Ik weet het even niet meer.... Ik zit zo te hannessen met het ritme van mn dochter. Ze is nu bijna 3,5 maanden. Haar ritme is over het algemeen als volgt: 6/7 uur 1e voeding rond 11.00 2e voeding 14.30/15.00 3e voeding 18.00/18.30 4e voeding 21.30 5e voeding. Nu was ze vannacht weer wakker om 4.30, en moest ik haar voeden. Vandaag zal ze dus op 6 voedingen uitkomen (en tja... 6 flessen van 180+6 is te veel.... weet niet wat ik dan moet doen) Bij de laatste voeding doen we normaal dus een badje, maar eigenlijk zou ik het dus eerder willen. Echter slaapt ze meestal tussen elke voeding en tussen de 3e en 4e slaapt ze vaak tot aan de 4e voeding. Als ik haar dan voor de 4e voeding in bad zou doen, kan ik haar niet meteen daarna op bed leggen.... Dan is ze nog niet moe en ligt ze dus eigenlijk al vanaf 16.30 op bed tot aan de volgende morgen. Ik zat te denken: zal ik haar anders na de 4e voeding, rond 19.30 in bad doen. Dat ze daarna dus naar bed kan en ik haar nog wakker maak voor de laatste voeding... Ook vraag ik me af of het 'normaal' is dat ze pas om 21.30 haar laatste voeding krijgt. Ik lees zo vaak dat dat al om 20.00 uur is.... Ik weet het gewoon even niet meer . Kunnen jullie me adviezen geven watik het beste zou kunnen doen? Ik word gek van het gepieker.
Ik weet niet meer precies hoe wij dat toen deden, maar op een gegeven moment is die fles van 22 uur (dus bij jou om 21.30) er gewoon afgevallen. Ik weet niet of je wilt gaan beginnen met bijvoeden met 4 maanden? Want dan wordt het vanzelf weer anders. Je zegt ook dat ze vannacht wakker was. Is ze dat anders niet? Als ze dat anders niet is, zou ik haar niet meer 's nachts een fles geven. Gewoon een speentje ofzo. Heb ik ook niet meer gedaan toen ze eenmaal doorsliep. Anders gaan ze daar wellicht weer aan wennen ben ik bang. Op een gegeven moment zal je fles van 18 uur wegvallen en wordt dat een maaltijd. Je fles van 21.30 zal je dan naar voren schuiven, bij ons naar 19.30 en daarna naar bed. En geen nachtvoeding meer. Maar dat was wel met een maand of 5,5 denk ik.
Onze meid is ongeveer van dezelfde leeftijd bij ons zien de voedingstijden er als volgt uit: 07.00-08.00 11.00-12.00 15.00-16.00 19.00-19.30 22.00-22.30 Je ziet dus wel dat we iedere keer wat speling hebben. Maar dat is wel het ritme waar ze in zit. En na de fles van 19.00 gaat ze dan in haar badje. En als we thuis zijn dan wil ze ook nog wel eens 's morgens tussen de eerste en tweede fles in bad gaan. Ze heeft ook wel eens jengelnachten maar omdat ze gewoon door kan slapen voeden wij haar dus niet. Hooguit dat ze even een speen krijgt.
Da is voor mij al een jaar geleden maar misschien kan ik je wat tips geven. Slaapt je dochter tussen de laatste 2 flessen> Ofwel moet je haar wakker maken voor de laatste fles? Dat zou ik alvast niet meer doen, als ze het nodig heeft word ze wel wakker. De nachtfles kreeg Justin nooit geheel, als hij wakker werd kreeg hij een klein beetje, 50cc melk ofzo, zodat hij het haalde tot de ochtend, dan kreeg hij zn gewone flessen. En 50cc "extra" of de 5 normale flessen is niet zon ramp hoor... Hopelijk kun je hier iets mee! Gr Lonneke
ik lees even mee. chantal, wat grappig ik heb ook een dochter lieke van een maandje jonger Gaat jouw dochter meteen na het badje in bed? of is ze dan nog even wakker? ik wil dat eigenlijk ook een beetje opdie manier doen, maar mijn dochter slaapt vaak tot de voeding van 18.30/19.00, dus als ik dan badje doe en direct naar bed, dan denk ik niet dat ze meteen wil gaan slapen. en als je snachts een speentje geeft, is het dan meteen weer goed? Ik probeer dat ook wel eens, maar dat lukt dus niet.
hoi bedankt! jullie hebben het over een speentje snachts, maar halen jullie je kindje dan wel even eruit? Als ik mijn kindje de speen geef, spuugt ze die binnen 10 sec uit en gaat weer huilen.....
oh en lonneke, de ene keer slaapt ze wel tussen de laatste 2, de andere keer niet. Als ze wel slaapt moet ik haar wakker maken, maar als ik dat niet doe zou ze dus om 18.00/18.30 haar laatste voeding gehad hebben... beetje vroeg denk ik.
Ik zeg al, is voor mij een jaar geleden, maar ik maakte mijn aappie na een tijdje gewoon niet meer wakker. Als hij niet wakker word zal ie t ook niet nodig hebben.... Ligt ook aan het gewicht van je kindje denk ik, Justin kon het best hebben wat minder te krijgen
dit is ons schema 6/7 1e voeding 10 2e 14 3e 17 4e 20/21 5e tussendoor een fruithapje meestal tussen de 4e en 5e een badje
Hoi, ok dat is wel een beetje hetzelfde als hier. Alleen hebben wij nog geen fruithapje. Slaapt jouw kindje tussende 4e en 5e voeding?
julian doet hazenslaapjes hij slaapt dan ongeveer 3 kwartier na zijn fles en dan doen we hem voor zijn 20.00 fles in bad en daarna lekker slapen.
Ik geef nog gewoon op vraag. Wil zij drinken, dan krijgt ze gewoon de borst. Gisternacht was wel ff vervelend, ze kwam weer om de 2 a 3 uur... Terwijl het een paar dagen terug ineens stukken minder was, dan sliep ze rustig 5 uur achtereen door. Ik wil haar ook niet vastpinnen op een ritme want het is nog een baby. En een baby bepaalt hoe dan ook wel het eigen ritme. Geen dag hoeft hetzelfde te zijn en dan kan zo een ritme weleens teleurstellend uitvallen.