Wat moet k doen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nyosha, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyosha

Nyosha Lid

28 nov 2007
    13
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik zit met n vraagje..
    Mn man en ik zijn nu 10mnd bezig. Ik ben in januari en in mei zwanger geweest, naja t duurde niet echt lang, want ik had met 38 en 39 dagen 2 keer n miskraam.
    Nu 3 maanden later ben k weer zwanger, erg vroeg nog hoor, maar 30 dagen.
    Nu vraag k me af of k nu naar de dokter moet gaan om te kijken of alles goed is, of de verloskundige bellen (de vorige keren heb k deze namelijk nog niet gebeld, omdat t zo vroeg was)
    Ook vind k t moeilijk om nu weer positief te zijn, ben zo bang dat t weer mis gaat...
    Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

2. Niet meer actief

Hoii,

Altijd een rotsituatie na een miskraam, en in jou geval nog 2 ook!
    Ik heb niet helemaal hetzelfde meegemaakt als jou (had vorige x een miskraam met 12 weken) maar ik denk niet dat je dokter in dit stadium van je zwangerschap jou zekerheid kan bieden of dit kindje wel zou blijven, daar is het te vroeg voor.
    Het zou wel mooi zijn als het blijft natuurlijk, maar 2 keer een miskraam is niet niks, en dat het moeilijk is om nu positief te blijven kan ik heel goed begrijpen.

Ik kan je verder niet echt een advies geven maar ik hoop voor je dat dit kindje een blijvertje is!

Sterkte in ieder geval.

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat je dokter bellen niet zoveel zin heeft. De verloskindige kun je al wel bellen met je verhaalmiscshien dat ze wat eerder dan normaal een echo kunnen plannen maarjou nu zekerheid geven kan helaas niemand.

Heb je alle keren een positieve test gehad? Wel erg vervelend dat je net na een gelukkig moment een bloeding krijgt. Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd.

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Nyosha,

Ik zou in ieder geval je verloskundige bellen en wellicht kan ze al heel gauw een afspraak met je maken voor een vroege echo.
    Ik hoop voor je dat het dit keer wel goed gaat meid!

Groetjes Vanilia

5. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    nyosha.

Idd heeft het geen zin om deHA te bellen voor te kijken. Maar wat voor een HA wel fijn is is als die wel op de hoogte is van de mk enz wat je gehad heb. Voor het geval dat je wel een keer bij hem of haar terecht komt. En je kunt idd altijd een vk bellen en vragen of je een echo krijgt als je in week 7 bent aangeland, want eerder heeft vaak toch geen zin, tenzij je natuurlijk heel veel pijnklachten krijgt hebt.

Sterkte en succes.
    xxx joyce

6. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik zou denk ik ook contact opnemen met een vk en je verhaal vertellen. Wellicht kan je een vroege echo krijgen met een week of 7.
    Goede zwangerschap gewenst!

7. Krissie73

Krissie73 Lid

1 okt 2008
    6
    0
    0
    Ik heb, toen ik het idee had dat het mis zou gaan (4,5 week zwanger), de VK gebeld en mocht langskomen voor een 7-weken echo. Die heb ik helaas niet gehaald (MK), maar ik vond dat ze wel heel begripvol reageerden en er is dus best wat mogelijk.
    Eerder dan 7 weken heeft volgens mij geen zin omdat ze dan nog niks op de echo kunnen zien.

8. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Pff vervelend zeg 2 MK en dan nu zwanger (wat natuurlijk leuk hoort te zijn) maar brengt nu een hele hoop spanning met zich mee.
    Mijn VK zei na m'n MA dat als ik weer een positieve test heb gelijk weer contact op moet nemen. Ik denk ook voor een stukje begeleiding in de beginfase en om je zo snel mogelijk dmv een echo duidelijkheid/zekerheid te geven.

Ik had voor de MA met 6,5 week een echo (wou ik graag voordat ik 4 weken met vakantie zou gaan en deden ze ook niet moeilijk over) en daar klopte het hartje heel goed en zag je dus al wat zitten. Volgens mij heeft een vriendinnetje na haar MK zelfs al met 5,5 weken een echo gehad.
    Dus schroom niet en bel de VK.

Ik vind een vroege echo een beetje dubbel, enderzijds heb je duidelijkheid, maar mocht het hartje kloppen dan kan het na een week weer niet goed zijn... in mijn geval dan... dus weet niet of ik nog wel een vroege echo zou willen...

Jij in ieder geval sterkte en succes! Hoop echt voor je dat 3x scheepsrecht is en dat het deze keer goed gaat!

9. Nyosha

Nyosha Lid

28 nov 2007
    13
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden!
    Ben onlangs naar de dokter geweest en krijg met 8wk een echo!

Jullie ook allemaal veel succes!

Deel Deze Pagina