wat kan jou 2 jarige peuter allemaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door claire1988, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik ben heel benieuwd wat jullie kindjes allemaal kunnen op 2 jarige leeftijd!
    Ik heb niet echt in mijn omgeving kindjes die de zelfde leeftijd hebben als mijn zoontje.

Zo kan hij bijvoorbeeld:

Tot 20 tellen
    Bijna alle kleuren
    Letters en cijfers herkennen uitspreken en aanwijzen.
    Na 1 keer een woord zeggen zonder moeite gelijk na zeggen en onthouden.
    Weet hoe gereedschap werkt en kan dit ook benoemen.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Prima toch, ik denk dat je zoontje een mooi gemiddelde laat zien voor een pas 2-jarige! Lekker blijven genieten en trots zijn! :D

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik vind dit echt weer zo'n "show off" topic om effe te laten weten wat mijn 2 jarige kan. Sorry! Mijn mening! Maar mijn dochter van 2 kan al Wiskunde en Latijns.. en tot 50 tellen! :D

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

:D:D

Mijn oudste spreekt 2 talen :p leuk he, zo'n tweetalige opvoeding

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    die van mij kan dat echt nog niet, hij kan tot 3 tellen, hij is meer fysiek bezig, rennen, springen, klimmen, begint nu een beetje verstaanbaar te praten, maar hij kan laten zien wat hij wil
    Maar ja John is nog geen 2 :p (nog 8 dagen te gaan)

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Die van mij is drie en die kan dat allemaal nog niet! De verwachting is wel dat die dat met 18 jaar wel zo ongeveer kan.

7. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Hier zoontje 2,5 jaar en kan dat allemaal echt nog niet. Begint pas net wat woorden te zeggen. Tellen nope, kleuren nope, cijfer kennis nope. Napraten soms wel maar verstaanbaar nee.

Maar hij is meer gericht op de motorishe dingen. En vermoeden tot een ass dus we zien wel hoe het loopt als hij naar het medish kinderdagverblijf gaat.

Denk dat jou kindje wel boven gemiddeld ligt maar ja het wisselt zo per kind. De ene is snel met praten de ander met bewegen.

8. adi

adi Niet meer actief

Hahaha prima verwachting hoor :))

9. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Weer zo'n 'kijk eens wat mijn kind kan' topic....als je een beetje iets weet / hebt gelezen over de ontwikkeling van een kind weet je denk ik zelf ook wel dat hij al vrij veel kan voor zijn leeftijd.

Mijn dochter kan ook heel veel...maar vooral heel lief zijn,een dekentje komen brengen als ik ziek ben en me 1000 kusjes geven. Dat vind ik nou het opscheppen waard ;)

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn jongste praat eindelijk redelijk!!! :) En daar ben ik al superblij om want scheelt hoop frustraties... Oudste was echt supervlot, deed al die dingen ook al lang, dus ik merk wel heeel veel verschil tussen ze, maar goed, de jongste ontwikkelt zich motorisch weer veel sneller.

Iedere moeder is trots op zijn kind, en dit is van TS niet opschepperig.. want zo vaak worden er topics geopend van kindjes die niet zo goed mee kunnen komen en dan tóch iets opeens doen. Super natuurlijk! Maar over kinderen die erg voorlopen is het meteen opscheppen. Niet mee eens. Al zou ik persoonlijk wel wat meer stilstaan bij de ouders met kindjes die zich niet zo supersnel ontwikkelen en daardoor onzeker raken!

En om te doen alsof je niet weet dat hij niet voorloopt... Lijkt mij stug, maar goed :) Trots zijn mag natuurlijk wel! Maar zet dat ook gewoon zo neer ;)

11. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Hahaha ja hier ook een zoon die 1000 kusjes geeft en je plat knuffelt. Paar keer per dag met grote vaart aan komt rennen en dan heel hard maaaammaaaa roept en je om je nekt valt. Ook zijn nog niet zo goede uitspraak is vermakelijk en zowel hij als ik liggen regelmatig in een deuk. Dat leren en presteren komt wel als hij naar school moet intussen genieten wij vooral.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een wonderkind! Wel handig dat hij voor jou een IKEA kast in elkaar kan zetten! hihih.. lekker genieten van je kindje!

Mijn kinderen waren zindelijk... dat vond ik handiger dan de boodschappen kunnen afrekenen.

13. knap

knap Niet meer actief

Mijn meisje aanstaande donderdag drie jaar:p:p:p:p

Kan volledig en goed praten. Vijf en zelfs 6 woord zinnen.
    Kan tellen tot 13 maar sprokkelt ook heel wat af daarmee.
    De kleuren raad ze met mij en gaat aardig.
    Verhalen voorlezen is met mama na praten. Op haar eigen manier terug vertellen waar het verhaal over gaat.
    Zindelijk met 2.5. Nog niet de nacht. Zingt heel wat af is een echte peuter. Met stampvoeten en al.

Jou zoon blinkt uit. leuk toch;) Zet er dan gewoon neer dat je trots bent dat klinkt gewoon leuker bij mij dan?;)

T.s wil je niet rot benaderen hoor. Het komt wel wat opschepperig over. Moest me best doen om opschepperig te reageren maar pff ik hou echt niet alles bij wat mijn kinderen nu wel of niet kunnen.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die van mij kan massages en gezichtsbehandelingen geven.
    Hoe handig is dat?!?:)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zoontje van TS zal wel hoogbegaafd zijn. ;)

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ach ieder kind heeft zo zijn eigen interesses..
    Onze dochter wordt in maart drie en kan ook best veel volgens CB en centrum jeugd en gezin..
    Kan ook tellen, weet precies de weg als we verkeerd rijden en corrigeert ons, ze onthoud veel woorden, maakt lange zinnen, weet als wij bijvoorbeeld zeggen de letter B is van? Precies een naam erbij te noemen van iets of iemand die ze kent, ze tekent dingen die ook echt lijken op datgene (appel met echt een steeltje eraan, walvis met staart etc) en weet moeilijkere puzzels zo neer te leggen. En zo zijn er nog wel meer dingen maar zoals ik al zei ieder ontwikkelt zich op zijn eigen manier en de ene is sneller dan de ander straks trekt dat vaak toch weer gelijk!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat natuurlijk wel kan.. ze bestaan namelijk wel.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha... Stiekem was ik daar op die leeftijd (en nog steeds niet trouwens) niet zo van gediend..
    Goed voor de doorbloeding maar niet zo best voor mn humeur zo'n klap in je gezicht :)

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ach dat is ook niet perse iets waar je gelukkig van wordt.
    Laat TS toch lekker genieten van d'r heus niet domme kind :)

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Weet ik, uit ervaring helaas. :) Maar ik zei het met een knipoog omdat er statistisch gezien wel érg veel 'hoogbegaafde' kinderen van ZP-ers schijnen te zijn. ;)

En ja, lekker genieten van je kind hoor TS! :)

Deel Deze Pagina