Ik ben afgelopen donderdag begonnen met Zantac, maar ik vroeg me af hoe snel je resultaat moet gaan zien? Tot nu toe is ze nog even onrutsig als anders, ik heb enkel het idee dat ze ietsje minder slikt en tong uitsteekt, maar dat is eigenlijk ook maar een heel klein beetje minder, want ze det het nog wel.
Hai Lynn, Wij zijn twee en een halve week geleden begonnen met Zantac, 3x per dag 0,7 ml. De kinderarts zei dat we het twee weken moesten aankijken, en na twee weken vonden we dat ze inderdaad rustiger en weer wat meer ging drinken. Voor ons dochtertje was het helaas nog niet genoeg, dus we denken toch aan KMA en zijn aan het overstappen op Pepti. Ik zou het in ieder geval dus nog even de tijd geven want het kan soms even duren! Succes! Mamakarlien
Hier sloeg de zantac ook niet meteen aan, maar dat is logisch. De slokdarm is aangetast en voordat die weer rustig is duurt wel een tijdje. Moet eerst genezen. Gebruik je ook Johannesbroodpitmeel? Dan stroomt er minder terug in de slokdarm waardoor de genezing sneller gaat.....
Hier ook niet meteen hoor! Denk dat er ongeveer een weekje overheen is gegaan voordat we het echt merkten.
Oke bedankt meiden Ik gebruik ook jhbpm idd, nu een week of 3. Oja, Danique spuugt de zantac inmiddels uit, ik geef het met een spuitje, ze vind het heel vies, maar eerst slikte ze het wel door, nu hoor ik haar slikken, maar na een paar seconden zie ik toch dat ze speeksel (met zantac dus?) weer naar buiten 'spuugt' hoe doen jullie dat?
Ik duwde altijd meteen na het spuitje m'n tiet in z'n mond . Kon 'ie ook niet spugen. Kan met de fles vast ook wel toch? Of geef jij 't na de voeding?
hoi, wij gebruiken al een paar weken zantac, het duurde hier ook wel even voor het aansloeg, ik denk 1,5 a 2 weken, ik doe altijd een klein beetje melk in de flessenspeen daar de zantac bij en dan laat ik haar dat eerst opdrinken, doordat ze zo'n honger heeft dan en het niet meteen in de gaten heeft slikt ze het wel door, dan de speen gewoon op de fles draaien en de fles erachter aan, wij geven nu 2x 2,5 ml, succes ermee!
nou meiden dat ging super zeg zo een klein beetje melk plus de zantac in het speentje geven!!!!bedankt voor de tip, vanochtend geen drama meer met geven van de zantac!
hebben jullie die medicijnen via de kinderarts? mijn zoontje is nu bijna 8 weken maar ik kan pas in februari bij de kinderarts terecht en zou zo graag nu al iets voor hem willen doen. het drinken gaat al best goed nu die speciale voeding heeft en extra jbpm er door heen maar hij heeft er echt veel last van over de dag heen.. hij slaapt ook alleen op zn buik.. sorry dat ik jullie onderwerp gebruik.
geeft niet Marieken! Ik zou eigenlijk ook pas over 2 weken naar de KA kunnen, maar heb nogmaals gebeld, dat het echt geen doen was zo, en toen mocht ik wel sneller komen (spoed-plek noemen ze dat) dus probeer het zkh nog eens te bellen en geef ana dat je kleintje echt heel veel last heeft en dat wachten tot februari echt niet te doen is!
thanks, ik denk ook dat onze huisarts het probleem nog al gekleineerd heeft in de doorverwijzing. zij vind reflux nogal een mode kreet en gelooft er niet in. maar mijn gevoel zegt dat hij dit heeft, dus ik zal het zkh begin vh nieuwe jaar bellen. thanks
hey dames ik lees even mee wij zijn vandaag bij de ka geweest en hebben ook zantac gekregen en jou dokter vindt ik heel vreemd hoor....een modekreet je kleintje kan er maar last van hebben!!!wij hebben er veel te lang mee doorgelopen...nu maar hopen dat het aabslaat liefs sjaantje
vervelend zeg mijn huisarts deed het ook een beetje af met 'dat hoort er allemaal bij' dus ik heb zelf het zkh gebeld en een afspraak gemaakt en later mijn HA gebeld en om een doorverwijzing gevraagd...en toen dus nog een keer gebeld of ik echt niet eerder terecht kon en dat kon gelukkig!
Heey heey hier heeft zantac en losec juist het tegenovergestelde effect gehad,, het maakte het juist alleen maar erger dan beter,, maar normaal gesproken hoort het te gaan werken na een week, 1.5 week,, Liefsz 8)
@lynn,ja grappig he dezelfde namen @marieken,ik heb ook weken lopen tobben met danique mijn ha was er ook zeker van dat het er allemaal maar bij hoorde, maar ik wist wel zeker dat ze de hele dag gilde van de pijn....uiteindelijk een doorverwijzing gekregen en kon ik pas 4 weken later terecht(de ha had erbij gezet dat het geen voorrang hoefde te hebben:x) dus ik gebeld en gezegd dat ik er zelf helemaal doorheen zat en het allemaal niet meer wist, toen kreeg ik voorrang op de huilbaby-poli, kon 2 dagen later terecht,sinsdien krijgt ze zantac en pepti voor de koemelkallergie, eind januari moeten we weer terug.