ik snap niks meer van de ovulatietesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lsnne, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lsnne

lsnne Lid

Oct 19, 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hallo Dames,

Hopelijk kan iemand me helpen.
    Vanaf dinsdag 13/10 ben ik gestart met ovulatietesten. eerst die van de kruidvat (7 stuks) ik las daar wat wisselende verhalen over waardoor ik de dipsticks van zwanger en kids heb besteld.
    (de ovulatietesten van de kruidvat weer opgezocht om ze te kunnen vergelijken)

dinsdag 13/10 test KV duidelijke streep maar niet zo donker als controlestreep
    woensdag 14/10 test KV duidelijke streep donkerder als 13/10 maar niet zo donker als controlestreep
    donderdag 15/10 test KV duidelijke streep (niet dikker maar wel donkerder) en kleur is donkerder paars als controlestreep (Dit heb ik als een positieve test beschouwd. dus binnen 24-48 uur eisprong).
    vrijdag 16/10 test KV duidelijk lichtere test
    zaterdag 17/10 test KV streepje nog lichter. (dus ik dacht eisprong is inderdaad geweest rond 15/10)
    zondag 18/10 test KV dikke duidelijke streep, Net iets lichter dan controlestreep.
    Aangezien ik de teststrips van zwanger en kids al binnen had gekregen ook hier nog een test mee gedaan.
    zondag 18/10 test Z&K licht streepje, lang niet zo donker als controlestreep. (dus tegenstrijdig met de test van de KV)

Maandag 19/10 l2 testen gedaan (zowel de laatste van de KV als van Z&K) Licht lijntje naast controlestreep (dit kan aangezien sommige vrouwen altijd het LHhormoon in hun lichaam hebben)

Nu vandaag weer getest met test van Z&K en heb ik weer een dikkere en duidelijkere streep dan de dagen hiervoor....

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik test elke dag op het zelfde tijdstip dus daar kan het niet aan liggen.
    Rond 13/10 begon ik wat klachten te krijgen rechts onder bij me baarmoeder dus naar mijn idee is het het meest logisch dat ik 15/10-16/10 mijn eisprong heb gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand misschien mij wat meer duidelijkheid geven.

Dankjewel alvast!:D

ik zal en foto van de testen meesturen (is niet heel duidelijk volgens mij)

Attached Files:

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ik zou die een na laatste van kruidvat als positief beschouwen de rest eigenlijk niet, die van donderdag is ook wel duidelijk maar kan zijn dat je ei toen niet gesprongen was.. als je allebei die dagen het gezellig heb gemaakt zit je zoiezo goed

3. lsnne

lsnne Lid

Oct 19, 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hallo Nicole
    Fijne dat je reageert! Ik dacht in eerste instantie ook die van 18/10. (Dus de laatste die zo positief reageerde)
    Heb die dag alleen een uur later met die van zwanger en Kids getest en die gaf een heel licht streepje.. Dus dat is in tegenstrijd met de kruidvat test.
    Vandaar de onduidelijkheid. En omdat ik rond de 13e-14e klachten had die op eisprong kunnen duidden.

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ja ik dacht dat zwanger en kids ovulatieteste wel ze werk deden integendeel van de zwangerschap testen dus twijfel ook aan die ovulatietesten.. of ze hebben een andere gevoeligheid maar weet niet of dat bij ovulatietesten ook is. Maar op foto vind ik zw en kids niet positief al is die van dinsdag onduidelijk op foto maar best donker

5. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik zou precies uitgaan van de kv-test. En die zou voor jouw miss wel positief kunnen zijn.

Ik ben zelf nog maar voor de eerste keer bezig met ovutesten ben dus zeker nog geen kenner.

Maar van zwangerschapstesten vind ik die van z&k rond uit de slechtste.

Sensitest heeft gevoelige ook, personen die eigenlijk nooit een 'positieve'test hebben kunnen daarmee wel een hebben. Maar eigenlijk is het bedoelt om nog duidelijker je vruchtbare periode te vinden.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Vaak is het niet geheel verstandig om midden in een cyclus te switchen van merk test.
    Hier altijd zwanger en Kids gebruikt en altijd de beste resultaten mee behaald! Vaak als zwanger en Kids duidelijk was deed ik clearblue er voor de zekerheid bij en ook altijd positief.
    Die zaterdag dat kv positief is heb je toen ook een z&k gedaan??
    Omdat lh natuurlijk altijd kan schommelen. Als z&k positief was bij mij was de test streep vaak nog donkerder als de controle streep. De streepjes die ik bij jou zie van z&k had ik eigenlijk de hele cyclus wel door.

7. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Zeer te reden over de action testen! Altijd een knaller bij mij... En vooral lekker goedkoop!

De een na laatste lijkt idd positief van kV dus als je die hebt aangehouden is het prima toch... En an nu stoppen😁 Want je hebt je piek en anders is t zonde van het geld en je krijgt er alleen maar verwarring van.. Succes

8. lsnne

lsnne Lid

Oct 19, 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    #8 lsnne, Oct 21, 2015
    Last edited: Oct 21, 2015
    @louloulo. voor jou dus ook eerste maand met ovulatietesten, spannend! heb je al een knaltest gehad? En wat voor testen gebruik je?

Ik denk dat het voor mij gewoon afwachten is. Als ik inderdaad donderdag mijn eisprong heb gehad moet ik 29/10 ongi worden (of juist niet :) ) en als die zaterdag is geweest dan moet ik wachten tot 1/11.ik voel wel van alles (of ik beeld het me in). Heb af en toe steken bij mijn baarmoeder en hier en daar wat misselijk. zou dit van een evt. innesteling kunnen komen of is dit te vroeg? Vind het wel spannend, zou leuk zijn!

@flowertje36. Toen zaterdag de test van de KV positief was heb ik een uur later een test van Z&K gedaan en die was negatief vandaar dat ik twijfel.

Zal ik nu dan maar stoppen met ovutesten en wachten tot de 29e en dan evt zw.testen als ik niet ongi word. of zeggen jullie wacht tot de 1e (als de eisprong inderdaad zaterdag is geweest).

9. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ik zou tegen die tijd kijken hoe je je voelt, dan kan je altijd de 29ste testen, mocht het zo zijn dat het de 1ste is, zie je misschien al wel ljcht streepje op de 29ste.. ik kan nooit zo lang wachte met testen dus kan je daar geen advies op geven haha, beste is paar dagen erna dus als je niet ongi word :)

Share This Page