Hoihoi even een vraagje. Nog een week en dan kan ik een zwangerschapstest gaan doen .. Mijn vraag is...nu rook ik nog..als ik zeker weet dat ik zwanger ben, dan ga ik stoppen. Maar aangezien ik nu al 3 rondes bezig ben , heb ik zoiets van, ik rook nog even totdat ik zeker weet dat ik zwanger ben. Kan dit de kans op zwangerschap verminderen? Want er zijn genoeg mensen die wel roken & zwanger raken. Vraag 2. Heeft griep/ koorts invloed op zwanger raken of net zwanger zijn ? alvast bedankt xxx.
Ik rook zelf niet, dus kan alleen antwoord geven op vraag 2. Ik heb de vorige ronde een heftige griep gehad met koorts. Ik ben onder behandeling bij een gynaecoloog. Ik zou daar een paar keer naartoe moeten voor follikelmeting en samenlevingstest, maar ik was te ziek. Volgens de gynaecoloog zou dat ook geen zin hebben gehad, omdat koorts /griep wel degelijk invloed zou hebben op (de kwaliteit van) de eisprong.
hoi ik ben nu ondertussen bijna 2 jaar bezig en ik moet van het ziekenhuis idd stoppen met roken om te kijken of het dan wel lukt en heb ook overgewicht dus moet ook afvallen als het dan nog niet lukt dan weer terug komen liefs lisje
Oke..het zit namelijk zo....ik had mijn eisprong vorige week woensdag ... En sinds gister heb ik hevige koorts gehad..dus dit was na de eisprong..zou dit ook invloed hebben ? xx
Ja, roken heeft wel degelijk invloed. Kijk maar eens op internet, er staat genoeg over te lezen. Succes met stoppen
sorry dat weet ik niet nog nog geen last gehad van griep sinds ik gestopt ben met de pil bijna 2 jaar geleden(afkloppen hahah) xxx
Roken vermindert de kans met 30% of meer, herinner ik me van het boek van Zita West. Ik ben zelf bijna 2 jaar geleden gestopt, met het doel om al heel ruim vantevoren 'schoon' en afgekickt te zijn. Ik zou je levenswijze nu al aanpassen, wat het roken betreft.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook gestopt ruim voor dat we het gingen wagen om zwanger te worden. Ik wil een zo gezond mogelijk lichaam hebben omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat er een kans bestaat dat mijn kind door roken of drinken een aandoening krijgt, door mij. Als mijn kind niet gezond terwereld komt is het in iedergeval niet om dat ik ongezond bezig ben geweest.
Roken vermindert inderdaad de kans op zwanger worden en flink ook. Geld ook voor de man! Dus als je man rookt, word je ook minder makkelijk zwanger. Griep maakt volgens mijn artsen niets uit. Wel als de man koorts krijgt, maar voor de vrouw is het alleen onhandig. Dit zeggen zowel mijn gyn als mijn fertiliteitsartsen waar ik mijn IVF gehad heb.
ik weet wel dat roken bij mannen de zaadproductie verminderd maar voor vrouwen geen idee? en van de 2e daar heb ik nog nooit van gehoord je immuun is dan minder maar of je daar de kans verminderd om zwanger te worden?
Bij de eerste ben ik gestopt vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Na de test heb ik een laatste sigaret opgestoken, maar er daarna ook helemaal geen moeite mee gehad. Pas na de bevalling (toen ik weer aan het werk ging) ging het weer 'mis'. Nu ben ik gestopt, omdat ik zwanger wil worden van een 2e. Van te voren dus, ik sport drie keer in de week wat de kans op aankomen wat verkleind. Althans dat hoop ik. Bij de eerste was ik 30 kg gegroeid tijdens de zwangerschap, ik heb veel moeite moeten doen om dat er na de bevalling weer af te kunnen krijgen...
Naast het feit dat roken de kans op een zwangerschap tot wel 50% kan verminderen (geldt voor zowel man als vrouw), verhoogt het roken ook de kans op een miskraam. Dit geldt ook al voor het zwanger worden (verminderd de doorbloeding van de baarmoeder en heeft invloed op de innesteling), maar ook de periode na eisprong en voor een positieve test! Zelf ben ik voor het zwanger worden gestopt en mijn partner enkele maanden geleden op aanraden van onze gynaecolooog. Ook het roken door je partner kan de kans op een miskraam vergroten. Als je besluit te stoppen alvast heel veel succes en mij helpt het door mezelf te blijven herinneren waarvoor ik het doe.
http://www.zwangerstraks.nl/roken.php Volgens mij is het algemeen bekend dat roken je kansen aanzienlijk verkleint. Bij de vrouw heeft dit denk ik zowel met doorbloeding als met meer algemene schade door roken te maken, en bij mannen heeft het een negatief effect op zaad. Daarnaast: als je weet dat je zwanger bent, dan ben je dat meestal al een paar weken- juist in dat kwetsbare stadium is het niet handig om door te paffen.
ik heb zelf mijn vorige 3 (!) cyclussen griep gehad rond mijn eisprong. De eerste keer had ik zoiets van:"Kan gebeuren". De 2e keer vond ik toch wel erg vevelend al, omdat het zo natuurlijk niet opschiet. We hebben wel geklust, maar meer om de kans niet voorbij te laten gaan. Ik heb toen ook op internet gezocht of koorts kwaad kan bij de vrouw, rond de eisprong. Ik las dat dit niet veel uitmaakte, omdat het eitje toch al eerder gevormd zou zijn. De vorige cyclus wederom griep. Ik heb toen ook mijn temp bijgehouden, maar vertrouwde er niet helemaal op, omdat ik een paar dagen koorts had. Vreemd genoeg uiteindelijk mijn eisprong 3 dagen later gehad dan gebruikelijk. Toen was ik weer een beetje beter en hebben we alsnog de kans benut Of het nu echt kwaad kan weet ik niet, maar lastig is het wel. Deze maand trouwens niet ziek geweest; gelukkig!
Hoi hoi nou hier dan een ongelooflijk verhaal als ik het zo lees, Ben nu 6 weken zwanger en weet precies wanneer het gebeurd is, ik rookte en was ziek, hebben toen toch geklust met het volgende resultaat, die maand was dat ook de enige keer, dus het kan wel hoor! Zijn in totaal 8 maanden bezig geweest.
Ja tuurlijk kan het wel, de vraag is hier of het INVLOED heeft. En dat heeft roken zeker! Ben je nu wel gestopt Gefeliciteerd he!