Hoe snel stijgt Progestron per dag?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alecia26, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alecia26

Alecia26 Niet meer actief

#1 Alecia26, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2015
    Goedemorgen, ik zit in de MMM, vorige MMM periode is het na 3 jaar gelukt en hebben we een prachtige dochter gekregen. Zij is inmiddels 15 maand en we zijn vanaf maart 2014 'bezig' voor een 2e. Vanwege mijn pcos verloopt het erg moeizaam en zijn we vanaf december 2014 weer begonnen aan de MMM. Van menopur ben ik over gegaan op Gonal F (100eh) icm Pregnyl, omdat dit makkelijker is in het gebruik. Afgelopen cyclus mocht ik niks doen ivm cystes. Na de uitgangsecho (zag er goed uit) mocht ik dan voor het eerst beginnen met Gonal F. Vorige week donderdag leek het er op dat er aan beide kanten een ei begon te groeien, beide 11mm. En zaterdag moest ik weer terugkomen. Beide waren iets gegroeid 12 mm en 14mm, volgens de gyn zou het ene eitje maandag groot genoeg zijn zodat ik dan Pregnyl zou kunnen spuiten. Nou heb ik vanaf vorige week donderdag ovulatietesten gedaan en had ik zondag een positieve test.
    Gelukkig hebben we afgelopen zaterdag geklust. En zondag avond voelde ik ook nog eens steken in mijn buik. Maandag had ik weer een afspraak maar toen zag ze dat de ene kleiner was geworden en de ander hetzelfde was qua formaat. Ze was verbaasd. Dus bloed laten prikken.
    Progestronwaarde 5 en oestradiol was erg hoog, BMS was 16. Woensdag terug komen maar toen zaten er aan beide kanten een 'follikel' van 16mm en 18mm klaar...vaag?! Snappen jullie het nog? BMS was overigens nu 14 mm. Ze had sterk vermoeden dat ik de eisprong toch had gehad (uit mezelf notabene! Wat ik erg raar vind) weer bloed geprikt. Die middag terug gebelt en de prog.waarde was nu 8,5 en de oestradiol was weer iets hoger maar LH ging weer wat naar beneden. Dus nu maandag terugkomen om Progestron weer te bepalen dmv bloedprikken.

Nu mijn vraag, hoeveel stijgt de Progestron per dag ongeveer? Ik weet dat deze ongeveer er week na eisprong rond de 20-30 moet zijn (vanaf 30 is beter) voor een geslaagde eisprong.

2. Alecia26

Alecia26 Niet meer actief

Of zijn er meer meiden die 1,2 - 3 dagen na een eventuele eisprong bloed hebben geprikt en hiervan de Progestron waarden weten? Zodat we deze misschien kunnen vergelijken?

Deel Deze Pagina