Ik wou eens wat vragen.. Ik ben jaren lang aan de prikpil geweest. Omdat wij een kinderwens hebben ben ik hier vorig jaar mee gestopt en over gegaan op de 'gewone' pil. Er werdt gezegt dat het een jaar zou kunnen duren tot ik ongesteld zou worden, prima we hadden nog ruim de tijd. Ik ben direct door gegaan met drnpil en tot mijn verbazing werd ik in mijn eerste stopwerk al direct ongesteld! Na een aantal weken begon het dan toch te kriebelen en ben ik gestopt met de pil. Dat was in december en op de 16e begon ook mij laatste 'ontrekkingsbloeding'. Toen begon het; zo geteld zou bij het ideale de 29e mijn eisprong moeten zijn. Niks gevoeld maar natuurlijk veel geklust. Toen ik op 3 en 4 januari echt veel witte afscheiding had en op 5 januari echt dikke rugpijn en buikpijn had dacht ik dat het mijn verlate eisprong was. Zo verder tellend zou ik de 19e ongesteld moeten worden (of juist niet) maar die bleef uit. Wel heb ik sinds donderdag elke ochtend een beetje bruine afscheiding, en de rest van de dag niet. Ook heb ik de afgelopen weken bizar veel last van maagzuur gehad, erg veel honger en last van rare gevoel in mijn onderbuik. Maar het gevoel dat ik ongesteld moet worden absoluut niet. Natuurlijk heb ik zaterdag al getest, maar helaas negatief...zal dit nu afscheiding zijn van een innesteling of een aankomende ongesteldheid? Ik wil zooooo graag
Ik Denk dat je lichaam bezig Is alles zelf weer te regelen. Na het stoppen met de pil Had ik de eerste cyclus ook veel eetlust en meer kwaaltjes. Maar natuurlijk kan het altijd. Gewoon afwachten, geen bloed geeft moed
Ik denk inderdaad ook dat je een langere cyclus hebt na het stoppen met de pil. Overtijd zijn en een negatieve test zegt vaak wel genoeg. Geef je lichaam iets de tijd... het kan best nog wel een jaartje duren voordat alles weer normaal loopt en ook kan het een jaar duren voor je zwanger bent.
Wanneer je na het stoppen met de prikpil meteen aan de gewone pil gegaan bent is het logisch dat je elke maand netjes een intrekkingsbloeding hebt gehad. Met de pil heb je tijdens je stopwerk een kunstmatige ongesteldheid. Nu je helemaal geen anticonceptie meer gebruikt zal je lichaam het zelf moeten gaan oppakken, dit kan na de prikpil helaas even duren.
Het is absoluut niet logisch dat je direct de obtewkkingsbloeding krijgt. Vaak blijven er nog lang hormonen achter die dat in de weg zitten. Ik ken meerdere mensen die er maanden later pas de bloeding kregen. zelfs de huisarts vind het snel. Mede omdat dit zo snel was, dacht ik dat het nu misschien ook wel snel kon gaan K wordt er zo ongeduldig van. Prima als ik nog niet direct de eerste poging zwanger wordt, maar laat die menstruatie dan maar door zetten :x M'n cyclus is nu al bijna 40 dagen.
Dat ontpillen is echt een hel, maar ik vraag me af waarom je nog aan de gewone pil bent gegaan, in plaats van gewoon je prikpil te laten uitwerken en gewoon condooms gaan gebruiken? ongesteld worden na het stoppen met de pil kan wel even duren, sommige dames hebben gelijk een nette cyclus maar er zijn er ook waar het maanden duurt (Pancakes van hier bijv. werd pas na 160 dagen ongesteld)
Jep, het kan heel lang duren. Zoals Mommy ook al aangeeft, ik werd pas na 160 dagen ongesteld. En echt, als ik dat van een ander had gehoord, dan had ik daar misschien allerlei dingen stiekem over gedacht, in de richting van: "Dat zal wel zo iemand zijn die altijd wat heeft of iemand die niet goed voor zichzelf zorgt etc." Maar helaas, dat hoeft dus niet. Ik ben piekfijn in orde, nooit ziek, nooit problemen gehad met cyclus, maar de pil kan de boel heerlijk in de war schoppen. Ik kan daar als geen ander over meepraten inderdaad. Een dame hier van het forum waarmee ik contact had, die was nog 25 dagen verder en is pas na 185 dagen ongesteld geworden. Ik zou dus zeggen: heb geduld. Je lichaam houdt je gewoon voor de gek met dat ontpilgedrag
Ik ben nog weer aan de gewone pil gegaan omdat ik nog een studie volg. We wouden nog even wachten tot ik daarmee klaar zou zijn deze zomer en werk zou hebben.. Nu kom ik er pas achter wat voor invloed een prikpil kan hebben, de hormonen gieren nu door mijn lijf en m'n eierstokken klapperen als gekken.. ook andere gevoelens zijn weer terug na het stoppen met de prikpil. Voor mij dus geen prikpil weer. Nu maat braaf wachten op de menstruatie dus. Maar hoe weet ik nou dat ik niet alsnog zwanger ben, als mijn cyclus maar door gaat zeg maar..stel over 4 weken nog geen menstruatie.. moet ik dan elke week een test doen ofzo? straks wacht ik eeuwig en blijk ik dan toch ergens zwanger geraakt te zijn..
Ik ben 1 van die mensen die wel meteen een cyclus, wel onregelmatig maar toch, had na het stoppen met de pil. En deze is dik 6 maanden erg onregelmatig geweest, ik dacht zelf heel even dat ik misschien pcos had, maar gelukkig niet. Tijdens het pil gebruik heb je geen echte cyclus. Je menstruatie is nep. Als je je gaat verdiepen in de pil, dan kom je te weten dat de stopweek onnodig is, en dat deze alleen in het leven geroepen is om vrouwen gerust te stellen, en het natuurlijker te laten lijken. Na de prikpil kan het wel eens heel lang duren eer je weer vruchtbaar bent. Anticonceptie: de prikpil | Mens en Gezondheid: Zwangerschap En ook na de gewone pil kan het maanden duren voordat je lichaam weer een cyclus heeft. Pas als het 6 maanden of langer duurt willen de meeste huisartsen je pas doorsturen. Zoals eerder gezegd, het enige wat je kunt dun is om de zoveel tijd een testje ertegenaan gooien.
Maar misschien een stomme vraag hoor.. maar om een menstruatie te krijgen moet er toch ooit een eisprong zijn? Dus als we gewoon gezellig blijven klussen dan blijft er dan toch een kans dat die ei bevrucht wordt? Ookal komt dat eitje misschien pas over 29 dagen ofzo het blijft een kansje toch?
Ja hoor, als er een eisprong is, kun je gewoon zwanger raken. En na de eisprong komt je menstruatie (als je niet zwanger bent) na ongeveer 12-14 dagen. Je kunt ook ovulatietesten gaan gebruiken, dat is bij mij uiteindelijk echt mijn redding geweest. Hierdoor heb ik goed in de gaten kunnen houden dat er wat gebeurde... Rond die dagen sexen maar en dan heb je gewoon een kans idd hoor En wat je zegt over de prikpil; datzelfde geldt ook voor de normale pil. Gooit je hele hormoonhuishouding ook volledig in de war.
Helaas is een menstruatie geen garantie van een (goede) eisprong. Dit is mij vorige maand door de gynaecoloog gezegd geworden. Soms doet je lichaam maar wat. Dan heb een anovulatoire cyclus. Dus helaas is er erg weinig over te zeggen. Huisartsen gaan er voor het gemak van uit dat als je menstrueert je ook een eisprong hebt. Meestal is het wel zo dat wanneer je gewoon menstrueert je dus wel een eisprong hebt. Je kunt helaas alleen maar afwachten. En Pancakes weet alles van het vele geduld wat sommige vrouwen moeten opbrengen eer ze die eerste echte menstruatie na pilstop krijgen. Geduld is echt een must bij het zwanger proberen te worden.... Ik zit in ronde 14 en deze week zou mijn eisprong moeten zijn..... Geduld... Zen.... Pfff
Hahaha zo lief dat ik steeds als voorbeeld word aangedragen. Dat zorgt er wel voor dat ik me nog trotser voel dat ik enigszins rustig gebleven ben. Ben benieuwd hoe deze cyclus wordt. Ik hoop toch stiekem dat ik niet weer een half jaar moet wachten.
En Jenneke, ronde 14.. Ja dat lijkt me ook ongelooflijk heftig. Het wachten op zwanger worden.... moeilijk om rustig te blijven dan denk ik ook
Tja Pancakes, ik weet van mijn moeder en oma dat het bij hun jaren geduurd heeft alvorens ze ook maar 1 keer zwanger zijn geworden. Hoewel mijn geduld flink op de proef gesteld wordt, ga ik geen jaren klakkeloos proberen. Ik loop inmiddels bij de gyn en donderdag krijg ik de eerste uitslagen, en ik hoop heel stiekem dat ze iets vinden. Zodat ik een verklaring heb waarom het nog niet gelukt is. Al ben ik bang dat ik te horen krijg dat ze niks kunnen vinden. Maar sinds ik niet meer aan ovulatietesten en temperaturen kan ik het wel beter los laten.