Voedingen voor baby 4.5 week

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door firefly, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dag mama's,

Hoe dronken jullie kleintjes?
    Hier komt hij overdag tussen de 3 en 4 uur. In de nacht zit er 4 tot 5 uur tussen.
    Geven jullie echt op vaste tijden? Hier geef ik op verzoek. Maar wat ritme zou fijn zijn. Hoe kan ik dit aanpakken?
    Hij krijgt nu 120/4 cc. Kan en mag ik proberen om voor zn laatste avondfles 150/5 te geven?

Hoor graag jullie ervaringen!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste zat toen nog op 7 voedingen, meestal om de 3 uur maar wisselend en kreeg 90/3 per voeding.

Ik geloof niet in 'grotere flessen = langer slapen'.

Hoe zwaar is hij? Want de richtlijn is 150cc voeding per kg per 24 uur. Dus of het kan/mag ligt ook daaraan.

Als je wat meer ritme wil kan je proberen elke ochtend op hetzelfde tijdstip te beginnen, ongeacht hoe laat hij snachts heeft gehad.
    Ik vind op verzoek prettiger en doorgaans vinden ze zelf daat vrij snel een ritme in.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mee eens met bovenstaande. Voltanken voor de nacht is niet echt prettig denk ik. 150/5 is erg veel voor een kleine maag.

Ritme zal vaak nog ver te zoeken zijn. Hier kon ze met 4 weken ook 5 a 6 uur achter elkaar slapen. Verder zeker tot 8 wkn geen ritme gehad.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Waarom wil je de laatste fles ophogen? Om hem door te laten slapen?
    Dat geeft je kleintje vanzelf wel aan, als hij daar aan toe is!

tussen de 3 en 4uur tussen de voedingen, is netjes! Dat haalt mijn kindje niet en is ongeveer even oud..

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier vanaf dag 1 op ritme gewerkt overdag 3-4 uur tussen de flessen. Keken niet op half uur voor of na hoor, maar wel richtlijnen... Laatste fles vaak 23:00 en dan de nacht op verzoek. En die ging steeds langer worden de nacht. Afhankelijk hoe laat, maar als ie na 05:00 kwam een kleiner flesje want om 07:00 begint de dag.

Ritme zal gedurende het jaar nog meerdere malen veranderen.

Als jij denkt dat de laatste fles ophogen kan helpen, probeer het! Jij kent je kindje het best.

Deel Deze Pagina