Vraag over inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tetje0885, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Hallo dames,
    Nu inleiden bij mij toch heel waarschijnlijk wordt, had ik een vraag waarvan ik hoop dat iemand die misschien kan beantwoorden.
    Ik moet vandaag beslissen of ik morgen of woensdag ingeleid wil worden. Woensdag ben ik precies 42 weken en dan MOET je dus in het ziekenhuis bevallen. Nu vroeg ik me af... stel, de bevalling begint spontaan in de nacht van dinsdag op woensdag, moet ik dan naar het ziekenhuis? Of mag ik die dan thuis afmaken? Als ik dan namelijk toch naar het ziekenhuis moet, dan kan ik net zo goed morgen ingeleid worden. Want midden in de nacht met weeen naar het ziekenhuis lijkt me ook niet wat. Maar als ik dan de bevalling evt thuis af mag maken, dan wil ik misschien het nog wel even afwachten.....
    Iemand een idee?????

2. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik ben bevallen(s'nacht kwart voor 3) op de dag dat ik ingeleid zou worden(precies 42 weken was ik, om 7 uur moet ik in het ziekenhuis zijn voor inleiding) en ik ben gewoon thuis bevallen en dit was geen enkel probleem.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat kun je misschien beter aan de vk vragen?

Mijn vk zei bij mijn eerste, dat als je maar net begonnen was voor 12 uur, je inderdaad naar het ziekenhuis was. Als je al goed op weg was, dan mocht je het thuis afmaken. Maar die grens hangt dus er af van de situatie dan..

Uiteindelijk heb ik beide kinderen in het ziekenhuis gekregen, en met weeën erheen, maar heb dat niet echt als een probleem ervaren. Aan de ene kant jammer, maar bij de tweede kwam ik na 3 uur lekker thuis, zonder de rommel, en zonder drukte. Alleen even met zijn 4-en zonder vk of kraam...

4. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Dit is mijn 4e, de vorige is in anderhalf uur geboren. Dus ik weet niet eens of ik het ziekenhuis zal halen....
    pfffff
    Ik hoop dat hij vannacht gewoon komt, dan hoef ik me er niet meer druk om te maken.

Deel Deze Pagina