Hoe snel val je in slaap?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Ik lig lang wakker, soms wel 2uur..
    vanalles geprobeerd niets helpt..helaas.
     
  2. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Mijn vriend slaapt ook zo snel heel irritant idd haha!
     
  3. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Ik lig meestal nog wel een uurtje wakker of langer, als ik echt moe ben dan een half uurtje!
    Soms ben ik nog aan het praten tegen mn man en dan slaapt hij al pfff, zo snel kan ik het niet hoor! Mn vader slaapt staand nog :)
     
  4. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb geen tips. Ik lig meestal een uur of 2 a 3 wakker.
    Heel soms helpt lezen of een lichamelijke activiteit.
     
  5. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Sinds de kinderen geen enkele moeite met in slaap vallen.
    Misschien zijn melatonine tabletten iets voor je.
    Is niet verslavend of gevaarlijk maar kan wel helpen om in slaap te vallen.
    Sommige mensen maken zelf te weinig melatonine aan
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Binnen een paar minuten. Even lekker gaan liggen, nestelen onder de dekens en ik ben weg. Maar ik kan eigenlijk altijd en overal wel slapen.
     
  7. Talvi

    Talvi Niet meer actief

    Bij mij helpt melatonine 😊 Het duurt ongeveer 20 minuten voor ik in slaap val.
     
  8. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Heb dit in mijn pubertijd ook zo erg gehad. Verschrikkelijk. Sinds ik werk ben ik eigenlijk moe genoeg om gelijk in slaap te vallen in de avond. Dit was overigens toen wel altijd doordat ik lag te piekeren.
     
  9. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Zodra ik lig slaap ik. Ik heb geen tips tegen slapeloosheid helaas. Ik zou ook niet weten wat dat is ;)
     
  10. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ligt eraan hoeveel melatonine ik slik :) normaal gesproken wel een uur minimaal , met melatonine een minuut of 15.
     
  11. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Direct... Ml staat Er soms verstelt van.. Gaan we samen naar bed, ik ben net iets eerder klaar en lig ik al te slapen als hij erbij komt... Is ook pas gekomen sinds de kleine.
     
  12. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Ligt eraan soms ga ik liggen en ben ik gelijk weg,
    En soms lig ik echt nog heel lang wakker,
    En soms ken ik mn plek niet vinden en dan kan ik dus ook niet slapen en dan val je eindelijk in slaap en dan wordt je weer wakker,
    Heel vervelend:(
     
  13. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Zodra mijn hoofd mijn kussen raakt zou ik in principe in slaap kunnen vallen. Helaas wil mijn partner dan nog even kletsen/knuffelen etc.
     
  14. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Binnen 5 minuten. In de zomermaanden heb ik er trouwens meer moeite mee, dan duurt het vaak langer.
     
  15. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier ook altijd pas na 1 uur, altijd al gehad.
     
  16. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Een kwartier tot een half uur. Soms langer, maar dan begin ik te draaien.

    Ik heb hier zo een man die quasi weg is als hij het licht uitknipt.
     
  17. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier vrij snel denk een kwartiertje al kan ik ook rustig een uur wakker liggen als ik het "ritueel"niet uitgevoerd heb haha..
     
  18. penseel

    penseel Niet meer actief

    Er zijn nachten bij dat het soms wel een uur of twee drie duurt.

    Pas ben ik af gebouwd van mijn slaapmedicatie en rustmedicatie en mijn slaapproblemen komen in alle hevigheid terug ik doe soms s nachts geen oog dicht. Met als resultaat dat ik s morgens mijn bed niet uit te branden ben. En ja ik ga wel tegenwoordig op tijd naar bed. En toch slaap ik niet.


    Ik ga er soms uit rook en sigaret gaat naar de wc als je voelt dat je moet gaan ga dan want anders blijf je daar weer wakker van liggen.
    Neem wat te drinken je kunt ook een warme beker melk drinken. Bij sommige helpt het.

    Soms ga ik plat op mijn rug liggen dekens er af en hopelijk val ik zo wat in slaap en kan ik mij om draaien en in slaap vallen en mijn dekens weer lekker bij mijn pakken.

    Ens soms haat ik de nachten. Ook al is het niet altijd piekeren soms vat ik gewoon de slaap niet.

    A.s dinsdag toevallig gesprek bij een psy dus zal het eens vertellen weer dat het weer slechter gaat met slapen. Ik haat die nachten.

    Pas geleden weer een topic hier geopend van ik verslaap mij vaak. En toen werd me verteld dat is je eigen schuld. Oke. Nu na een maand of 2 denk ik van nee het zit en past bij mij dat slaap probleem. Leuk is anders!!

    Dan maar misschien weer terug naar de rust en slaapmedicatie want toen ging het wel redelijk. Nu is het grrr.
     
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Om tien uur neem ik m'n slaapmiddel en tussen twee en drie val ik in slaap. Geen idee waarom ik die krengen nog neem, eigenlijk.

    Hier helpt niets qua lezen, apparatuur uit, bewegen, warme of koude douche, rustgevend spul in bad, rustgevend spul onder je kussen.. Ben er na een paar jaar wel mee verzoend, dan maar chagrijnig.
     
  20. penseel

    penseel Niet meer actief

    Op een gegeven moment werkt slaapmedicatie niet meer.
    Wat er dan overblijft is de gewenning van het bestanddeel waar aan je verslaafd raakt. Nu gaat hier ook niet lekker daar mee. ben afgebouwd en dus helpen ze weer maar toch ook weer niet want elke keer moet je weer afwennen, lastig uit te leggen.


    Wat hier zou moeten helpen is structuur. Maar zit structuur niet in je systeem dan blijf je er lang last van houden. Het beste zou zijn als ik super streng zou worden tegen over mijn zelf. Laat dat nu het laatste stukje van mijn probleem zijn dat haast niet op te lossen valt..
    Ik wil wel maar ik verval snel weer in een oud patroon. En daar zit het grootste probleem.


    Hoop dat jij ook wat gaat vinden om van het slaapprobleem af te komen. Iets door breken is vaak het aller moeilijkste.

    Mij lukt het niet heel streng zijn hier in. Ben een echt avond mens altijd al geweest maar ja de maatschappij is niet zo in gedeeld dat je pas kan gaan leven na 9 uur in de ochtend alles begint veel vroeger en je moet er dan om 7 uur uit laat dat nu elke dag een crime zijn.:)

    Knuf.
     

Deel Deze Pagina