hoi meiden! Wat is het verschil tussen een kijkoperatie en een hsg? Bij alle 2 wordt er een vloeistof ingespoten om te kijken of er verstoppingen zijn.Is dit dezelfde vloeistof die er voor zorgt dat vrouwen vaak snel erop zwanger raken?(wat weleens gebeurt na een hsg)
Ik heb de vraag ook gesteld omdat ik liever een kijkoperatie wilde dan (ipv) het hsg, maar als ik het goed begrepen heb .... de gyn zei dat ze alleen met het HSG goed de vorm van de baarmoeder kunnen bekijken en dat ik anders eerst een kijkoperatie moest doen en dan misschien daarna nog een keer een hsg onderzoek. De contrastvloeistof gebruiken ze geloof ik niet met een kijkoperatie. Liefs Mirre
Ik heb deze vraag ook op een ander forum gesteld.En daar werd er gemeld dat er wel dezelfde vloeistof gebruikt wordt.En dat je dan de 3 maanden die erop volgen extra vruchtbaar kunt zijn.Net als met de hsg. Ik wilde het eigenlijk weten omdat ik dus een kijkoperatie ga krijgen.
Oh... Tja ik moest kiezen uit een kijkoperatie, maar dan was er een kans dat ik daarna alsnog een hsg onderzoek zou moeten ondergaan vandaag de keuze voor de hsg (maar omdat ik zo tegen het onderzoek opzie wilde ik liever een onderzoek met narcose) Vandaar.
Eerlijk gezegd heb ik liever een beetje buikpijn dan die kijkoperatie.Schijnt ook niet alles te zijn, pijn je schouder heb ik begrepen, een paar dagen behoorlijk minder fit.Er werd mij aangeraden om een paar dagen thuis te blijven.De 1e nacht na de ingreep mag ik niet alleen zijn.En wat dacht je van de (grote kans op) misselijkheid en overgeven?Bah, hoop dat ik gewoon 'spontaan' alsnog zwanger raak!
met een hsg kunnen ze zien of je eierstokken open zijn zoniet...dan worden ze gelijk open gespoten. of extra vruchtbaarheid iets met deze onderzoeken te maken heeft betwijfel ik...als je eierstokken gewoon open zijn blijft alles hetzelfde maar zitten ze dicht en zijn ze doormiddel van dit onderzoek open gemaakt dan ben je ''gewoon'' weer vruchtbaar