Onze Niek is met 30 weken zwangerschap geboren en is nu ruim 10 weken oud. Afgelopen maandag was ik eigenlijk uitgerekend, een heel raar besef maar dat terzijde. Onze Niek zit nu op 6 voedingen, ik combineer borstvoeding met flesvoeding trouwens. De laatste voeding heeft Niek rond 22:30 maar eigenlijk slaapt hij altijd nog rond die tijd. Meestal maak ik hem rond 23:15 toch maar wakker, omdat ik anders bang ben dat hij rond 01:00 gaat komen als ik hem wakker maak. Hij krijgt die laatste voeding flesvoeding en is dan heel slaperig. Drinkt ook vaak zijn fles niet op, krijg het er met moeite in. Wat zouden jullie doen? Door laten slapen en kijken hoe laat hij komt? Of toch wakker maken??
Hoe laat geef je daarna de volgende fles? Krijgt hij nog een nachtvoeding? Zo nee, dan zou ik hem zeker nog de late avond voeding geven. Je kindje is denk ik nog te jong om hem zo' n lang stuk achter elkaar te laten slapen, zeker omdat hij ook veels te vroeg geboren is.
Hij krijgt een nachtvoeding. Normaal gesproken komt hij rond 23:00 - 03:00 - 07:30.. Als we hem niet wakker maken 18:30 - 00:30 - 04:00 - 07:00... En dan zitten we weer op schema... Dan slaapt hij dus van 18:30 tot 00:30 aan een stuk.. Ik ben alleen zo bang dat als ik hem laat doorslapen dat hij een verkeerd ritme aanleert. Het liefste zou ik hem natuurlijk na 00.00 6 uur laten slapen!
ik zou gewoon rond half 11 de laatste geven, kun je er zelf ook op tijd in en dan maar kijken hoe laat hij komt. laten liggen kan nu nog niet, daar is hij nog te klein voor.
Ik zou hem wel wakker maken voor een laatste voeding alshij denacht in gaat. Anders heeft hij geen ritme indd Dit doe ik ook. Mijn zoontje zijn voedingen zijn 8:00 11:00 14:00 17:00 20:00 23:30 (wakker maken)
Slaapt jou kindje al de hele nacht door? Ik heb het idee dat het bij mij nog wel even gaat duren. Ik geef nog op verzoek, maar moet misschien ook maar over op vaste tijden. Doe je in de fles van 23.30 180/6? en hoeveel doe je in derest van de flessen? Wat doe je als je kindje overdag toch eerder wil drinken? En hij dus je schema in de war brengt? Heb je overdag ook vaste slaaptijden? Sorry voor al die vragen, maar ik ben zo benieuwd hoe andere dat doen. groetjes
Daar ben ik ook wel benieuwd naar !! Zou wel ideaal zijn, overdag om de 3 uur en dan snachts doorslapen.. Maar de mijne is veel te vroeg geboren dus dat zal nog wel even duren! Ik probeer hem wel savonds meer te geven, maar dat lukt nog niet zo goed. Heb trouwens de fles van 18:30 iets vervroegd, gisteren kwam hij zelf om 23:00.. Dus dat was mooi!!
Als mijn kindje trouwens eerder komt voor de voeding, geef ik hem een speentje en dan slaapt hij vaak nog even door..
Mijn zoontje slaapt inderdaad al door. Nou ja, hij word rond half 5 wakker (bio klok ) niet huilen, maar gewoon wakker en brabbelen, dan geefik hem een speentje en slaapt hij door tot 8. Ik geef gewoon 6 flessen van 150/5. Eerst had ik de flessen verhoogt naar 180 en dan om de 4 uur, maar hij werd er heel onrustig van overdags, meer willen drinken en sneller na mekaar. Dus heb ik de flessen terug gezet naar 150 en om de 3 uur. En dat gaat prima! Hij slaapt overdags vaak tussen de voedingen door, dus moet hem dan ook soms wakker maken omte eten, als hij wakker is vraagt hij hooguit een half uur eerder om ze fles, dit geef ik dan uiteraard, daarna houd ik gewoon zijn schema weer aan en dit gaat super. Op het begin deed ik ook op verzoek, had het idee dat hij daar onrustig van werd, in princiepe moest hij dan elke x huilen zodat ik wist wanneer hij moest eten en hij wist wanneer hij kreeg van mij. Misschien dat hij de vaste tijden nu ook gaat herkennen? Ik weet niet of dat al kan