Hoe snel na een miskraam kun je weer zwanger zijn?

Discussie in 'Miskraam' gestart door -, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie

Melanie Lid

9 feb 2006
    45
    0
    0
    Ik heb afgelopen kerst een miskraam gehad en was daarna direct weer zwanger. De eerste drie maanden van de zwangerschap blijven dan wel heel erg spannend, ook ik was heel onzeker of het deze keer wel goed zou gaan. Eigenlijk werd ik pas rustig toen ik de kleine kon voelen bewegen en dus dagelijks bewijs had dat alles deze keer wel goed ging.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes.

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Allereerst wil ik iedereen sterkte wensen die een miskraam hebben gehad.
    Zelf heb ik afgelopen donderdagnacht (vorige week dus) een MK gehad helaas (met veel pijnlijke weeen).

Ik wil ook graag weer snel zwanger worden en vroeg me af: de dames die zo snel weer zwanger zijn geworden, hebben jullie om de dag geklust? (nadat het vloeien gestopt was) en hebben jullie een ovulatietest gebruikt? Ik ben hier wel benieuwd naar want ik weet ook niet precies wanneer ik vruchtbaar ben. Ik ga wel ovulatietesten gebruiken, Bij mij is het HCG gelukkig al goed gedaald: zwangerschapstest geeft nog maar heeel licht streepje en 1 hele dikke streep (was toen ik zwanger was echt 2 hele dikke strepen) en ovulatietest geeft nu ook nega aan (1 dikke streep en nog 1 heel vaag streepje) . Vorige week ook ovulatietest uitgeprobeerd na MK om te zien hoe strek er nog HCG in mn bloed zat en toen gaf ie nog binnen 10 sec twee hele dikke strepen aan.
    Dus mn HCG daalt heel goed gelukkig.

Graag wil ik dus weten hoe je zo snel zwanger wordt na MK: gewoon om de dag klussen?

Liefs

Sylvia

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb ovutesten gebruikt en rond die periode om de dag geklust.

4. Sheila82

Hoi ME2: hoeveel dagen na je Mk waren de ovulatietesten bij jou positief? En ben je meteen begonnen met de ovulatietesten, of toen het vloeien was gestopt?
    Alvast bedankt voor je antwoord

Liefs

Sylvia

5. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoihoi...
    vraagje

waarom moet alle hcg uit je lichaam zijn
    heeft dat te maken met achtergebleven resten of krijg je anders geen eisprong?

liefs iris

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sylvia. Ik ben na het vleien begonnen met testen, op de dag dat ik normaal (voor m'n mk testte met ovbutesten) deze werden pas na circa 4 weken (na eerste dag van begin MK) positief. (dus ruim twee weken later dan normaal.

Irisje: op jouw vraag weet ik het antwoord niet. Ik denk inderdaad dat je door de aanwezigheid van hcg geen eisprong hebt want die geen een signaal aan de eierstokken dat je zwanger bent en dat ze dus geen eitjes hoeven te laten rijpen.

7. Sheila82

Ik ben nu wel bezig met die ovulatietesten.
    Vorige week zaterdag, net na MK bewust getest om te zien wat de uitslag ws: binnen 10 seconden super positief. Dit kwam dus door het nog achtergebleven HCg in mn bloed, neem ik tenminste aan.
    Maandag, en vandaag weer ovulatietest gebruikt, gewoon negatief nu maar wel blijft er steeds dat lichte streepje komen (dus 2estreepje die anders posi aan moet geven)
    Is dit altijd zo dat er altijd licht streepje staat (en natuurlijk 1 hele dikke streep zodat je wet dat ie gelukt is). Zijn ook even donker.
    Dit vraag ik me af.
    Wil zo graag weten wanneer mn ovulatie is.

Liefs

Sylvia

8. Niet meer actief

hallo dames,

even een vraagje, ik ben 15 september gecurreteerd, ben daarna nog niet ongi geweest maar deed gister eigenlijk uit de gein een ovu test om eens te kijken (eerst zwangerschapstest gedaan om te kijken of er nog hcg in mijn lichaam was die was negatief) en deze was gelijk positief, 2 strepen de test streep net zo donker als de controle streep. maar heb geen flauw idee hoe mijn cyclus nu verlopen is, vanaf wanneer zou ik nu moeten gaan testen?

heeft iemand een idee?

groetjes babyblues

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JE ei is dus nu weer geweest daarom die posi ovutest. Tel er circa 14 weken bij op en dat is je nOD.

10. Niet meer actief

hallo,

ben nu eg de kluts kwijt, heb nu drie dagen al een positieve ovu test? sinds vandaag wel witte slijm bij het afvegen na het plassen. zijn wel druk aan het klussen maar kan dit 3 dagen positieve test? ben dus na mijn curretage op 15 september niet ongi geweest. en de zwangersschapstest was negatief (ff voor het hcg gehalte getest)

groetjes baby blues

Deel Deze Pagina