Hoe snel val je in slaap?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Bij mij werken de Melatonine smelttabletten van Sleepzz heel goed (1,9mg)
    Sinds ik die gebruik slaap ik snel in... Als ik niet uitkijk,lig ik op de bank te slapen....;)
     
  2. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik slaap binnen een paar minuten. Gelukkig geen last van slapeloosheid. Heel af en toe kan ik niet slapen, die keren zijn op 1 hand te tellen maar vond dat vreselijk.
    De rest van de familie hier valt ook goed in slaap. Oudste dochter slaapt ook binnen enkele minuten met deur open licht aan. Deert haar helemaal niks. De tweeling valt ook gelukkig snel in slaap.
    Manlief is de beste slaper, die tukt overal en nergens ;)
     
  3. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    - zorg dat je goed gegeten heb
    - Lees wat van te voren
    - Warme douche
    -kopwarme thee/ warme melk
    - zorg dat je al je taken gedaan hebt.
    - doe net alsof je slaapt ( hou dat even vol ook)
    - ga met j ogen dicht liggen en tel terug ,van bijv 100 met telkens 3 terug. (97 , 94, 91 etc. )

    Sterkte
     
  4. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Normaliter een slechte slaper en inslaper. Soms wel 1-2 uur wakker liggen.
    Sinds 4 wekrn zodra ik m'n kussen raak...
     
  5. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Binnen een par minuten.
    Voor ik ga slapen tokkel ik wel nog altijd even op mijn gsm. Facebook, zp, spelletje sudoku en na 5/10 minuten begint dat scherm altijd wazig te worden. Dan leg ik die gsm neer en ben dan zo weg.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Mijn tip voor de slechte slapers. Denk aan iets leuks!
    Ogen dicht en bedenk je wat je allemaal gaat doen als je de lotte wint. Of over je droomvakantie. Gewoon leuke dingen denken.
    Ik ben dan altijd zo weg :p
     
  7. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    zodra ik in bed lig doe ik mijn ogen dicht en ik slaap binnen 2 minuten. Hooguit vijf minuten als ik nog iemand hoor praten. Ik denk dat dit komt omdat ik me veilig voel, en een knop kan omzetten.
    Geen idee hoe ik dat geleerd heb. Wat vervelend lijkt me dat als het niet lukt. Mijn man kan het ook niet.
     
  8. YoungMama

    YoungMama Bekend lid

    20 jul 2012
    583
    0
    0
    Meestal met 5 min, heel enkele keer na een half uur. Wat bij mij helpt is mijn handen op mijn onderbuik leggen en op je ademhaling concentreren. Werkt erg ontspannend en dan val ik snel ik slaap. Is een tip die ik ooit kreeg van mijn biologiedocente.
     
  9. Astre

    Astre Niet meer actief

    Gelukkig weer binnen een paar minuten. Ik heb een periode gehad dat het soms uren duurde, omdat ik teveel zat te denken. Wat toen hielp was ongeveer een uur voor het slapen gaan melatonine gebruiken. Met melatonine duurde het ongeveer 15 minuten en sliep ik heerlijk.
     
  10. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik slaap eigelijk altijd goed en snel in, no problemo's :)... manlief eerst niet, maar sinds hij gestopt is met cola drinken gaat dit een stuk beter, zegt ie zelf
    Van mijn moeder weet ik dat ze vanaf een bepaald uur geen koffie meer drinkt...na het eten neemt ze dan caffeine vrije koffie.
     
  11. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Als ik moe ben ga ik liggen en slaap binnen 5 min. Heb gelukkig geen last van slaaploosheid.
     
  12. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Gisteravond ben ik redelijk snel in slaap gevallen gelukkig, werd ook uitgerust wakker. Vanavond op tijd in bed en hopelijk weer snel in slaap.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik doe er echt minimaal een halfuur over. Ik draai minimaal 3 keer op een andere zijde voor ik kan slapen haha. Altijd al zo geweest.

    Mijn man slaapt echt binnen een minuut. Wou dat ik dat kon:D
     
  14. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    We vallen beide binnen de 1-10 minuten in slaap gelukkig :) Altijd al geweest.
     
  15. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Liggen en ogendicht:p
     
  16. hippydepippy

    hippydepippy Fanatiek lid

    23 apr 2013
    2.331
    2
    38
    Achterhoek
    Eerder altijd minstens een half uur voordat ik in slaap viel, tegenwoordig ben ik zo moe dat ik binnen 10 minuten slaap. Voorheen zat ik altijd op mijn mobiel op de app van 9gag en dan viel op een gegeven moment mijn mobiel uit mn hand omdat ik in slaap was gevallen. Was wel de ultieme manier om in slaap te vallen, piekeren is er zo niet meer bij :)
     
  17. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zonder melatonine makkelijk 4-5 uur. Met melatonine die ik kort voor slapen in neem, slaap ik binnen 45-60 minuten.
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De laatste week is een drama. Ik kom amper in slaap en slaap erg onrustig, ben meer wakker dan dat ik slaap.
    Maar een zeer geliefd familielid is vorige week overleden, dus ik denk dat het daar aan ligt.

    Normaal val ik binnen een 15 minuten in slaap.
    Mijn man die heeft volgens mij narcolepsie zodra hij zijn kussen ruikt. Echt, binnen 30 seconden is hij vertrokken.
     
  19. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Binnen 5 minuten, vaak binnen een minuut.

    Tenzij ik niet moe genoeg ben, omdat ik het in mijn hoofd heb gehaald om een uur vroeger op bed te gaan omdat de volgende dag druk is. Dat werkt echt niet:)
     

Deel Deze Pagina