Nijntje slaaptrainer, werkt het??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nelta, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ons zoontje is de laatste tijd erg vroeg wakker (5.45-6.15).
    Hij doet geen middagslaapje meer (zou hij eigenlijk nog wel nodig hebben, maar hij wil echt niet meer) en gaat rond half 8-8 uur naar bed.
    Het middagslaapje is er nu een poosje af en en je zou verwachten dat hij dan wat later wakker wordt, maar het wordt alleen maar vroeger.

Nu zag ik ergens zo'n slaaptrainer, maar werkt dat ook echt???

Graag jullie ervaringen.

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

bij ons helaas niet :)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Daar ben ik hier ook bang voor :)

Op welke leeftijd hebben jullie het geprobeerd?

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier werkte het wel. Consequent terugsturen als de slaapstand er is en na een paar dagen wisten onze zoons dat ze in bed moesten blijven totdat de ogen open gingen. Hier hadden we een babyzoo, maar principe is hetzelde. Bij beide kinderen begonnen rond de 2,5 jaar

5. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik had eerst een nijntjes wekker, maar die gaat dus af met geluid. Wat als kind opeens een keer langer slaapt, dan wordt ie toch gewekt.

Ik heb hem daarom ingeruild voor een kidsleep, die kan ook zonder geluid. Dan verspringt alleen het lampje.

Hij heeft hier prima gewerkt, eerst op de tijd zetten dat ze normaal wakker wordt en dan steeds 5 min erbij. Je moet wel echt consequent zijn, anders werkt het natuurlijk niet. Succes!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij hebben de slaaptrainer van babyzoo,. die met het aapje. Gestart toen hij 2 jaar en 10 maanden was. In het begin kwam hij nog met de wekker onder zn arm de kamer in: mama, aap is nog niet wakker! zucht... maar een paar dagen consequent doorzetten en terugsturen totdat "de aap zn oogjes open doet" en toen werkte het perfect!
    Deze wekker kan je ook zonder geluid af laten gaan (oogjes gaan dan alleen open.).
    In het weekend zetten we hem ook weleens een half uur later ;) Jammer dat mn dochter er nog te jong voor is :D

7. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Dan moet je in ieder geval zorgen dat hij er niet bij kan... Mijn nichtje pulkt de oogjes van Nijntje open: 'Maaaama! Nijntje is wakker!'

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    haha dat is wel bijdehand xxcaat!
    nachtlampje op tijdschakelaar werkt natuurlijk hetzelfde, en is een stuk goedkoper! heeft hier wel gewerkt!

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh ja, dat is ook nog wel een idee.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    We hebben een aapjeswekker. In het begin was het oefenen, want hij kwam gerust om 4 uur laten zien dat het aapje nog sliep ;). Een paar weken later helpt het goed. Hij is ook supertrots als hij op zijn kamer blijft tot het aapje wakker is :).

Deel Deze Pagina