Morgen is het Halloween. We hebben ons aangemeld als aanbel-adres. Ik ben verkleed als heks. Maar hoe gaat dit in z’n werk? Ik heb natuurlijk genoeg snoep. Zeggen de kinderen dan trick OR treat? Ik vind het wel leuk om ze dan nog een raadseltje te geven of iets dergelijks. Iemand een leuk idee? Ik hoor het graag!
Hier bellen ze gewoon aan waar ze aan mogen bellen, pakken een snoepje (en zeggen dank je wel) en gaan weer verder. We hebben net halloween gelopen en waren ruim 1.5 uur aan het lopen. Hadden toen ook niet alles gehad hoor. 1 tip, hou het op een klein snoepje.
Dit was onze 'buit' vandaag. Zo enorm veel.. En hadden niet eens alle huizen gehad. Hadden een deel echt overgeslagen
Hier komen zo veel kinderen langs dat aanbellen niet meer te doen is. Vorige keer had ik een stoel buiten gezet en een mandje op een tafeltje waar ze zelf een snoepje uit konden pakken. Ik zat meer te bewaken dat de brutale kinderen niet met hele handen vol wegliepen.
Hier voor het eerst georganiseerd, maar wat was het leuk zeg! Ik heb echt genoten. Zo leuk dat iedereen er zoveel werk van maakt! Echt top. Volgend jaar gaan we groter in de wijk, leuk feestje erachteraan en/of marshmallows ofzo. Was zo leuk vanavond dat smaakt naar meer.
Gewoon open doen, hier zeggen de kinderen trick or treat en dan krijgen ze een snoepje of aan het einde van een spookhuis kunnen ze een snoepje pakken. Hier hadden uiteindelijk meer dan 400 kinderen zich opgegeven en dan heb je altijd nog mensen van buitenaf die komen zoals @Liekje81 Dit jaar waren er voor het eerst zelfs handhavers en verkeersregels ingezet, was weer erg gezellig. Er zijn al limonade punten voor kinderen, gesponsord door de plaatselijke supermarkt, maar we denk nu aan wijn punten voor de ouders. Wat betreft een bak met snoep buiten zetten, dat hebben wij 2 jaar geleden ofzo eens gedaan. Zat mijn man er verkleed naast, leek net een opzet lijk. Komt er een groep van zo'n 8 pubers aan die de bak proberen leeg te rausen, waarop mijn man op staat. Ze schrokken zo erg dat ze tijdens het wegrennen over de stoelen struikelden. Het was direct sorry meneer en terug leggen. Die flikken dat geen 2e keer meer want ze hadden echt een hartverzakking.
Het idee is heel leuk, een raadseltje, maar trick or treat betekend dat als je geen snoep geeft je een plagerij van het kind krijgt. Er is een liedje van sint maarten waarbij ook zoiets wordt gesteld, dus toen gaf ik aan dat ze geen snoep kregen maar doe maar een plagerij. De kinderen helemaal verbouwereerd moeder en ik helemaal in een deuk. Hahahahahaha. En een snoepje gegeven, uiteraard.
Hier doen ze soms wel raadseltjes of bv een opdrachtje zoals een spokendansje doen ofzo, vinden de kinderen fantastisch! En dan hoe dan ook een snoepje natuurlijk. Het deel ‘trick’ van ‘trick or treat’ is hier nooit aan de orde - sommige mensen doen niet mee, en dat is prima.