hoe snel slaapt jullie kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door setje, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mag ik vragen wat dat is kiss? of vind je het vervelend om uit te leggen?

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik laat kailynn altijd wel 20 minuten huilen want zij heeft het nodig
    als ik haar eerder pak en dan terug leg dan begint het van voor af aan.
    maar luister wel naar de soort huil hoor.
    maar als ik weet er kan niks wezen laat i haar even
    zij moet emoties verhuilen.

3. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Hier ook zijn slechte overdag slaper. Als ik haar 's avonds om half 11 in bed lig is er geen probleem en slaapt ze de hele nacht door. Om 7 uur geef ik de fles en dan slaapt ze weer door tot 11 uur. Rond 1 uur ga ik meestal wandelen, waardoor ze wel slaapt. Maar om 4 uur probeer ik haar in haar bed te laten slapen, maar begint ze gelijk te huilen.Ik kijk af en toe, maar na een uur geef ik het op, neem haar in mijn armen en voordat ik op de bank zit, slaapt ze al. Probeer ik haar dan weer neer te leggen, is ze meteen weer wakker en zet het op een krijsen. Dit herhaalt zich weer om 8 uur 's avonds. Ik besef dat ik haar waarschijnlijk toch moet laten liggen, maar ik kan zo slecht tegen dat gehuil (met van die vreselijke uithalen).

4. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Nee hoor vindt het niet erg om uit te leggen.Sterker nog er zou veeel meer over bekend moeten zijn of anders worden!

Kiss,alle 4 de letters staan ergens voor.Maar het gaat om de nekwervels die om verschillende redenen niet goed 'zitten'.Dit kan komen doordat de baby al heel lang ingedaald heeft gezeten en als jij dan druk bent moet de nek al 3 klappen opvangen,een snelle bevalling,of ze heeft in de buik al niet goed gelegen.Bij mijn dochter van nu 2.5 kwam ik er pas na 5.5 maand huilen achter.En dan heb ik het over 10 tot 20x 's nachts mijn bed uit om maar weer de speen te geven en hopen dat ze ging slapen.Overdag veel hazeslaapjes van 10 minuten en iedereen maar zeggen je baby heeft niet veel slaap nodig.Toen ze 6 maanden was is 12 uur achter elkaar wakker geweest toen we op vakantie gingen.Maar ik had zoiets een baby hoort te slapen.Zij sliep met haar hoofd in der nek.En trok haar rug helemaal hol en dan half op haar zij liggen.Maar het was mijn eerste hoe moest ik nou weten wat wel en niet goed was.Op het CB zeiden ze doodleuk je hebt een wakkere baby,ja daar was ik na een maand ook achter.Tot ik bij toeval (na ook al bij een osteopaat geweest te zijn wat bij ons niet hielp) op internet op de kiss-kinderen site kwam.Hier zag ik een aantal foto's en dit was precies mijn dochter.En een openbaring voor mij.Ik ben toen bij een manueel therapeut terecht gekomen die zij na de 2e keer zie je pas resultaat en ja hoor ik hoefde er nog maar 3x uit s nachts!
    Maar je moet het een beetje zien als een blessure aan de nek.Maar ze hebben dan ook de 3 R en nodig.Want ik ging op vakantie toen en daarna was het daarna weer helemaal mis.Na weer een aantal keren bij de therapeut geweest te zijn ging het dan weer beter.Ze slaapt nu met 2.5 redelijk door s nachts.Maar ik heb sinds kort de 2e en nu vervalt ze weer een beetje in haar oude patroon.Ze komt weer 5x per nacht.
    Maar het nadeel van dit alles is dat het niet wetenschappelijk aangetoond is.Daarom hebben de medici het er nooit over.Terwijl het in duitsland al bekend was begin jaren 50 en hier begin jaren 90.Daarom doe ik nu mee met een onderzoek van een jaar en daarmee hopen ze dan de medici en cb's etc. te kunnen overtuigen dat het echt bestaat.
    En het ergste is dat het ook bij 10% van de pasgeborenen voorkomt,best wel veel vindt ik.

Zo dat was een heel verhaal,over mijn dochter. Maar mijn zoon heeft nog veel meer 'bijwerkingen' onder andere veel last van krampen,veel en ver spugen etc.Dit kunnen allemaal symptomen van kiss zijn,maar die jammergenoeg ook vaak bij het baby zijn horen.
    Ik hoop natuurlijk dat iemand hier wat aan heeft,want elke 'huilbaby' minder is weer een blije moeder.Maar als iemand wat wilt weten mag je altijd mailen.

Groetjes Jada

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Zelden dat luca gaat huilen als je hem (savonds) in bed legt.

Meestal slaapt hij al half of als ie klaar wakker is, dan brabbelt ie nog wat en is ie ook met 5 a tien minuutjes wel stil.

s'middags wil hij nog wel eens gaan krijsen. hij is gewoon klaar wakker.. meestal wacht ik wel 5 a 10 minuutjes (soms langer) maar als het na 10 minuten niet voorbij is , dan weet ik al dat hij niet gaat slapen, en niet moe is..
    is hij echt munt dan valt ie na 5 minuten huilen wel in slaap.

6. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob huilt juist 's avonds en 's nachts zo erg. Misschien vd week bij het CB ook eens vragen of het geen Kiss kan zijn.
    Ik heb ze vd week al gebeld en ga maandag ook maar weer bellen, want wij worden ondertussen aardig wanhopig.
    In het begin had hij zijn huiluurtje tussen zo'n beetje 18 en 21 uur. dan dronk hij ook vaker en langer, maar was het daarna over en kwam hij 's nachts een keer of 2.
    Nu duurt zijn huiluurtje van 18 tot een uur of 3 's nachts, of als het soms wat later begint, nog iets langer. En troosten lukt nauwelijks.
    Het enige wat hij wil is BV en dan kan hij ook rustig een uur drinken om dan na 20 minuten opnieuw te beginnen. Dat was niet haalbaar, en nu moet ik er ook minstens 2 uur tussen laten zitten. Maar die 2 uur zijn soms erg lang!
    Het is ook een driftkikker 1e klas. Een pink of een speen pakt hij ook echt niet.
    Het enige wat een beetje helpt is met hem heen en weer lopen.
    Overdag doet hij het prima. Dan komt hij keurig om de 3-4 uur, drink hij een minuut of 20 en slaapt heerlijk tussendoor.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Sliepen jullie kleintjes al vroeg vanaf 23 uur meteen in? Wij moeten Esmee om 23 uur in slaap helpen. Ik lees dat de meeste kinderen tegen die tijd zelf in slaap vallen...

8. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja, ons kleintje doet dat al vanaf de geboorte. Wij hebben haar vanaf het begin een fles gegeven rond 19.00 (eerst 20.00) en dan 'naar bed' en dan weer een fles om 23.00. Dan slaapt ze eigenlijk altijd al dus geen probleem om haar weer terug te leggen. Wij moeten haar in slaap helpen na de avondfles van 19.00.

Deel Deze Pagina