Ze heeft rode stippen...??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Vrijdagavond had ik een uitje en heb ik dochterlief dus niet gezien.
    Toen ik haar zaterdagochtend uit bed haalde, zag ik een rode vlek precies op de voorkant van haar voorhoofd. Vast op het kdv gestoten gisteren, dacht ik.
    Gistermiddag was ze hangerig, wilde bijna alleen maar op schoot, wel goed gehumeurd. Gisteravond was ze warm, 39,2 graden.
    Vanochtend was ze weer normaal qua temperatuur, 37,3 graden. Misschien iets aan de hoge kant voor haar doen, meestal is ze in de 36.
    Wel zag ik nog twee rode stippen aan de zijkant van haar voorhoofd. Echt stippen, zijn 't.
    En toen ik haar net naar bed bracht voor haar dutje, zag ik er ook een aan de binnenkant van haar linker bovenarm.
    Wat moet ik hier nu van denken? Moet ik ergens extra op letten?
    Alvast dank!

2. Roz

Roz Niet meer actief

Google eens op urticaria (galbulten). Herken je het daar in? Ze kunnen vele vormen aannemen.... Misschien kan je een foto plaatsen op het forum?

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rode stipjes moet je altijd weg kunnen drukken. Dus als je erop drukt dat je ze dan even niet ziet. Als je ze niet weg kunt drukken dan moet je de huisarts bellen. Maar ik heb geen idee of het bij de stipjes waar jij het over hebt, om puntbloedingen kan gaan... Beterschap in ieder geval!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Muggenbulten?
    Had mijn dochter ook vorig jaar bleken muggenbeten.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    of waterpokken?

6. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    @Roz: nee dat herken ik helemaal niet.

Oh jammer weer dat ik dit nu pas lees, ik zit nu op mijn werk en dochterlief is op kdv. Dus dat "wegdrukken" kan ik nu niet testen...
    Ze heeft gisteren helemaal geen koorts meer gehad, humeur was ook prima. Alleen de stippen zitten er nog.

Muggenbulten, dat zou natuurlijk kunnen.
    Waterpokken denk ik niet, het zijn geen blaasjes.
    Het is echt net of iemand met een rode stift stipjes heeft gezet.

Bijgevoegde bestanden:

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit zijn toch een soort puntbloedingen in de huid.
    Wordt weleens gezien bij een virus.Je dochter had ook koorts dus kan daarmee te maken hebben.Onze dochter zat vorig jaar van top tot teen onder dit soort plekjes.Ze was toen 10 mnd en moesten op een zondag naar de SEH om een probleem met de stolling uit te sluiten of andere heftige zaken.Ze had ook overal pukkels.Bij haar bleek het om een virus te gaan en is binnen een week allemaal weggetrokken.Heel soms zie ik bij mijn andere kinderen ook weleens zo'n paarse stip en vaak komt het dan door stoten of ze worden ziek.Zolang het er niet spontaan meer worden of ze heeft veel blauwe plekken dan zou ik me geen zorgen maken.

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    waterpokken begonnen hier ook met kleine stippen zonder blaasjes...
    Maar kan ook wat anders zijn...

9. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Het zijn er vier, drie op haar hoofd, 1 op haar arm. Het zijn er sinds gisteren niet meer geworden. Dus ik dacht ook al dat het een beetje meeviel. Maar ik zal het zeker in de gaten houden!

10. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh dat wist ik dan weer niet, zal ik toch in gedachten houden!

11. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oké, ik wist dus niet dat deze stippen 'puntbloedinkjes' heten. Dus dat heb ik even gegoogled... Daar schiet je ook weer helemaal niks mee op.
    Ze kunnen veroorzaakt worden door excessief hoesten, ze hoest inderdaad veel. Of te veel op de kop gehangen (gestoeid met papa?). Maar het kan ook een teken zijn van hersenvliesontsteking... Maarja, daar hadden we dan al sinds zaterdag toch meer van moeten merken?

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zei het inderdaad omdat het een teken van bloedvergiftiging bij hersenvliesontsteking kan zijn. Maar dan was ze inmiddels veel zieker geweest hoor, dus ik denk dat het wel los zal lopen... Maar ik zal het bij thuiskomst wel gelijk even checken (of je ze weg kunt drukken) en zo niet, even de huisarts bellen.

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Mijn dochter heeft afgelopen week waterpokken gehad.
    Het schijnt dat het op dit moment heel veel voorkomt.

Ze zagen er in het begin ook zo uit en sommige rode stipjes werden blaasjes met vocht erin.

Ook had ze koorts/verhoging, was ze hangerig en niet goed in haar hum.

De stipjes leken zich elk uur te vermenigvuldigen.

Ik zou zeggen; waterpokken.

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu?

15. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ze heeft geen koorts meer gehad.
    De stippen zitten er nog, maar lijken wat te vervagen.
    Verder is ze gewoon haar vrolijk en soms driftige zelf :D, ze eet goed en ze slaapt goed. Dus het zal wel niets zijn. Overbezorgde moeder... :)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig gaat het weer goed!

Deel Deze Pagina