Hii! Ik heb bij 5 weken een vroege miskraam gehad (7 okt) en vroeg me af hoe snel anderen die dit hebben meegemaakt weer zwanger waren? Klopt het dat je na een miskraam verhoogd vruchtbaar bent of is dit een fabel? Ben me ervan bewust dat het voor elke vrouw anders is maar ben gewoon benieuwd Bedankt!
Ik heb hier op het forum vaak gelezen dat de vruchtbaarheid verhoogd is na een miskraam. Dit heb ik nagevraagd aan mijn gynaecoloog en hij gaf aan dat er totaal geen reden toe was om dat aan te nemen. Dus volgens hem is dit een fabel. Wel gaf hij aan dat de baarmoeder tot aan je eerstvolgende menstruatie na de miskraam, erg onrustig is waardoor een innesteling moeilijker zou zijn. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat moet geloven als ik hoor en lees hoe veel er zwanger zijn geraakt in de ronde na de miskraam.
Volgens mij hangt dit er gewoon vanaf hoe goed jouw hormonen opnieuw in balans zijn. Binnen een dag of 10-11 zal ik u meer kunnen zeggen. De vorige keer had een andere gyn aangeraden om een maand bescherming te gebruiken. Voor het zelfde geld waren we toen wel onmiddellijk opnieuw zwanger geweest. Bannen klopt trouwens niet ff zet mijn ei veek te vroeg.
Ik heb geprobeerd weer zwanger te worden na de eerste mk. Dat was niet goed gegaan. Ze adviseren altijd 1 cyclus te wachten (hoe moeilijk ook). Bij de eerst volgendr menstruatie weet je waarom.
Mijn gynaecoloog had mij aangeraden (na spontaan miskraam op 8 weken) eerst nog eens mijn menstruatie te laten doorkomen. Dit zou de baarmoeder toch nog eens extra schoonmaken. M'n menstruatie zouden dan ook wat heviger zijn dan anders, volgens hem. Ze zien dat het in vele gevallen opnieuw fout gaat indien je in de 1e ronde al terug zwanger bent. De bevruchting is geen probleem, het is eerder de baarmoederwand die nog niet optimaal is. Dit is niet mijn uitleg, maar die van mijn gynaecoloog hoor Sommige artsen zien er geen problemen in. Ik ervaar het wel als een soort tijdsverlies.. Al zal ik later waarschijnlijk zeggen "wat was dan maandje nu". Maar dat heb ik nu dus niet... Ik wacht voorlopig nog op mijn menstruatie, ik hoop 8/11, dan is het 4 weken na de miskraam. En dan kunnen we er terug aan beginnen.
Ik kreeg gisteren te horen dat het geen probleem was bij een vroeg miskraam, vanaf 7 weken raden ze het aan van wel te doen. Maar die raad word niet altijd opgevolgd. Zonnetje wat gaan we ontdekken de volgende menstruatie. Na mijn vorig mk was er niks anders aan.
Bij mij was de eerste menstruatie een soort herhaling van de miskraam, erg veel bloedverlies en onwijs veel pijn. Ik denk dat Zonnetje dat bedoelt. Je hoort regelmatig dat mensen na een miskraam snel zwanger zijn, maar ik hoor net zoveel verhalen van mensen die dat niet zijn.
Ik zou ook zo snel mogelijk weer in verwachting willen zijn en heb ook ''gelezen'' dat je sneller vruchtbaar zou zijn na een miskraam,ik geloof het niet,het ligt aan hoe snel de baarmoeder zich herstelt, hoe de hormoonbalans weer is en hoe snel het hcg hormoon weer gedaald is. Ik zelf wacht 1 menstruatie af en dan begin ik weer met een schone lei en dan weet ik zeker dat mijn lichaam na een menstruatie weer herstelt is,het voelt ook als een ''grote schoonmaak'' geduld geduld geduld hoe vreselijk dat ook is..vooral als je ongeduldig bent zoals ik
Mijn menstruatie was alle 3 de keren heftiger. Niet a la miskraam heftig maar inderdaad klontjes en meer verlies dan normaal en daarbij ook 7-8 dagen bloedverlies. Nu reageert iedereen er anders op. Zelfs miskramen voelen anders. De eerste keer kreeg ik weeën. Vreselijke krampen die helemaal mn benen n trokken. Ik kon niet staan. De andere 2 keren had ik last van trillende benen maar waren lang zo heftig niet. Bij menstruatie heb ik nooit last van mijn benen. Ook niet de eerste keer na een mk.
Mijn gyn zei wel dat mocht ik zwanger raken voor mijn eerste menstruatie, dat dat geen enkel probleem was voor het kindje. Als het eenmaal goed is ingenesteld, dan is de kans dat het fout gaat net zo veel als bij een 'normale' cyclus. Ik ben alleen wel erg in de war nu, door al deze berichtjes. Ik weet nog niet of ik ga wachten tot de volgende cyclus.. vind het eigenlijk zonde. Ik krijg die eisprong tijdens deze cyclus niet voor niets Maar we zullen zien.. ik ga in elk geval wel beginnen met ovulatietesten. Hoe lang duurde het bij jullie trouwens voor het hcg uit je lichaam was? Ik heb na de MA niet meer getest, maar het lijkt me wel goed om te weten of het 'oude' hcg uit je lichaam is voordat je opnieuw gaat proberen. Toch?
Wij zijn er na elke miskraam wel weer voor gegaan... Ik wilde namelijk elke maand benutten en niet afwachten. Elke 'goede zwangerschap' vond plaats in de maand nadat ik een miskraam had. Mijn eisprong is doorgaans erg laat in de maand (ca dag 21) en het lijkt erop dat elke keer na een miskraam mijn lichaam zich reset (of zoiets) waardoor mijn eisprong vroeger plaats vindt, het vruchtje meer tijd heeft om in te nestelen en de kans op een goede zwangerschap groter is. Voor ons genoeg reden om door te gaan. De laatste keer zag de gyn overigens de eitjes waarna ze zei dat ik hopelijk pas weer zou bellen wanneer ik zwanger was... dus hier nooit het advies gehad om te wachten.
Eind december 2014 had ik een miskraam rond 7 weken. Eind juli 2015 terug een positieve test en ondertussen 16 weken zwanger. Twee goede echo's achter de rug en gisteren het hartje nog eens gehoord bij de huisarts. Hopelijk ben je snel terug in verwachting! Geef jezelf ook voldoende tijd om het een plaatsje te geven, sowieso zijn de eerste 12 weken van een zwangerschap heel onzeker maar door mijn eerdere miskraam vond ik het echt heel lastig.
Wat een fijn en positief bericht, dat geeft mij meer hoop en ook de doorslag om er deze maand voor te gaan! Alleen eerst wachten tot het vloeien stopt Kan niet wachten om eindelijk weer eens een keer te oefenen
Bij mij duurde het ong 5 dagen voordat de hgc uit mn lichaam was. Dat is zo kort omdat je nog maar kort zwanger was. Ik begrijp je wel hoor dat je niet wacht. Doe wat goed voelt. Het is echt voor iedereen anders. Succes, ik hoop echt voor je dat het snel raak is en een mooie plakbeeb
Ik heb vorige maand op 15-09 een miskraam gehad na 7w5d. Wij hebben niet gewacht op mijn ongesteldheid! Ik ben vanaf 13 dagen na mijn miskraam ovulatietesten gaan doen en heb zo mijn eisprong gevonden. Ik ben direct weer zwanger geworden ! (HCG was trouwens ook al na 5 dagen na de miskraam uit mijn lichaam). De verloskundige gaf aan dat het geen probleem was om direct weer zwanger te worden. Mijn baarmoeder was mooi schoon volgens de echo! Het enige puntje waarom ze soms adviseren te wachten is omdat je je eisprong wat lastiger kan inschatten na een miskraam en je dus als je weer zwanger bent misschien niet exact weet hoe lang je zwanger bent. Maar goed, waar zijn ovulatietesten handig voor .
Hier in juni een curretage gehad (was 9 weken zwanger) Het duurde een week of 4 voordat het hcg uit m'n lichaam was, dus best wel lang! Nu helaas nog steeds niet zwanger ronde 5 alweer Hoop voor je dat het snel raak is!
tegen mij werd gezegt dat ik beter kan wachten na de 1e miskraam dat mijn cyclus een beetje op orde was (en menstruatie) heeft bij mij even geduurt en ben nu weer zwanger nu hopen op een goed verloop