Hoe snel na bevalling weer kinderwens bij jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roossies, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roossies

Roossies Lid

23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn die na de 1e al weer heel snel dachten aan een tweede kindje? En ook snel weer zwanger zijn geworden?

Ik ben 14 weken geleden bevallen en heb nu al heel sterk het gevoel dat ik nog graag een tweede zou willen.. Niet nu meteen hoor, want ik geniet ontzettend van ons mannetje en hij is over het algemeen ook een makkelijke baby. En mn man zegt dat ie het bij 1tje wil houden. (Hij weet dat ik ooit heel graag een tweede wil, en zegt dan ook niet heel direct dat hij dat absloluut niet zou willen hoor)
    Maar soms denk ik... Bij de eerste was het meteen raak, misschien hebben we bij de tweede helemaal niet zoveel geluk..

Nou ja... Ervaringen of opmerkingen zijn welkom !

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hij is nu 10 maanden en nu begint het een beetje te kriebelen. Hij was ook niet de makkelijkste baby dus ik heb heel lang gedacht dat ik er pas weer aantoe zou zijn als hij 2 is ofzo.
    Ik merk ook dat dat 9 maanden ontzwangeren echt geen fabeltje is, ik ben eindelijk weer een beetje mezelf.

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Na drie maanden wist ik dat ik nog een kind wilde. Onze zoon is nu bijna negen maanden en ik krijg steeds minder haast. Het slaapgebrek wordt alsmaar groter, we gaan merken aan de portemonnee dat ik minder werk en een baby veel geld kost en ik mis mijn vrije tijd en de tijd met mn man. Bovendien vliegt de tijd voorbij. Eerst dacht ik na negen maanden voor een tweede te willen gaan. Toen na zn eerste verjaardag. En nu denk ik: Misschien als hij 2 is :D:D
    Misschien blijft hij uiteindelijk wel enig kind. Want ik ben inmiddels 33 en weet ook niet of het straks weer zo vlot gaat als bij onze zoon....we zullen zien...;)

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Het moge duidelijk zijn dat de zwangerschap in maart dus niet gepland was. Ik ben er wel eventjes verdrietig om geweest, maar heb niet het gevoel dat ik er direct weer voor wil gaan...:)

5. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na 10 maanden begint het wel weer een beetje te komen, alhoewel het heel anders voelt dan bij de eerste. Zwanger worden en vooral blijven bleek niet zo heel goed te gaan en alles leek voor mij toen daarom te draaien. Nu ben ik moeder en een broertje of zusje voor mijn dochter lijkt me inmiddels wel leuk, maar mocht dat niet zo makkelijk gaan of helemaal niet lukken dan is dat ook ok. Vanwege de borstvoeding is mijn cyclus nog niet op gang gekomen, maar we gebruiken geen anticonceptie meer en zien nu wel hoe het loopt. Weer zwanger zijn lijkt me eigenlijk ook geen pretje, dus daar kijk ik zeker niet naar uit. Ook omdat ik flink last heb gehad van mijn bekken zie ik nog niet helemaal voor me hoe ik dat eventueel zou moeten doen met een flink actieve dreumes in huis. Maar goed.. we zien het wel :).

6. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Toen onze dochter een week was Hahaha. . maar mag het eerste jaar niet zwanger worden helaas. Dus wij moeten wachten..

7. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Bij mij na ongeveer een maand of vier dat t stiekem weer wat begon te kriebelen

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ook al vrij snel en zouden er in december voor gaan dan is de jongste twee maar goed nu ben ik in december uitgerekend onze wens is er iets eerder als alles goed gaat :p

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Euhm, ik moest na de bevalling naar de ok voor een bloedtransfusie en stelpen van de bloeding. HEt eerste wat ik vroeg toen ik wakker werd was of ik nog wel kinderen kon krijgen. Ik was meteen klaar voor nr. 2!

10. Roossies

Roossies Lid

23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dus ik ben niet de enige met zo'n gevoel :D
    Het lijkt mij inderdaad ook anders dan bij de eerste.

Nou is mijn zwangerschap tot bijna 42 weken....en bevalling en kraamtijd zonder problemen ofzo verlopen dus ik ben bang dat t alleen maar kan tegenvallen bij een tweede ;)

11. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Ik heb nu 2 kids (jongste wordt bijna 1 jaar) en ik heb nu al zin in nummer 3! Echter is het plan om pas in oktober/ november het spiraaltje te laten verwijderen....

12. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Door de hormonen kan je ook het zwanger zijn missen en verlangen naar een kindje dat dan gaat komen..zou dus zelf pas ongeveer 9mnd na de bevalling kijken wanneer je hormonen weg zijn of je dan nog hetzelfde denkt.
    Ik heb een mega makkelijk kind die al vanaf 2,5/3 mnd doorslaapt en nooit huilt en zich uren kan vermaken in zn uppie in de box maar toch moet ik nog lang niet aan een tweede denken

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Tijdens de zwangerschap van de eerste wilde ik al voor een tweede haha. Zoon was 11 weken oud toen we weer naar de huisarts gingen voor doorverwijzing naar huisarts (Via ICSI geboren) en tussen de eerste 2 zit 15 maanden verschil. Tussen de 2e en 3e zit 20 maanden verschil en ik vind het helemaal super dat er zo weinig tussen zit! Het is net een tweeling <3

14. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Best wel snel had ik weer een kinderwens. Mijn man ook. We zijn er ook echt even voor gegaan en vond het jammer dat ik niet zwanger bleek. Nu denken we dat we het toch bij 1 gaan laten. Financieel gezien, en ook omdat we merken dat we graag vrije tijd hebben en rust. Dan is 1 kindje ideaal.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik was nog niet eens bevallen en wist al dat ik het allemaal nog een keer wilde :D
    Zoonlief is nu 16 maanden en we zijn al vrij snel weer aan de gang gegaan. Helaas nu tussendoor een mk en bbz gehad maar we blijven goede moed houden.

16. HMT

HMT Actief lid

26 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 3,5 maand geleden een mooie lieve zoon gekregen
    Wij hadden tijdens de bevalling al over een 2de hahahah

We hebben dan ook besloten dat zodra ik weer terug ben op gewicht (dat zal juni worden denk ik)
    Datwe dan voor een 2de gaan
    Zit nu in mn 1ste cyclus dus even afwachten wanneer ik weer ongesteld word dat ik dan weet hoelang mijn cyclus is

Van de eerste was in in 3 maanden zwanger dus ik hoop stiekem dat het bij een 2de ook zo vlug gaat maar ga me er maar niet lekker mee zitten maken want wie weet

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    na 1,5 jaar. hebben alleen wat maanden moeten wachten doordat ik extreme migraines had waardoor ik compleet uitgeschakelt was...

18. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Tjonge, wat snel weer allemaal! Hier een voorspoedige zwangerschap en dito bevalling gehad. Het duurde wel 19 maanden voordat mevrouw doorsliep en ze is nog regelmatig 's nachts 2x wakker. 5x per week kunnen we nu de hele nacht slapen en dat is voor ons ongekende luxe.

Wij zijn voorzichtig gaan denken over een tweede een paar maanden voor de 2e verjaardag van onze dochter. Het heeft uiteindelijk bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger was en daar ben ik nu blij om, ze schelen straks bijna 3 1/2 jaar en had er niet minder tussen gewild, de peuterpuberteit is best heftig vind ik terwijl we best n gehoorzaam kind hebben.

Hoop wel dat onze tweede een betere doorslaper is, weer bijna 2 jaar gebroken nachten, daar zie ik echt tegenop!

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Na de bevalling riep ik heel stellig nooit meer! Maar al snel begon het al te kriebelen. Op ons zoontje hebben we 2,5 jaar moeten wachten voor ik zwanger was ivm pcos dus wij zijn na de bevalling niet aan anticonceptie begonnen. We dachten dat het toch niet zo'n vaart zou lopen en hadden ook rekening gehouden met dat het misschien helemaal niet meer zal lukken.
    Tot onze grote verbazing na 10 maanden weer zwanger en onze kindjes zullen 1,5 jaar schelen. Ik moet toegeven dat het me wel beangstigd dat we straks 2 kinderen hebben, vooral omdat ons zoontje een makkelijk kind is en we eigenlijk nooit een slapeloze nacht hebben gehad, dus het kan eigenlijk alleen maar erger.
    Toch kan ik niet wachten tot ons dochtertje geboren word en vind ik het alleen maar leuk dat ze zo weinig zullen schelen qua leeftijd.

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier kriebelde het ook al heel snel weer (na een maand of 2/3)
    Toen hij 7/8 maanden was, was ik weer zwanger. Er zit 16 maanden tussen :)

Deel Deze Pagina