Bloedprikken en de uitslag pas na een maand!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door baby90, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Meiden,

Mijn cyclus werd gevolgd deze maand in het ziekenhuis.
    Het laatste wat ze gedaan hebben was bloedprikken op progesteron.
    Een paar dagen daarna heb ik gebeld voor de uitslag, deze was nog niet binnen en de assistente zei dat ik de week erop maar terug moest bellen. Want dan zou de uitslag wel binnen zijn..
    Ik bel dus terug en nu krijg ik te horen dat de gyn mij de uitslag moet vertellen en dat kan pas op 13 november. TELEFONISCH?!
    Waarom moet de gyn mij dit vertellen? Moet dat officieel? Of zal er iets niet goed zijn? Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik er zo lang op moet wachten... het is een telefoontje van circa 2 minuten...

Liefs.

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hmm ik had de uitslag van mijn progesteron waardes aan het eind van de middag als ik in de ochtend liet prikken, soms zelfs eerder. Ik vind een maand inderdaad een beetje belachelijk!
    Maarja ik loop in het buitenland en in Nederland vind ik het zo en zo altijd maar een paarse krokodillen situatie. Ik bedoel waarom kan de assistent het niet even doorgeven he! Heel frustrerend voor je!
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

3. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik werd op dinsdag geprikt en kreeg op woensdag de uitslag van de bloedtesten.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik kreeg het even makkelijk gerekend binnen twee dagen tijd

5. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb na mijn cyclus analyse ook gehad dat ik een telefonische afspraak moest maken met de gyn en dan ook de bloeduitslagen kreeg... ook de ass. wou/kon/mocht mij dit niet vertellen... nu bleek uiteindelijk mijn waardes goed te zijn maar wou gyn ook bespreken hoe nu verder... succes met wachten...

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    De vorige keer met bloed prikken had ik mijn waardes ook met een paar dagen! Vreemd dit..

Misschien wilt de arts idd ook met mij bespreken hoe nu verder, want als dit oké is vinden zij dat wij het zelf nog een jaar moeten gaan proberen. Maar hiervoor heb ik al een gesprek aangevraagd (20 november), want daar ga ik niet mee akkoord omdat wij zelf al +/- 3 jaar bezig zijn.
    Het enigste wat ze gecheckt hebben zijn de zaadjes van mijn vriend, en of alles goed is mbt mijn cyclus.
    Dus geen samenlevingstest oid.
    Bovendien ben ik draagster van een translocatie en dat werkt natuurlijk ook niet mee...

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik krijg de uitslagen ook altijd binnen een paar dagen.
    Maar ik moet er wel een telefonische afspraak voor maken bij de gyn. Uiteindelijk belt de assisente dan zelf, maar die hebben blijkbaar 'toestemming' van een gyn nodig om de uitslagen door te geven. De gyn moet ze eerst beoordelen zeg maar.

Maar een maand duurt wel erg lang:( Kun je de afspraak niet proberen te vervroegen? Het lijkt me sterk dat een gyn voor een maand al helemaal vol zit..

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik vind het ook raar.. maar de assistente zei dat dit de eerste mogelijkheid was.. ik wacht het af. Nog maar een week dus dat scheelt, maar ik ga er wel iets van zeggen.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bepaalde uitslagen werden hier ook alleen met de gyn besproken. En daar had je dan eerst een afspraak voor nodig. Maar het duurde over het algemeen geen maand voordat we weer naar de gyn moesten.
    Andere uitslagen kreeg je van de assistente/verpleegkundige, die daar 's middags een speciaal telefonisch spreekuur voor had.

De uitslag van je onderzoek op progesteron zal invloed hebben op een eventueel behandelplan. Ik denk dat de gyn dat meteen met je wil bespreken. Stel dat je de uitslag nu van een assistente zou krijgen, zou je ten eerste niet weten wat de uitslag inhoudt. En ten tweede kun je er niks mee, omdat je voor een behandelplan bij de gyn moet zijn. Dus het levert alleen maar onduidelijkheid en onzekerheid op. Daarom krijg je bepaalde uitslagen niet zelf via een assistente te horen, maar gaat dat via een afspraak bij de gyn. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor uitslagen van zaadonderzoeken, enz.

Deel Deze Pagina