wanneer testen als cyclus onregelmatig is?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shaana, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames, val maar meteen met de deur in huis...

Onderwerp zegt het al, sinds mijn miskraam vorig jaar juni een onregelmatige cyclus. Op de afgelopen maand na...
    Werd keurig weer de eerste week van de maand ongesteld (heb nooit een vaste datum maar wel altijd in de eerste week) als van ouds dus!
    Maar nu dus WEER niet...
    Frustrerend! Hoe weet ik nou of ik zwanger ben, of dat het gewoon weer onregelmatige boel is daarbinnen? Die gedachte maakt me gek!
    Een zwangerschap test doen zeggen jullie dan...
    Maar wanneer is het beste moment? Blijven wachten (ondertussen gek worden van de onzekerheid) of gewoon maar doen? (morgenochtend dan)..
    Heb me in het verleden wel eens laten vertellen dat je de langste onregelmatige cyclus periode moet nemen ofzo en daar dan een dag bij op tellen? En dan pas dus die zw test doen.
    Wie heeft daar ook wel eens van gehoord?

Verder heb ik wat zere borsten, krampen in me onderbuik zo nu en dan.
    Maar ja die dingen heb ik ook wel eens als ik ongesteld moet worden!
    Jullie begrijpen het al... Ik wordt dus nergens wijzer van.
    Behalve een zw test doen, ben alleen zo bang voor de teleurstelling weer.
    Ben altijd een beetje heel erg enthousiast zeg maar :D en grijp dan gauw naar een zw test, met als gevolg dan dit >> :(:x

Lang verhaal geworden alweer excuus hiervoor!

2. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet precies wat je bedoeld, die teleurstelling als zo'n test negatief aangeeft vermijdt ik ook liever.. 'Ze' zeggen dat je het gemiddelde moet nemen van je voorgaande cyclussen maar ik neem altijd gewoon de langste, om zo min mogelijk teleurstelling te voorkomen en niet te hard van stapel te lopen.. Vervolgens doe ik hem de ochtend die erop volgt, dan ben ik dus een dag 'over tijd' en kan ik het aan mezelf verantwoorden haha! Want wanneer had je je nod verwacht als ik vragen mag?

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    misschien een idee om in het vervolg te gaan tempen of ovulatietesten te gebruiken? verder zou ik van je langste cyclus uit gaan

4. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ja verschrikkelijk teleurstellend is dat he! Daarom ben ik dit keer ook zo aan het twijfelen...

Nou wat ik al zei heb nooit een vaste datum gehad, maarrrr ik was bijvoorbeeld 8 januari ongesteld geworden (keurig).
    Een paar maanden daarvoor wel eens de 3de of de 6de van de maand..
    Sommige maanden dan weer uit t niets rond de 20ste

Had het dus zeker wel tussen de 1ste en de 8ste verwacht. Wat voor mijn miskraam (juni 2014) altijd zo is geweest.

Sorry dat ik het zo ingewikkeld uit leg allemaal, zenuwen spelen duidelijk een rol :D al helemaal nu ik er echt over praat

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja wat is erger. een negatieve test maar zekerheid, of niet testen en dus geen negatieve test evt. en nog steeds onzekerheid... ik vind zelf het toch makkelijker om maar 1 streep te zien dan dagen mezelf helemaal gek te dubben. toen we zwanger probeerden te worden in 2011/2012 ook enorm veel nega testen gehad, maar dat vond ik uiteindelijk nog makkelijker te verkroppen dan de vraag wat er nu aan de hand is... maar dat is mijn persoonlijke ervaring ermee

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18

Zit ook wel wat in hoor! :)

Deel Deze Pagina