Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sennie, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Wij beginnen vandaag weer met een nieuwe behandeling icsi. Wij hebben 2,5 jaar geleden al een mooie dochter gekregen en ik heb afgelopen maand januari en maart een cryo tp gehad waarbij 1 in een miskraam is geëindigd. Nu dus weer helemaal Opnieuw starten en vanavond zal ik de eerste prik deca zetten. Zijn er meer meiden die nu een behandeling hebben? Zou graag gezellig met jullie kletsen. Heb namelijk gemerkt dat ik hier altijd veel steun en begrip in vind.

2. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Sennie, je loopt nog iets op me voor, maar wij gaan er ook binnenkort mee starten. Ik heb net mijn eisprong gehad, dus zodra mijn nieuwe cyclus start, begin ik met de pil. Erg spannend, want voor mij is het de eerste keer. Fijn om te horen dat jij mbv icsi al een dochter hebt mogen krijgen. :)
    Ik klets dus graag mee, al heb ik nu nog even niet zoveel te vertellen.

3. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Gezellig dat je mee wilt kletsen. Dit hele traject is ook super spannend en het is altijd fijn om te lezen hoe andere hierin staan en de dingen ervaren.
    Zijn jullie lang bezig geweest voor jullie erachter kwamen? En wat is bij jullie de reden dat Ivf of icsi de optie is? Bij ons bleek mijn vriend door vroegere operaties bijna geen zaad te hebben. Maar 7 zaadcellen van wat ik begrepen heb. Hierdoor ben ik eigenlijk heel bang geweest dat het voor ons niet weggelegd was. Maar uit de 3e icsi behandeling is dan toch een kindje ontstaan dus de angst is deze keer minder groot al hoewel het natuurlijk niet gezegd is dat we nog een keer zo gezegend zullen worden.

4. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin pas 21 juli als het goed is maar dan met het korte traject van ivf vanwege mijn PCOS. we gaan voor ons eerste kindje en vind het allemaal heel erg spannend!

5. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Leuk jess30 dat je hier ook gezellig mee wilt kletsen. Het is ook super spannend. Ik vond achter af het hele traject gelukkig wel mee vallen. Het zwaarst vond ik het wachten maar bijna geen last gehad toen van de hormonen. Hoop dat het voor jullie ook zo mag zijn.
    Wat is precies een kort traject? Ik heb alleen maar een lang traject gehad dus heb geen idee wat een kort traject in houd :D

6. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie mijn handtekening ik heb al lang traject erop zitten dus wachten ben ik meer dan zat aan het worden pff. Ik ga weer aan de zelfde hormonen als voorheen en ook daar word ik naar van dus ga vanuit dat het deze keer nog zwaarder gaat worden. Het korst ivf traject is zonder pil en max 12 dagen spuiten en ik mag alleen korte doen omdat ik extreem heftig reageer op alles en daarom doen ze het liever zo. Ik vind het ook spannen en weet niet zo goed wat me te wachten staat maar hoop snel zwanger te zijn want mijn kinderwens is groot.

7. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Jeetje ja ik zie het nu. Je hebt inderdaad al een hele lange weg achter de rug!! Wat naar dat je zo beroerd word van de hormonen. En ik snap volkomen dat je graag snel zwanger wilt worden helemaal na alles wat je hebt meegemaakt. Ik hoop super erg dat het deze keer raak mag zijn voor je!! Ik heb nu dan ook makkelijk praten omdat ik natuurlijk al een dochter heb mogen krijgen via deze weg. Maar ik gun dit iedereen zo erg!! Het hele traject is al zo zwaar en als je dan ook nog is naar reageerd op de hormonen enzo maakt dit het er niet bepaald makkelijker op natuurlijk!!

8. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Eigenlijk is het allemaal erg snel gegaan. In februari waren we officieel een jaar bezig, in april de stap naar de huisarts gezet. Na 3x zaad inleveren en onderzoeken bij mij bleek het aan de verminderde zaadkwaliteit van mijn vriend te liggen. Er is te weinig beweeglijkheid. Daarom de keuze voor icsi. Dit alles in een kleine 3 maanden, dus vind het wel erg snel gaan allemaal.
    Ik verwacht rond de 20e met de pil te kunnen gaan starten, krijg die dag ook de prikinstructies. Ik zie gelukkig nog niet op tegen het spuiten. Maar ben wel heel erg bezig met de vraag of het ooit wel gaat lukken...We zijn nu bezig met het kopen van een huis, dat geeft gelukkig veel afleiding.

9. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Ik wil ook gezellig meesleuren. Wij gaan voor ons eerste kindje. Vrijdag hebben we de eerste ivf punctie gehad. Vanmorgen mochten we bellen en hoorde we dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Morgen de terugplaatsing. Spannend allemaal, maar vooral de wachtweken..!

10. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Meesleuren.. Meekletsen bedoelde ik.. Stomme autocorrectie :)

11. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Ow wat spannend nozzo02 ja die wachtweken zijn nog het meest slopend van alles vond ik. Maar wat heerlijk dat er een bevruchting is!! Mijn duimen gaan flink voor je duimen dat het een plakkertje mag zijn!!

12. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Dat is inderdaad gelukkig redelijk vlot. Wat leuk dat jullie een huis gaan kopen, dat kan inderdaad een fijne afleiding zijn. En voor je het weet zit je al te prikken vaak gaat de tijd uit het niets toch sneller dan je denkt:D

13. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Hoi dames

Ik Klets ook graag mee.
    Ik ben afgelopen donderdag begonnen met 225 fostimon.
    As vrijdag eerste fm..
    Ik weet nog niet hoe lang door moet prikken dat hoor ik vrijdag..
    Voor mij ook de eerste x
    Vind het super spannend.
    Tot nu toe val alles reuze mee.
    Heb eerst drie maanden aan de lucrin gezeten.
    Daar heb ik totaal geen last van gehad mede doordat ik medicatie voor bijwerkingen had gekregen.
    Alleen tegen de punctie zie ik enorm tegen op.
    Mede door dat ik endometriose heb een ben bang dat er verklevingen zien waardoor het pijnlijk zou kunnen zijn.
    Ik loop in het maasstad en hopelijk hebben ze goede medicatie voor de pijn tijdens de punctie.

Gr Lonneke

14. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    @Sennie, bedankt dat is lief!

@Hunkie, afgelopen vrijdag had ik dus voor het eerst de punctie. Na op internet wat horrorverhalen te hebben gelezen (moeten we ook eigenlijk helemaal niet lezen) ging ik met een klein beetje gezonde spanning de punctie in. Ik dacht eigenlijk; oke, dit moet gewoon gebeuren, ik kan mij er druk om maken, maar ik kan er niets aan veranderen. Ik zie het wel hoe het loopt. Voordat ik het wist was de punctie voorbij en moet ik zeggen, viel het mij alles mee. Prettig vond ik het niet, maar ach die 15 minuutjes waren zo voorbij. Nu heb ik geen endometriose, dus ik weet niet of het dan pijnlijker is. Nu nog wat napijn (voelt alsof ik uren mijn buikspieren getraind heb haha) Ik had meer last van de medicatie voor mijn gevoel, suf, dizzy, dus na de punctie thuis lekker in bed gedoken en een hele tijd geslapen.

Allen veel succes!

15. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Thanks nozzo02

Geeft een beter gevoel ipv idd alle horror verhalen.
    Idd je wil het niet lezen maar toch ben je benieuwd wat je te wachten staat.
    En ik weet ook wel dat iedereen anders is en reageerde maar toch.
    Heb je je tp al gehad?

16. maandag

maandag Nieuw lid

11 jul 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik treed ook uit mn schulp en doe graag mee met dit gesprek.

Dit is allemaal nieuw voor mij, maar na zo lange tijd merk ik toch dat ik behoefte heb er over te praten, maar niet met beste vrienden, die hebben opeens overal een mening over. Ik word tegenwoordig agressief als iemand zeg je bent er ook zo mee bezig.. je moet het loslaten.. kuennen jullie dat?

Nozzo2 wat spannend van de terugplaatsing! Hopelijk heb ik dat ook op korte termijn.

Na 4 mislukte IUI's zit ik nu op dag 3 van mijn eerste IVF trajec. Erg spannend en toch onwerkelijk voor me. Nooit gedacht dat het zover zou komen..

Veel succes allemaal!

Groetjes!

17. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Goedemorgen allemaal.
    @hunkie ik had ook voor mijn eerste punctie al die horrorverhalen gelezen. Ik was daardoor zo bang geworden dat ik lag te huilen op de tafel bij de artsen. En achteraf viel het bij mij ook echt mee. Ja het tuurlijk deed het wel een beetje pijn maar wat nozzo02 al zegt het was zo voorbij.
    @maandag leuk dat je je ook in dit groepje komt kletsen. Het is inderdaad soms zo fijn om gewoon open te kunnen praten met vrouwen die hetzelfde meemaken als jij. Niemand die je kent dus schaamte valt dan ook gelijk weg!!

Hier gisteren avond de eerste prik weer gezet. Moet zeggen dat ik het toch weer heel spannend vond, maar mijn vriend trok me er weer doorheen. Vandaag wel wat misselijk en duizelig. Maar dat zijn helaas de bijwerkingen van de triptofem. Vandaag dus maar een beetje rustig aan doen pff.

18. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    @maandag, zo herkenbaar die loze opmerkingen. Spaar ze allemaal ;) Je bent er veel te veel mee bezig (ja duh, het is de toekomst, ik moet alle dagen prikken, hoe kan ik er niet mee bezig zijn GRRR) of; Kinderen hebben is ook niet alles hor. of: je bent nog jong zat, komt vast goed ( ja dat weten we toch helemaal niet of het goed komt) nou en zo kan ik nog wel ff doorgaan wat ik de laatste jaren heb moeten aanhoren.. Ik herken dat agressieve gevoel wel een beetje. Tegenwoordig heb ik dat wel een stuk minder en houd ik de eer aan mezelf. Dan denk ik: jullie weten gewoon niet beter.

We hebben vandaag om 14:00 de tp, dan horen we ook hoeveel bevruchte eitjes er zijn. Maar er is er in ieder geval 1.

en @maandag, wat je zegt.. je denkt niet dat het zover zou komen. Je verzet steeds je grenzen. Ik dacht altijd ach met IUI komt het wel goed, aan IVF moet ik echt niet denken, en wil ik dat uberhaupt wel? En toen het met IUI niet bleek te lukken, dacht ik: tuurlijk ga ik IVF doen, ik ga alle kansen pakken die er zijn.
    Maar het is allemaal spannend en veel wachten..

19. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    @ Sennie, heel belangrijk naar je eigen lichaam luisteren inderdaad. Goed dat je aangeeft dan een beetje rustig aan te doen. Het is allemaal niet niks natuurlijk, hopen dat de misselijkheid wat afzakt.

20. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Gelukkig zakte het inderdaad in de loop van de ochtend/middag wat af. Net alvast maar gekookt voor vanavond scheelt later weer en dan kan dochter lief op tijd naar bed zodat ik ff me rust goed kan pakken. Hoe is het voor de rest met jullie allemaal?

Had je nou vandaag de tp nozzo02? Of was die al geweest? Sorry hoor maar ben een beetje een warhoofd op het moment hihihi:p

Ben wel blij dat de behandeling hier weer gestart is. Ik zeg altijd nu hebben we een echte eerlijke kans die we elke maand dat er niks gebeurde niet hadden. Tuurlijk is het niet gezegd dat de behandeling dit keer slaagd maar in ieder geval is er wel een veel grotere kans dan er anders was geweest.

Meiden hoe doen jullie dat trouwens met de vele bezoekjes naar het ziekenhuis? Ons ziekenhuis is het Amc in Amsterdam en wij wonen hier met openbaar vervoer 1,5 uur vandaan. Ik kies er dan ook voor om in de druktste week die hele week bij mijn schoonmoeder te logeren maar vraag me of jullie het niet ook zo belastend vinden steeds op en neer te moeten naar het ziekenhuis? :(

Deel Deze Pagina