Eerst negatief testen pcr later toch positief?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door sameniszoveelleuker, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sameniszoveelleuker

sameniszoveelleuker Actief lid

13 jan 2021
    134
    96
    28
    Vrouw
    Goedemorgen,

Ik had in het bevallingstopic al een draadje geopend. Onze situatie:

Zoon is vrijdag ziek geworden (koorts, hoofdpijn, alleen maar slapen en bleek zien, overgeven), die avond negatieve zelftest. Zaterdagochtend was hij alweer opgeknapt, maar knalpositieve zelftest en zaterdagmiddag PCR test bij GGD en positief.

Ik ben sinds zaterdag niet fit, zondag voelde ik me echt grieperig (hoofdpijn, rillerig, maag- en darmklachten). Zondagochtend had ik een negatieve zelftest en zondagmiddag heb ik een PCR test laten doen bij de GGD. Deze is ook negatief. Ik voel me nu nog steeds echt grieperig en ik heb sinds vannacht neusverkoudheid erbij en kriebel in de keel die ik weg moet hoesten.

De GGD kan me alleen vertellen dat ik het misschien toch wel heb of misschien ook niet. Ik heb voor morgen weer een PCR ingepland voor mezelf.

Wie heeft er ook negatief getest terwijl je toch al klachten had en later positief?

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Mijn man. Voelde zich al een hele week niet heel fit, was alert op corona, omdat mijn jongste corona heeft. Zaterdag naar GGD, negatief. Vanochtend zelftest, licht positief.

Maar het kan best zijn dat hij ook een ander virus onder de leden heeft en dat hij daarvoor een verminderde weerstand heeft en dan makkelijk besmet kon raken met corona.

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn man had een positieve zelftest, diezelfde dag pcr test gedaan en die was negatief.

Een dag later opnieuw pcr gedaan en die was toen wel positief.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Eerste dag met lichte klachten: negatief, zowel zelftest als pcr test. Twee dagen later: positief, zowel zelftest als pcr.

5. sameniszoveelleuker

13 jan 2021
    134
    96
    28
    Vrouw
    Bedankt dames. Het komt dus vaker voor. Ik ben benieuwd wat er uit de test van morgen komt.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik ben ook benieuwd, hier tot nu toe nog steeds negatief, al een week flink verkouden/hoofdpijn/keelpijn/hoesten etc. Alles erop en eraan, maar waarschijnlijk dus een ouderwetse verkoudheid :p

7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Bij klachten en positieve zelftest, is de kans op vals positief echt heel klein - ik zou dan toch twijfelen aan de pcr (vals negatief komt vaker voor dan vals positief). Dus ik zou nogmaals een zelftest doen, is die nog steeds positief, dan als je wil nogmaals bij de ggd testen.
    Hier had mijn jongste een positieve zelftest, dag later een positieve ggd-test - als een van ons nu een positieve zelftest heeft, dan geloof ik het wel, vind pcr dan niet zo noodzakelijk meer.
    Mijn oudste had koorts, hoesten, niezen, etc - iedere dag een negatieve zelftest. Dus kennelijk 2 virussen hier in huis…

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik hoor momenteel een heleboel verhalen van mensen die niet fit zijn, maar pas dagen en dagen daarna positief testen. Volgens mij slaan de testen gewoon heel laat aan op omicron. Niet handig dus...

Mapje vindt dit leuk.
  9. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hier hetzelfde! Zelfs met ijzersmaak in de mond en zere ogen, precies Corona klachten dus. Maar alle testen blijven negatief.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Nou dochter toch positief! Zondag licht positieve zelftest maar ggd negatief. Maandag avond positieve zelftest, ggd uitslag net binnen en nu dus wel positief. Zus had al Corona en zij vergelijkbare klachten maar iets milder……vandaar toch nogmaals ggd test, maar goed ook….

11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    835
    113
    Beterschap...

suus02 vindt dit leuk.
  12. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    835
    113
    Mijn man is op dit moment zwaar verkouden.
    Heeft sinds zaterdag al last vanochtend verkoudheidsklachten.
    Maandag pcr test gedaan en negatief.
    Sinds gisteren echt heel erg verkouden en sinds vandaag hoofdpijn,maar zelftest is nog steeds negatief.
    Vrijdag staat er weer een pcr test ingepland, maat verwacht dat die ook negatief is, want bij deze klachten en al zo lang zou die toch ook wel een streepje moeten geven.

Denken hier toch aan een ordinaire verkoudheid.

Onze jongste zoon heeft vorige week donderdag wel positief getest, dus daarom blijven we testen.

Mapje vindt dit leuk.
  13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bij mijn man, dochter en mijzelf was dit ook zo. We testten alledrie twee dagen nadat de klachten begonnen pas positief, zowel zelftest als pcr test. Op de dag dat de klachten begonnen testten mijn man en ik negatief (zelftest + pcr).

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Schiet dan niet op. Hier ook al meerdere malen meegemaakt en toch altijd weer negatief bij de ggd.

15. sameniszoveelleuker

13 jan 2021
    134
    96
    28
    Vrouw
    Nou test van gisteren bij de GGD is positief. Kon ook echt niet missen. Ik tik alle klachten aan en we waren echt enorm voorzichtig qua contacten rondom de bevalling. Nu hopen dat de baby nog even blijft zitten (40+3 nu).

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn dochter ook. Zaterdag ziek, zondag negatieve GGD test, donderdag toen man en andere dochter weer moesten testen (ivm zoon en ik wel zondag positief), haar ook meegenomen en testten ze wel positief. Ze was toen al beter en mocht zondag al uit quarantaine.
    Beide dochters en in hebben geen positieve zelftest gehad.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ai dat is wel een heel slecht moment:(
    Hopelijk knap je snel op.
    Sterkte en beterschap❤️

Deel Deze Pagina