen en staan, én had last van littekenweefsel waardoor seks een half jaar onmogelijk was. De tweede bevalling ging ook soepel, maar doordat zoonlief groot was en een opgeslagen handje had ben ik toen wel gescheurd. De vk heeft goed de tijd genomen voor het hechten (niks van gevoeld!) en het herstel is super gegaan! Ik kon direct plassen zonder pijn (was de eerste keer wel anders) en heb nooit last gehad met lopen. Ook seks geeft geen problemen. Om maar aan te geven dat je van tevoren nooit weet hoe het loopt, en dat het ook niet erg is om wat in te scheuren. Het is mij echt 100% meegevallen.
Ik hoop het voor je, maar zoals gezegd... het zegt niets. Bij de oudste heb ik een redelijke knip gehad, omdat ze met de vacuumpomp is gehaald. Zes hechtingen. Bij de tweede leek het allemaal zonder knip te gaan lukken, maar uiteindelijk heeft de VK toch een klein knipje gezet omdat ik steeds klaagde over een schrijnende pijn naar voren/boven toe. Dus ze was bang dat ik mogelijk richting clitoris zou gaan scheuren... daarom dus uit voorzorg geknipt in litteken.... dit "kostte" me twee hechtinkjes, maar verder helemaal geen last van gehad.